מתכון לביף ג’רקי בגריל גז

מגיעים אליכם אורחים ואתם מחפשים מנה קלילה ומשביעה שתפתיע אותם בטעם מדהים? רצועות ביף ג’רקי בגריל גז עם פלפלי חלפיניו על פיצה ביתית תהפוך להיות שיחת השבוע עם טעם מדהים ובהכנה קלה ופשוטה במיוחד. השילוב המפתיע של הבשר המיובש עם הפיצה העסיסית יהפוך כל ארוחה קלה לסעודת מלכים. 

 

רצועות מפנקות של ביף ג’רקי בגריל גז

ביף ג’רקי בגריל גז הינו מנה המיועדת לנישנוש או להגשה כחטיף. בזמן העשייה ניתן לתבלו בכל סוג של תבלון אהוב, החל מכורכום, כמון והל, דרך סילאן וצ’ילי חריף ועד לתערובת טוסקנה בניחוח רוזמרין רענן. ניתן להגיש אותו עם מטבלים, בתוך כריך, או פשוט לנשנש ישר מן הקופסא. רצועות ביף ג’רקי ניתן לשמור באחסון אטום במקרר למשך כשלושה שבועות (אם נשארו לכם בכלל שאריות לא מנושנשות) וחשוב לדאוג שלא יהיה חשוף ללחות.

 

בשר מיובש כמאכל קדמוני

בדרום אמריקה, משם נלקח המושג ‘ג’רקי’  נהוג עד היום לייבש בשר אלפקה ולמה כדי להכין מהם מטעמים. טעמו של הבשר המיובש מלוח והוא משביע גם במנות קטנות. מאז למדו בני האדם לבשל ולהשתמש באש כדי לצרוב, לעשן ולצלות דגים, בשרים וירקות, התפתחה תרבות ייבוש ויישון רצועות דקיקות של בשר.

הבשר המיובש נשמר בטריותו זמן רב ואיפשר לבני האדם הקדמונים לשרוד תקופות קשות של מחסור. גם היום אנחנו יכולים ליהנות מרצועות ביף ג’רקי בגריל גז בדיוק כפי שעשו אבותנו ולפנק את האורחים שלנו במתאבן מעניין או כחטיף טעים לצד הבירה.

 

נתחי הבשר המומלצים להכנת ביף ג’רקי

כדי להגיע לתוצאות יפות של בשר מעושן וטעים חשוב לבחור בנתח דל שומן ומועט בגידים. אלו הם הנתחים המומלצים להכנת ביף ג’רקי וכדאי לבקש אותם מהקצב כשהם נקיים משאריות שומן וגידים בשוליהם:

  • וואסיו / פלאנק
  • כף
  • צ’אך
  • וויסבראטן
  • שייטל
  • מכסה אנטרקוט

 

מתכון קל הכנה לרצועות ביף ג’רקי בגריל גז עם פיצה ביתית

אם חיפשתם מתכון שיפתיע את האורחים וגם אתכם, נסו את רצועות ביף ג’רקי בגריל גז על פיצה עם פלפלי חלפיניו חריפים. השילוב של הפיצה הביתית עם הבשר המיושן מעניין ומיוחד והופך כל בילוי עם חברים או עם המשפחה לחגיגה אמיתית, רק לזכור שהמנה לא מומלצת לילדים קטנים. הכי כדאי להגיש עם הבירה האהובה עליכם כשהיא מצוננת וקרירה.

 

מרכיבים לארבע מנות רצועות ביף ג’רקי בגריל גז ופיצה פריכה

בשר ארבע קילוגרם נתח וואסיו דל שומן וללא גידים חיצוניים
בצק הפיצה 500 גרם קמח לבן
שתי כפיות שמרים
כפית סוכר
כפית מלח
ארבע כפות שמן זית
כוס אחת ועוד שליש כוס מים
רוטב הפיצה כף שמן זית
שלוש יחידות עגבניות קלופות
שש שיניים שום כתוש
צרור קטן בזיליקום טרי
חצי כפית סוכר
שתי כפות רסק עגבניות
כפית אורגנו מיובש
גבינה / תחליף גבינה שלוש מאות גרם גבינת מוצרלה מגוררת/ גבינת עמק 28% מגוררת/ תחליף גבינה מגורר
תוספות לבחירה ביף ג’רקי, זיתים, עגבניות, פלפלי חלפיניו, תירס, בצל

 

אופן ההכנה

נתחיל מהכנת ביף ג’רקי בגריל גז. את נתח הבשר נחתוך לפרוסות דקות וארוכות נגד כיוון הסיבים. נמליח מעט ונניח על גבי גריל הגז לקלייה עד לקבלת פיסות בשר עשויות היטב אך עדיין גמישות. נניח אותם בצד ונתחיל להכין את הבצק לפיצה. בקערה עמוקה מערבבים את הקמח, הסוכר והשמרים. יוצרים גומה במרכז ויוצקים לתוכה את המים, השמן והמלח ולשים.

תוך כדי לישה ממשיכים להוסיף את שליש הכוס מים הנוספת עד לקבלת בצק גמיש, יוצרים מן הבצק כדור ומקמחים אותו מעט, מכסים את הקערה בניילון נצמד ומתפיחים חצי שעה. לאחר התפיחה מפזרים על נייר אפייה נקי מעט קמח לבן, לשים את הבצק ומרדדים אותו לצורה עגולה.

מעבירים לתבנית ועליה לוחצים על שולי הפיצה לקבלת שוליים מוגבהים מעט שיהוו את המסגרת לפיצה. ניגשים להכין את רוטב הפיצה. במחבת רחבה מבשלים למשך מספר דקות את העגבניות עם השום, הבזיליקום, רסק העגבניות ושאר התבלינים

. לאחר שהרוטב הופך סמיך ואחיד מורידים אותו מן האש, מורחים אותו על בסיס הבצק, מפזרים את הגבינה מלמעלה ולא שוכחים להבריש את השוליים בשמן זית היטב. זה הזמן לפזר את התוספות שבחרתם עם פלפל החלפיניו והביף ג’רקי שהכנתם. את הפיצה ניתן להניח על  לוח אבן מיוחד ולאפות אותה על גבי גריל הגז החם במשך חמש עשרה דקות.

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

 

יתרונותיו של גריל הגז

גריל הגז מאפשר לכם להכין מגוון רחב של בשרים, דגים וירקות בלי העשן וההתעסקות עם הפחם המזהם והמלכלך. ניתן להשתמש בו במרפסת או בגינה קטנה וליהנות מחום יציב המתאים לצלייה ולצריבה של מגוון מאכלים בצורה בריאה יותר. רצועות ביף גרקי בגריל גז הוא דוגמא מצוינת להכנת בשר מיושן בקלות ובנוחות רבה.

 

חטיף בשר מיושן תמיד משתלב מצוין עם כוס בירה

בפעם הבאה שאתם מזמינים אורחים לשעה שאיננה בדיוק שעת ארוחת הצהריים או הערב ואתם מעוניינים לכבד אותם במנה משביעה וטעימה, נסו בירה צוננת עם רצועות בשר מיובש והמחמאות לא יאחרו לבוא. במקומות רבים בעולם מקובל להגיש רצועות בשר מיובש כגון ביף ג’רקי בגריל גז כמנת צד לכוס הבירה. תשלובת הטעמים של הבשר והבירה כמו נועדו זה לזה ומאזנים זה את טעמו של זה.

 

לסיכום

ביף ג’רקי בגריל גז הוא מנה מפתיעה ומיוחדת המתאימה לאירוח חברים או משפחה. ניתן להוסיף לו פלפלי חלפיניו חריפים אש לשיפור התענוג ולהגיש עם בירה צוננת וטובה. המנה קלה מאד להכנה ונחטפת במהירות, אז כדאי שתדאגו שיש לכם מספיק ממנה.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה