מתכונים לבשר בקר שתוכלו להכין בבית

בשר בקר עתיר בברזל, בחלבון ובויטמין בי 12 וגם מאפשר לכם לבחור בנתחי בשר דלי שומן. הוא משביע מאד ויוצר אוירת חמימות גם ביום חורף קר. להלן מתכוני בשר בקר להכנה ביתית לטעם נפלא בקלות  רבה וללא מאמץ.

 

בשר הבקר בישראל

בשר הבקר הינו הבשר האהוב ביותר בישראל וגם הנמכר ביותר. הוא נחשב מזין וכשמעדיפים את הנתחים דלי השומן יותר, אז הוא גם בריא. בשר הבקר מהווה חוט מקשר במטבח הישראלי המשלב מזרח ומערב ותבשילים אתניים מסורתיים ממדינות רבות ובחלקם אף החליף את העוף או הכבש המסורתיים יותר כדי להעניק למנה טעם עסיסי ומלא יותר. לכן אין זה פלא שבישראל ניתן למצוא מתכונים רבים עם בשר בקר שכולם משביעים ומהנים מאד.

 

למה דווקא בקר?

האהבה הגדולה לבשר הבקר החלה כאשר היה צורך להזין במהירות עולים חדשים רבים. פרה אחת יכולה לספק עד מאתיים קילוגרם בשר ומוצרי בשר לעומת הכבש או העוף שמקומם בתרבות הישראלית מכובד מאד אך סובל מחסרונות כגון דלות שומן אצל העוף, עודף שומן אצל הכבש והעובדה שהגיוון בהכנתם אינו גדול כמו עם בשר הבקר.

את בשר הבקר ניתן לטחון לקציצות ולהמבורגרים, להכניס לקדירה, לתנור ולמעשנת, לצלות על הגריל, להכין ממנו ממולאים, שניצלים וינאיים, רטבי בולונז לפסטה ועוד מנות רבות מאד שהתחבבו על האוכלוסיה הישראלית.

 

מתכון לגולאש הונגרי אמיתי

אחד המאכלים הכי מזוהים עם בשר הבקר הינו הגולאש ההונגרי. המנה עתירת הפפריקה מוגשת עם תפוחי אדמה, כרוב וגזר בשילוב עם דגנים כגון אורז או גריסים ומהווה ארוחה שלמה בסיר אחד. הגולאש מתאים במיוחד לימי החורף הקרים ואת מי הבישול ניתן לשמור כציר בקר מעולה לתבשילים נוספים. להלן מתכון לגולאש הונגרי אמיתי:

 

מרכיבים

בשר 700 גרם נתח מספר 5 חתוך לקוביות
ירקות שתי יחידות פלפל אדום/ ירוק/ צהוב / כתום
יחידה אחת בצל גדול
שתי שיניים שום
שני גבעולים סלרי
שלושה גזרים חתוכים לטבעות
שלוש עגבניות בשלות
שלושה תפוחי אדמה חתוכים לקוביות
תבלינים ארבע כפות שמן זית
שתי כפות פפריקה חריפה/ מתוקה/ מעושנת
כפית קימל
קמצוץ מלח
קמצוץ פלפל שחור

 

אופן ההכנה

בסיר גדול ורחב מחממים שמן זית וצולים את קוביות הבשר היטב מכל צדדיהן עד לסגירתן. מוציאים את הקוביות החוצה ומכניסים את הירקות פרט לעגבניות ותפוחי האדמה, מטגנים גם אותם תוך כדי עירבוב עד להתרככות. מוסיפים את הפפריקה, את הקימל ואת העגבניות וממשיכים לקלות, מחזירים את הבשר ומוסיפים ארבע עד חמש כוסות מים עד לכיסוי, מביאים לרתיחה ומתבלים על פי הטעם ומבשלים כשעה על אש בינונית.

כעת מוסיפים גם את קוביות תפוחי האדמה ומבשלים שעה נוספת עד שלוש, תלוי בסוג הבשר. המנה מוכנה כאשר הבשר מתפרק בקלות באמצעות מזלג.

 

מתכון לקציצות בקר ברוטב

אחת המנות האהובות ביותר על ילדים היא קציצות בקר ברוטב שאת ניחוחה המעורר תיאבון מריחים כבר מחדר המדרגות, במיוחד כשהיא מוגשת עם פתיתים. להלן מתכון שתמיד מצליח לקציצות בקר ברוטב:

 

מרכיבים

בשר 700 גר’ בשר בקר טחון
ירקות יחידה אחת בצל מגורד
שתי שיניים שום כתוש
יחידה אחת פלפל אדום
גבעול סלרי
שליש צרור פטרוזיליה קצוצה
תבלינים ותוספות יחידה אחת ביצה
כפית בהרט
כפית פפריקה מרוקאית בשמן
1/2 כפית כמון טחון
1/2 כפית פלפל שחור
שתי כפות מלח
על פי הצורך פירורי לחם
עבור הרוטב שתי כפות שמן
ארבע עגבניות
שתי שיניים שום
1/2 כפית חריסה
1/2 כפית כמון
קמצוץ סוכר
כף פפריקה מרוקאית בשמן
כף אבקת מרק עוף
כפית אורגנו
שתי יחידות פלפלים אדומים מיובשים

 

אופן ההכנה

טוחנים דק במעבד מזון בצל, שום, פלפל אדום, סלרי ופטרוזיליה ביחד, מעבירים לקערה עם בשר טחון, מוסיפים ביצה, פירורי לחם ותבלינים ומערבבים היטב, ומכניסים למקרר למשך כחצי שעה לספיגת טעמים. לאחר מכן צרים קציצות עגולות או בצורת לביבות, טובלים בביצה ובפירורי הלחם ומטגנים קלות במחבת עד לסגירה.

לאחר מכן בסיר עמוק ורחב מטגנים את השום עם זרעי הכמון, הפפריקה והאריסה עם השמן, מוסיפים את העגבניות והסוכר ובוחשים עד להתרככות. מוסיפים גם את אבקת המרק ואת האורגנו, מוזגים כוס מים רותחים ומבשלים עד לצמצום הנוזלים. מוסיפים את קציצות הבשר לתוך הסיר, מפזרים את הפלפלים המיובשים ומבשלים עוד כעשרים דקות עד להכנה.

 

שניצל וינאי אמיתי

מנה של שניצל וינאי מפנק הינה מנה נפלאה לאכול עם בטטות צלויות ושעועית ירוקה, מתאימה לכל עונה ולכל יום בשנה. להלן מתכון לשניצל וינאי שתמיד בא לטרוף עד הפירור האחרון:

 

מרכיבים

בשר 650 גרם חזה עגל
לציפוי כוס קמח לבן
יחידה אחת ביצה
1/4 יחידה לימון סחוט
כוס פירורי לחם
חצי כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור
רבע כוס שומשום
רבע כוס שמן קנולה

 

אופן ההכנה

מכינים שלוש צלחות, האחת עם קמח, השניה עם ביצה טרופה והשלישית עם פירורי לחם ושומשום. כל פרוסת שניצל מקמחים היטב, טובלים בביצה ולאחר מכן מצפים בכמות נדיבה של פירורי לחם ומטגנים היטב במחבת עד להשחמה.

 

תוספות שתמיד מנצחות

בשר הבקר מתאים למגוון מאד רחב של תוספות, החל מירקות שורש כגון בטטות ותפוחי אדמה, דרך שעועית אדומה, לבנה וירוקה, אפונה וגזר, דגנים כגון אורז, כוסמת, גריסים, בורגול, קוסקוס, פסטות ועוד. רצוי לשלב במנת הבשר גם רטבים סמיכים ועשירים כגון רסק עגבניות, פטריות, ציר בקר ועוד כדי להעשיר את הטעם והניחוח, וכמובן לא לשכוח לצרף גם בקבוק יין אדום טוב לארוחה משביעה, מחממת וטעימה במיוחד.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה