מתכון להכנת בשר על האש במידה הנכונה – המדריך המלא

בשר על האש – אם יש משהו שמשותף כמעט לכל הישראלים, זו האהבה האינסופית שלנו לברביקיו, “לעל האש” או למנגל. כל אחד קורה לזה בשם אחר, אך אצל כולנו זה כולל בערך את אותם הדברים. מה שכן, לא אחת קורה שאנחנו משקיעים, מזמינים את האנשים היקרים לנו לארוחת ברביקיו נהדרת ובסופו של דבר לא הכול יוצא בדיוק כמו שרצינו. אם זה נשמע לכם מוכר ואם כבר יותר מפעם אחת יצאתם קצת מאוכזבים מהטעם הסופי של האוכל, כדאי שתדעו משהו בנידון. יש כמה גורמים שיוכלו להשפיע על טעמו של הבשר שאתם צולים על האש, כמו לדוגמא – מידות העשייה, סוג הבשר, התיבול ואיכות הבשר. לכן, אם חשוב לכם לא רק לעשות ארוחה גדולה ומפוארת בחצר הבית שלכם אלא גם תרצו שהכול יהיה טעים, בהחלט כדאי שתעיינו במדריך שהכנו כאן עבורכם.

 

רכישת בשר מאיכות ללא פשרות

אין ספק שעוד לפני שמדברים על מידות עשייה שונות של צליית בשר, צריך לבדוק שאנחנו קונים את הבשר הכי איכותי שיש. האם מדובר על קצבייה שאתם מכירים מזה שנים? או שאולי אתם הולכים לקנות במקום שאיש לא שמע עליו? זה לא משנה אם אתם גרים בצפון הארץ או בדרום, כי מה שבטוח זה שכדאי לכם לעשות מחקר קצר מראש ולראות על איזה מקומות כולם ממליצים. בנוסף לכך, אם הייתה לכם דילמה לרגע בין בשר קפוא ובין בשר טרי, כדאי שתדעו: אין באמת תחליף לבשר טרי. כמעט תמיד בשר טרי איכותי וטעים יותר, אז למה שתיקנו בשר קפוא?

אם אתם כבר משקיעים ועושים ברביקיו רציני במיוחד, כדאי יהיה לבחור את הבשר הכי טוב שיש. אם במקרה כן בחרתם לקנות מספר בשרים שונים קפואים, כמו נקניקיות או קבבים, חשוב מאוד להפשיר אותם כמו שצריך. זה אומר שמאוד מומלץ מהאופציה של הנחת בשר קפוא על הגריל, שכן בדרך כלל זה לא ייצא טעים. קשה מאוד לצלות את הבשר גם מבחוץ וגם מבפנים כמו שצריך כאשר הוא קפוא ולכן עדיף להפשיר אותו היטב. בנוסף לכך, יש משמעות גם להפשרת הבשר בצורה הדרגתית ולא במיקרוגל על ידי מכת חום. לכן בהחלט כדאי לתכנן את הדברים מראש ואם אתם רוצים שבפיקניק שתרצו לעשות מחר חלק מהבשר קפוא, הפשירו אותו עוד היום במקרר.

 

בשר על האש – סדר צליית הבשרים

עוד טיפ חשוב שהרבה פעמים יעזור לכם ליצור את הברביקיו הכי מוצלח וטעים שיש, זה אם תעבדו לפי סדר מסוים. בדרך כלל נקניקיות וקבבים דורשים אש פחות עדינה וזה אומר שאפילו אם האש עדיין קצת חזקה מידי, זה כן יוכל להתאים לצליית בשרים כאלה. מצד שני, אם השקעתם וקניתם פילה בקר במאות שקלים, הרי שאותו כדאי יהיה לצלות רק בהמשך הברביקיו, כלומר, כאשר הגחלים כבר יוצרות אש יציבה וטובה. שימו לב, כאשר אתם צולים סטייקים מסוגים שונים, שלא מומלץ לעשות זאת על אש חזקה מאוד.

המצב שממנו תרצו להימנע הוא מצב שבו מבחוץ הסטייק נראה מוכן אך מבפנים הוא כולו אדום. לכן יש טעם לצלות על אש יציבה שלא חזקה מידי וכמובן שצריך להימנע גם ממצב שבו הגחלים מתלקחות בפתאומיות ושורפות כך את הבשר. קחו בחשבון, בנוסף לכל אלה, שלכל אחד מהאורחים שלכם שמגיעים לארוחה יש העדפה שונה מבחינת מידת העשייה. יש מי שירצה את ההמבורגר שלו הכי יבש ועשוי ואילו אחרים ירצו שהוא רק יקבל מכת חום משני הצדדים. אין תשובה אחת נכונה לשאלה כיצד עדיף לאכול את הבשר, אך מה שבטוח זה שכדאי לברר עם האורחים תחילה מה הם מעדיפים.

בנוסף, אם אתם רוצים לצלות בשר כמו בפירנצה ולעשות ביסטקה אלה פיורנטינה, הרי שמדובר על נתח גדול שדורש צלייה יחסית קצרה. למעשה, כל מי שהיה בפירנצה ואכן את הסטייק המפורסם, יודע לומר שעבור רוב הישראלים הוא מוגש מעט אדום וחי מידי. מצד שני, אוהבי הבשר יעידו על כך שזו הדרך הנכונה לאכול בשר.

 

האם כדאי להשרות את הבשר במרינדה?

זו עוד שאלה שהרבה פעמים חוזרת על עצמה כאשר מדברים על בשרים ועל צלייתם על האש. כמובן שאין על כך תשובה אחת נכונה, אך אין ספק שאם תשרו תחילה את הבשרים במרינדה, ועדיף כול הלילה, זה יעניק להם טעם מיוחד. זה לא משנה אם אתם מעדיפים חזה עוף במרינדה מתוקה או שאתם דווקא מעדיפים טעמים אחרים שיורגשו בבשר. מה שבטוח זה שצריך להכין את המרינדה המתאימה ביותר לכל סוג של בשר שאתם מתכוונים בסופו של דבר להעלות על האש.

צלייה ארוכה במיוחד

אם החלטתם לעשות הפעם אסאדו, כמובן שאתם צריכים סבלנות רבה כי מדובר על נתחים שצולים לאורך שעות ארוכות. במקרים כאלה הנתחים יהיו לרוב שמנים כדי שהם יוכלו להחזיק מעמד לאורך זמן בצליית הבשר וחשוב, בנוסף לכך, גם לצלות אותם על אש שלא תהיה חזקה מידי. הרעיון בצליית בשרים מכל הסוגים הוא לצלות אותם בצורה שאומנם תיתן להם את החום שלהם הם זקוקים, אך כל זאת מבלי לשרוף אותם. לאכול בשר שרוף זה אחד מהדברים הכי פחות נעימים שעלולים להיות, מה גם שזה לא בריא במיוחד. לכן עדיף להימנע מכך ולהתאים את עוצמת האש והחום לסוג הבשר שאתם מתכוונים לצלות ולהגיש לאורחים שלכם.

האם עדיף לצלות בשרים על גריל גז או על גריל פחמים?

זו עוד שאלה שתמיד חוזרת על עצמה, כי כל מי שאוהב בשר רוצה לצלות אותו בצורה הכי טובה שיש. יש אנשים שטוענים שהדרך היחידה לעשות ברביקיו כמו שצריך היא לקנות גריל פחמים גדול ורציני ואילו אחרים התרשמו לטובה יותר מגריל הגז. כמובן שאין תשובה אחת נכונה לשאלה הזאת, אך מה שבטוח זה שאם תעבדו עם גריל גז יהיה לכם הרבה יותר נוח. אחד מהיתרונות הבולטים של גריל גז זו העובדה שאפשר לשלוט בצורה מדויקת על עוצמת החום. זה אומר שכך תוכלו להימנע משריפת הבשרים השונים בקלות, מה שיגדיל את הסיכוי של כולכם לצאת מרוצים יותר. מצד שני, יש הטוענים שאת הטעם האמיתי של הבשר הוא מקבל מהגריל, מהפחמים ומהאש.

התוספות שבצד

עדיין חסרים לכם טיפים שיהפכו את הברביקיו שלכם לחוויה שלא מפסיקים לדבר עליה? רוצים להיות בטוחים שהאורחים שאתם מזמינים היום לברביקיו ייצאו כמה שיותר מרוצים? אם כך, אנחנו בהחלט מציעים לכם לחשוב גם על התוספות שמגישים על יד הבשר. זה אומנם נכון שאם אתם אנשים שאוהבים בשר, הבשר יהיה החלק העיקרי בבילוי, אך בהחלט כדאי שאת החגיגה ילוו גם כמה סלטים איכותיים. מה שבטוח זה שאם תשקיעו בחומרי גלם איכותיים וטריים ואם תצלו את הבשרים כמו שצריך – צפויה לכם חגיגה נהדרת. שווה ללמד כיצד לצלות בשרים בצורה נכונה ולבדוק שאתם לא מגישים לאורחים שלכם בשר צלוי מידי או פחות מידי עשוי, כי אם כבר עושים ברביקיו, עדיף לעשות אותו כמו שצריך!

מידות עשייה

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה