מתכון לקלחי תירס בגריל גז

קלחי תירס בגריל גז הם פתרון מושלם לרעב קל או למנת צד ליד המנה העיקרית. התירס הצרוב טעים ועסיסי, משביע וקל כל כך להכנה. כך שגם אם אתם עדיין חובבי בשרים וגם אם החלטתם לעבור לאורח חיים צמחוני ובריא יותר, קלחי התירס נשארים בתפריט ואהובים במיוחד גם על מבוגרים וגם על ילדים.

 

קלחי תירס צרובים בגריל גז

המעבר לאורח חיים צמחוני הוא תהליך חיובי אשר בדרך כלל משפיע לטובה על הבריאות שלנו, והוא בהחלט אינו סיבה להשליך את גריל הגז שלכם לפח. גריל הגז יכול לסייע לכם להכין עשרות ארוחות טעימות ונפלאות מירקות בשרניים כגון פטריות, קישואים, חצילים, עגבניות וגם קלחי תירס בגריל גז כמנות עיקריות או כמנות צד, ואפילו כנשנוש נחמד.

 

מתכון מרענן של קלחי תירס עסיסיים וסטייק פורטבלו

ארוחה נפלאה של קלחי תירס בגריל גז עסיסיים ברוטב חמאתי נימוח וסטייק פורטבלו שיכולים לשמש כארוחה עצמה או להפוך למנות הצד שלה. ניתן להכין את המתכון בשתי גרסאות, צריבת הפטריה ישירות על הגריל או לשפד אותה על גבי שיפודים עם ירקות נוספים.

 

מרכיבים לארבע מנות קלחי תירס בגריל גז וסטייק פורטבלו

 

ארבעה קלחי תירס
חצי קילוגרם פטריות פורטבלו גדולות / מלך היער/ שמפיניון / פורציני
כוס שמן זית
חופן עלי תימין טריים
קמצוץ מלח
ארבע שיני שום כתושות
קמצוץ פלפל שחור
קמצוץ פפריקה מתוקה
שתי כפות סילאן

 

אופן ההכנה

מערבבים את כל חומרי המרינדה ומברישים את הפטריות בנדיבות משני הצדדים ומניחים על גריל הגז לצריבה קלה של דקה שתיים מכל צד. את התירס מורחים בשכבה נדיבה של חמאה ומלח, או אם רוצים תחליף חמאה, וצורבים היטב מכל הצדדים עד לדרגת העשייה הרצויה.

 

מרכיבים לקלחי תירס בגריל גז ושיפודי פורטבלו

ארבע מנות

ארבעה קלחי תירס
חצי קילוגרם פטריות פורטבלו גדולות / מלך היער/ שמפיניון / פורציני
כוס שמן זית
חופן עלי תימין טריים
קמצוץ מלח
ארבע שיני שום כתושות
קמצוץ פלפל שחור
קמצוץ פפריקה מתוקה
שתי כפות סילאן
שמונה עגבניות שרי פרוסות לחצאים
יחידה או שתיים בצל פרוס
יחידה אחת קישוא פרוס
יחידה אחת חציל פרוס

 

אופן ההכנה

בקערה עמוקה מערבבים את כל חומרי המרידנה היטב, ואז מקפיצים בתוכה את הירקות הפרוסים עם הפטריות עד לכיסוי מלא. לאחר מכן משפדים על גבי שיפוד את הירקות והפטריות לסירוגין עד לקבלת שיפודים צבעוניים ומלאי טעם. צורבים על האש והופכים מדי פעם עד לעשייה מלאה מכל הצדדים. את קלחי התירס מורחים בחמאה או תחליף חמאה ובוזקים מלמעלה מלח וצורבים היטב מכל הצדדים עד לעשייה.

 

גריל הגז

גרילי גז מאפשר לנו לצלות ולצרוב בשרים, דגים וירקות בקלות רבה ובטעם נפלא ללא עשן וללא התעסקות בפחם המזהם והמלכלך. גריל הגז ניתן לשימוש במרפסת הביתית או בחצר קטנה, מספק חום יציב למגוון ארוחות ומתאחסן בקלות רבה. עם גרילי הגז של וובר תוכלו להכין ארוחות משפחתיות או עם חברים בכל זמן שתרצו ולקצור מחמאות גם אם עברתם לאורח חיים צמחוני.

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

 

תפריט צמחוני יותר בריא

כחלק מאימוץ אורח חיים בריא מומלץ להעזר בגריל גז כדי לצרוב ירקות ממינים שונים ולהעניק להם טעם מיוחד שיעשיר את התפריט ויהווה מקור לארוחה בריאה, משביעה וטעימה. השמנת יתר, מחלות לב, סכרת ועודף כולסטרול הפכו כבר מזמן לנפוצים במיוחד. תפריט המבוסס על בשרים דלי שומן כגון דגים ועוף או תפריט צמחוני למהדרין יעילים בתרומה לירידה למשקל ולאורח חיים בריא יותר.

ירקות שורש כגון בטטות ותפוחי אדמה וירקות נוספים כגון בצל, פטריות, פלפל ועגבניה מקבלים טעם וארומה נפלאים כאשר הם נצרבים בדומה לקלחי תירס בגריל גז. שילוב פטריות בתפריט כתחליף לבשר יכול לעזור לכם להגיע לטעם ולמרקם שאתם אוהבים עם ערכים תזונתיים גבוהים ובלי שומנים.

 

תחליפי בשר מבוססי פטריות

יש בעולם עשרות סוגי פטריות מאכל בגדלים, במרקמים ובטעמים שונים. פטריות הפורטבלו הגדולות נחשבות לאחד מתחליפי הבשר הבריאים והפופולאריים ביותר עם מרקם וטעם הדומים לבשר להפליא. גם פטריית מלך היער משמשת פעמים רבות כתחליף בנזידים ותבשילים שבדרך כלל מכינים עם בשר.

סוגים נוספים של פטריות שיכולות לשמש כתחליף הינן השמפיניון, הפורצ’יני והשי – מאג’י. ניתן להכין מהן קציצות והמבורגרים, לצלות ולטגן אותן, לאכול אותן חיות או להכניס אותן במקום בשר למרקים או לתבשילי קדירה.

 

קלחי תירס – האם הם בריאים?

התירס היה הדגן המרכזי בתזונתם של השבטים הקדומים בני המאיה ובני האינקה אשר למדו גם להכין ממנו קמח ושמן. עם גילוי אמריקה התפשט התירס במהירות בכל רחבי אסיה ואירופה והפך למאכל פופולארי ואהוב בתוך זמן קצר. כיום גידולי התירס מתחלקים לגידולים למאכל אדם ולצרכים תעשייתיים כגון שמן או תחמיץ להאכלת בעלי חיים.

את התירס ניתן לבשל במים רותחים, לצלות קלחי תירס בגריל גז, או להכין מגרעיניו המיובשים פופקורן. התירס מכיל סיבים תזונתיים ופחממות ומהווה תוספת טעימה וצבעונית לצלחת ואף כי לא מומלץ לצרוך תירס בכמויות גדולות בשל העמילן שהוא מכיל, הוא עדיין נחשב בריא יותר מן החלופות כגון צ’יפס.

 

לסיכום

קלחי תירס בגריל גז הינם מנה נפלאה וקלה כל כך להכנה. ניתן להכין אותה כמנת צד לארוחת בשרים או לארוחה צמחונית או כנישנוש קליל. קלחי התירס אהובים גם על ילדים וגם על מבוגרים ומשמשים כמקור תזונתי בריא ומזין. גריל הגז יכול להמשיך ולשמש אתכם גם אם בחרתם לעבור לאורח חיים צמחוני ולהפחית את צריכת הבשר והוא מתאים מאד לצריבה וצלייה של ירקות טעימים.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה