משקאות שיהפכו את העל האש שלכם לחגיגה

מתכננים לעשות על האש אצלכם בחצר ומחפשים את המשקאות הנכונים להשלמת האירוע? במיוחד בשבילכם כתבנו את המדריך השלם להתאמת המשקה הנכון לארוחה להנאה מושלמת במיוחד ואורחים מרוצים שלא יפסיקו לחלק לכם מחמאות.

 

יין ישמח לב אנוש

היין נמצא איתנו כבר אלפי שנים, עדויות להפקתו באיזור הים התיכון ומסופוטמיה כבר בתקופות קדומות מאד מלמדות על האהבה הגדולה של בני האדם למשקה האדום כדם, ואפילו במיתולוגיה היוונית נאמר שבכחוס, אל היין, גרם לאלים לאהוב אותו יותר מאשר את הנקטר.

אך למה אנחנו כל כך אוהבים יין? קודם כל בגלל הניחוח, הצבע והטעם שהופכים אותו למשקה מיוחד מאד, אך בנוסף, האלכוהול שנמצא בו גורם לתחושת שחרור וחוסר דאגה, מעניק תחושה של שמחה ורוממות נפש ומתקשר לחגיגיות, שמחה גדולה, בשורות טובות ואירועים משמחים. כך שיש לנו את כל הסיבות שבעולם לאהוב יין.

 

משקאות לאירוע על האש

החלטתם לארח אצלכם בחצר, קניתם כמות מרשימה של בשר ועכשיו אתם תוהים איזה משקה מומלץ להגיש במהלך האירוע? בחירת המשקה הנכון ביותר עבור האירוע שלכם היא עניין של טעם אישי, תקציב ואופי האוירה, להלן המשקאות המתאימים ביותר לארוחת בשרים לבחירתכם:

  • משקאות לא אלכוהולים המשלבים טעם מיוחד
  • בירה
  • יינות אדומים
  • רוזה
  • יינות לבנים
  • יין קינוח
  • קוקטיילים

 

משקאות לא אלכוהולים בטעם מיוחד

אנו ממליצים להניח על כל שולחן כד מים ולצידו תוכלו גם להניח כד של מיץ תפוזים או לימונדה קרה או לחילופין לחלוט עשבים מרעננים כגון לואיזה, מנטה, נענע או כל צמח בעל טעם וניחוח נפלא שיעשיר את טעם המים. במסעדות רבות בעולם נהוג להניח גם כוס סודה ופרוסות לימון כדי למחות את טעם המנה הראשונה לפני העיקרית ואת טעם העיקרית לפני שניגשים לקינוח, ולרענן את הפה לאחר הארוחה.

 

בירה

בירה הינה משקה אלכוהולי המופק מבישול ( למעשה, מדובר בהתססה ) של דגנים כגון חיטה, שיבולת שועל, שאור או לתת עד שמתקבל נוזל זהוב על כל גווניו בעל קצף לבן עם ניחוח וטעם אהוב במיוחד. תוכלו לבחור בין מותגי הבירה המובילים והמוכרים או לבחור דווקא בבירת בוטיק ישראלית המיוצרת בעבודת יד. ניתן גם להפוך את הכנת הבירה לתחביב ולהפיק אותה בבית באמצעות ציוד מקצועי ביתי.

 

יינות אדומים

אם אתם מגישים לאורחים שלכם בשר בקר, מומלץ להגיש ביחד איתו גם יין אדום משובח. ככל שטעם הבשר עז יותר והרוטב שבו הוא מוגש סמיך יותר כדאי שגם היין יהיה בעל טעם עז וחזק יותר. טעמים חזקים בעלי גוון מלוח מאד, חריף, חמוץ מאוד או מתוק מאוד אינם מתאימים ליין אדום, מה גם שהשילוב שבין יין לחריפות ומליחות למעשה מקלקל את טעם היין על הלשון וגורמת לתחושת מרירות.

 

רוזה

יין רוזה הינו יין אשר סוג הענבים ממנו הופק אינו צובע את גוף היין בצבע עז אדום אך גם אינו צלול כמו היין הלבן. הוא תמיד נמצא בשלב ביניים כלשהוא וניתן למצוא אותו בשלל גווני כתום, אפרסק, וורוד או לילך. יין הרוזה הינו בעל טעם עדין וקליל הנוטה לפירותי ומשתלב נהדר כיין הראשון שמוגש לשולחן עם המנה הראשונה ולעיתים גם כקינוח.

 

יינות לבנים

יינות לבנים נוטים לחמצמצות ולכן ילכו נהדר עם מגוון בשרים, גם אדומים, אשר יש להם נטייה לחמצמצות בשל הרוטב או הדרך שבה בחרתם לבשל אותם. יין לבן משתלב נפלא עם דגים, פסטות, פשטדות, עופות, מנות בשר אוויריות וקלות או רטבים עדינים מאד כגון רוטב פטריות ושמנת.

 

יינות קינוח

יינות קינוח הינם בדרך כלל יין פורט ומוסקט המצטיינים בטעמם המתוק, אך שימו לב, אם אתם מתכוונים להגיש קינוחים בעלי טעם מתוק מודגש, כדאי מאד שתוותרו על יין הקינוח כדי למנוע מצב של מתיקות יתר גבוהה מדי. מתי זה כן מומלץ? כאשר הקינוחים שלכם נוטים לטעמים אחרים כגון קציפת פירות חמצמצה, גלידה בעלת טעם נייטרלי, עוגת מוס שוקולד מריר וכדומה.

 

קוקטיילים

ניתן להעמיד עמדת קוקטיילים שהכינותם מראש עוד בטרם הארוחה בזמן שהאורחים מתאספים, או אם תרצו לאחריה כאשר מגיע הזמן לרקוד וליהנות מן האוירה. תוכלו להכין מרגריטה, מוחיטו, ג’ין וטוניק, וודקה דובדבנים, קוסמופוליטן ועוד סוגים רבים במגוון צבעים וטעמים מרעננים שישמחו את האורחים ויקפיצו את האוירה.

 

טיפים מומלצים נוספים להגשת משקאות באירוע ‘על האש’

כדי שאירוע ‘על האש’ שתכננתם יהיה מושלם, להלן עוד כמה טיפים להתאמת המשקאות לאירוע שלכם:

  • בדקו היטב האם היין שרכשתם צריך להיות מוגש קר או בטמפרטורת החדר ובצעו זאת. כמו כן, יש יינות שצריכים ‘לנוח’ קצת לאחר הפתיחה. התייעצו עם מוכר היינות כיצד ומתי להגיש את היין שרכשתם.
  • אם אתם מתכוונים להגיש פלטת גבינות מיוחדות, חזה אווז, חלקי פנים של בקר ועוף, צדפות ופירות ים ומאכלים אקזוטיים נוספים, התייעצו עם מוכר היינות לגבי בחירת היין מאחר ויש יינות המתאימים ספציפית למאכלים מסוג אלו.
  • אם אתם מתכננים ארוחה עם דגשים אסייתיים, העדיפו אלכוהול תוצרת קוריאה, יפן או סין כמו למשל סאקה או סוג’ו מאחר והם התפתחו תרבותית לצד המזון האסייתי ומתאימים לו כמו כפפה ליד. ישנן גם בירות אסיאתיות אותן ניתן להשיג בבתי מסחר ליין המתמחים בייבוא מן המזרח.
  • הדבר נכון מאד גם לגבי אסאדו דרום אמריקאי או ארוחה המבוססת על המטבח ההודי או כל מטבח אתני אחר. תמיד העדיפו את המשקאות המסורתיים מן היצרנים המקומיים כדי להעניק לאורחים שלכם חוויה אותנטית אמיתית.
  • תמיד שתו באחריות ותנו למישהו אחר שלא שתה את מפתחות הרכב כדי שתגיעו הביתה בשלום.
תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה