הגיע הזמן לגוון: מתכונים שאולי לא הכרתם לבשר טחון

רעבים וכל מה שנשאר לכם במקרר זה חצי קילו בשר טחון? מעולה, הגיע הזמן להכיר כמה מתכונים לא שגרתיים ומשגעים עם בשר טחון לכל מי שנמאס לו מקציצות ומבולונז. אז הכינו את הסירים כדי להתרגש ממנות נפלאות שאפשר לעשות עם חומר הגלם השיגרתי והרגיל הזה בלי להשתעמם.

 

בשר בקר טחון – חומר הגלם שלא מפסיק להפתיע

לא בא לכם עוד פעם בולונז ועוד פעם קציצות? לגיטימי לגמרי, גם המנות הטעימות והמשביעות האלו בסופו של דבר נמאסות, אבל זה לא אומר שצריך להפסיק לקנות בשר בקר טחון. בשר בקר טחון הוא חומר גלם שלא מפסיק להפתיע עם גיוון נרחב של ירקות ומאפים ממולאים, רטבים בשריים, בשר קצוץ מטוגן ועוד.

להלן מנות טעימות להפליא שגם ילדים יאהבו בכמה צעדים פשוטים בלבד ואשר יעשירו את המטבח שלכם בטעמים וסגנונות חדשים שכיף לנסות.

 

מאילו נתחים בדרך כלל עשוי בשר טחון?

בשר טחון שקונים בקצביה בדרך כלל עשוי מבשר שומני יחסית כדי להעשיר תבשילים כגון קציצות ברוטב, קציצות מטוגנות, המבורגרים ובשר למילוי. לרוב הוא יהיה עשוי מכף, אגוז, צוואר או נתחים דומים. ניתן ואף רצוי לבקש מהקצב נתח מסויים שייטחן עבורכם במקום. בדרך זו תוכלו לוודא שהבשר טרי מאד ואינו עומד זמן רב.

מומלץ לומר לקצב מה אתם עומדים להכין מהבשר הטחון כדי שהוא יתאים עבורכם את הנתח המושלם, וניתן גם לקחת את הנתח השלם ולטחון אותו בבית במטחנת בשר. ישנם מזונות שיש לטחון פעם אחת לפיסות עבות כמו לקציצות ברוטב, וישנם מזונות שדווקא מומלץ לבקש טחינה כפולה לקבלת פיסות דקיקות ועדינות כמו לרוטב בולונז.

 

איך יודעים שהבשר הטחון שקניתם איכותי?

בלי להשמיץ אף קצביה איכותית או בית ממכר לבשר, חשוב לבדוק היטב לפני שאתם קונים בשר טחון המוגש לכם מוכן. תמיד עדיף לבקש לטחון נתח שאתם בחרתם על המקום ואם יש בשר מוכן טחון בדקו את התאריך. במידה ורכשתם בשר טחון קפוא, דאגו להפשיר אותו נכון. הפשרה נכונה של בשר הוא לילה במקרר כאשר שעה לפני הבישול יש להוציא אותו החוצה כדי שיגיע לטמפרטורת החדר. אין להקפיא שנית בשר קפוא שהופשר.

 

מתכון לעגבניות ממולאות בבורגול ובשר בקר טחון

מנה זו יכולה לשמש הן כמנה עיקרית על מצע של מחית תפוחי אדמה או כמנת צד. היא פשוטה מאד להכנה וטעימה מאד ודורשת רק כמות קטנה יחסית של מצרכים. להלן מתכון לעגבניות ממולאות בבורגול ובשר בקר טחון:

 

מצרכים

בשר 500 גר’ בשר בקר טחון
ירקות חצי קילו עגבניות גדולות ויפות
שתי יחידות גזר מגורר
גבעול סלרי מגורר
חצי יחידה בצל לבן מגורר
דגנים ותוספות חצי חבילה בורגול מבושל
שתי כוסות מיץ עגבניות

 

אופן ההכנה

חוצים את העגבניות לשני חצאים ומרוקנים אותן, מסננים את החרצנים ושומרים את בשר העגבניה שנותר. בסיר קטן מבשלים את הבשר הטחון עם הגזר, הסלרי והבצל מגוררים ומוסיפים מעט מלח ופלפל ואת בשר העגבניה ששמרנו.

כשהבשר והירקות מוכנים כמעט לגמרי, סוחטים אותם מן הנוזלים, מערבבים עם הבורגול ממלאים את חצאי העגבניות בתערובת ומוזגים על כל עגבניה כפית מן הרוטב. מכניסים לתנור למשך 20 דקות בחום של 200 מעלות.

 

לחמעג’ון – פיצת בשר טורקית

הלחמעג’ון יכול להיות תחליף מצוין לפיצות או לבורקסים ולהוות ארוחה משביעה במיוחד כמעט בלי מאמץ. להלן מתכון ללחמעג’ון מעורר תאבון וטעים בטירוף:

 

מרכיבים

בשר 200 גרם בשר קצוץ
בצק כוס + שלושת רבעי כוס קמח לבן
כף סוכר
חצי כף שמרים יבשים
חצי כוס מים פושרים
שתי כפות שמן זית
חצי כפית מלח
ירקות ותוספות יחידה בצל קצוץ
שתי שיניים שום
חצי יחידה עגבנייה קצוצה
כף פטרוזיליה קצוצה
כפית רסק עגבניות
שליש כפית מלח
כפית פפריקה מתוקה
שליש כפית כמון
קמצוץ פלפל שחור

 

אופן ההכנה

מערבבים את השמרים והסוכר בקערה, מוסיפים את המים הפושרים ושמן זית ולשים מעט בקצות האצבעות. מכסים במגבת לחה וממתינים עשר עד חמש עשרה דקות להתפחה קצרה. בינתיים, מחממים שמן במחבת ומטגנים את הבצל הקצוץ, מוסיפים לו את העגבניה והשום, מוסיפים את הבשר ומטגנים עד לקבלת צבע עמוק.

מוסיפים את התבלינים והפטרוזיליה ומטגנים עוד דקה שתיים ומסירים מהאש. מחלקים את הבצק שתפח לשני עיגולים ויוצרים שתי פיתות שטוחות, משמנים כל עיגול בשמן זית ועליו מניחים את הבשר במרכז ומכניסים לאפייה בתנור בחום של 190 מעלות. לאחר האפייה ניתן למזוג טחינה טריה ולאכול לתאבון.

 

מתכון לחציל קלוי עם בשר וטחינה

למי שמחפש ארוחה שלמה בתנור במינימום מאמץ, חציל קלוי עם בשר וטחינה זה בדיוק מה שאתם מחפשים. להלן מתכון קל במיוחד לארוחה מושלמת בתוך זמן קצר:

 

מרכיבים

בשר  200 גרם בשר בקר טחון
ירקות שלוש יחידות חציל
יחידה אחת גזר מגורר
יחידה אחת פלפל אדום קצוץ
יחידה אחת בצל
חצי כוס פטרוזיליה קצוצה
תבלינים שתי כפות שמן קנולה
רבע כפית מלח
רבע כפית פלפל שחור
חצי כוס סלט טחינה

 

אופן ההכנה

את החצילים חוצים לאורכם, באמצעות סכין חדה חורצים בהם חריצים, מורחים עליהם שמן זית ואופים אותם בתנור בחום של 200 מעלות למשך שלושים דקות עד לריכוך. בינתיים מטגנים את הבצל עד להזהבה, מוסיפים את הבשר ואת התבלינים ואז להוציא לקערה.

בשמן הטיגון מטגנים קלות את הגזר והפלפל האדום ומניחים בצד. בכל חציל חופרים גומה קטנה, מורחים כמות נאה של טחינה ומעליה שופכים מעט מן הבשר והירקות, מקשטים בפטרוזיליה קצוצה ונהנים מכל ביס.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה