מתכונים לצלי בקר כתף שתוכלו להכין בבית

צלי בקר הינו תבשיל מעולה לשבת אחר צהריים עצלה, ליום חורף קר או לארוחה רומנטית עם כוס יין משובח. זכרו כי צלי הבקר אוהב לשבת הרבה בתוך הקדירה ולכן כווננו את תזמון הארוחה ליום הבא כדי שתנהו מבשר נימוח שמתפרק בנגיעת מזלג קלה ולטעם כה עשיר במיצים שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול ממנו.

 

צלי כתף בקר

שריר הכתף ממנו נוהגים להכין צלי הינו שריר שנמצא בתנועה תכופה אצל הפרה. מסיבה זו הוא סיבי, כבד וצפוף. בשרים מסוג זה דורשים בישול ממושך מאוד של בין 4-8 שעות ולעיתים גם כל הלילה. לכן מדובר במנות שיש להערך לקראתן זמן מה מראש ולתכנן את לוח הזמנים שלכם היטב.

כיום נמצאים בשוק סירים אוטומטיים רבים אשר בדרך כלל פועלים על חשמל ובתכנות פשוט יכולים לבשל לכם את הבשר לאורך כל הלילה או בזמן שאתם עובדים בחדר הסמוך.

 

כיצד מכינים את הבשר לקראת הבישול?

כדי להכין בשר צלי יש לקנות נתח מספר חמש, ארבע או שש מן הקצב. תמיד עדיף לבשל עם בשר טרי, אבל אם בחרתם לקנות בשר קפוא דאגו להפשירו כהלכה לפני ההכנה. הפשרה נכונה של בשר קפוא הינה לילה שלם במקרר ועוד כחצי שעה על השיש להשגת טמפרטורת החדר. זכרו שאין להקפיא שנית בשר מופשר.

תוכלו לבקש מן הקצב לפרוס לכם אותו לנתחים ותוכלו גם לעשות זאת לבדכם בבית. באמצעות סכין חדה פרסו את הבשר לקוביות או פרוסות ( פרוסות חותכים נגד כיוון הסיבים ) וסדרו על גבי תבנית. ניתן ומומלץ להכין את הנתח גם בשלמותו ולאחר הבישול לפרוס אותו לפרוסות כרצונכם.

 

הרוטב

אחד השלבים החשובים ביותר בהכנת הבשר היא בחירת הרוטב. הרוטב יקבע במידה רבה את טעמו של הבשר ולכן רצוי להתאימו לסגנון הארוחה, להשתלבות הטעמים עם התוספות שתגישו לצד הבשר ולטעם האישי שלכם, כמובן. תוכלו לבחור בין רטבים מתקתקים כגון סילאן, סויה, שום ודבש, סמיכים כמו רוטב פטריות או קלילים יותר כמו ציר ירקות.

 

מה תכניסו לסיר יחד עם הבשר?

בשר צלי כתף מאד אוהב חברים בקדירה. תוכלו להוסיף לו שעועית לבנה או אדומה, גריסים, בורגול, תפוחי אדמה, כרובית, בטטה, דלעת, גזר, בצל וכל מה שאתם אוהבים לקבלת מנה עיקרית משביעה שתחמם לכם את החורף ותעניק לכם תחושת בית אמיתית.

 

מתכון לחמין מופלא לשבת

חמין הינו מאכל המשלב ביצים, קטניות, תפוחי אדמה, איברים פנימיים, בשר ועצמות עם מיח לתבשיל מלא בטעם שבלעדיו במשפחות רבות אי אפשר להתחיל את השבת. להלן מתכון מעורר תיאבון לחמין אמיתי מלא בהפתעות:

 

מרכיבים

בשר קילוגרם שפונדרה עם עצם
קילוגרם שריר זרוע חתוך לקוביות
שלוש – ארבע פרוסות עצמות עם מיח עצם
חצי קילו קישקע
דגנים שלושת רבעי כוס חיטה
שלושת רבעי כוס גריסים
שלושת רבעי כוס אורז בר
קטניות שלושת רבעי כוס שעועית לבנה
שלושת רבעי כוס גרגירי חומוס
תוספות שמונה ביצים
עשרה בצלצלים קלופים
חמישה תפוחי אדמה פרוסים
שלושה ג’חנון פרוסים לפרוסות
תבלינים שתי כפות מלח ים
כף פלפל שחור
כפית פפריקה
שלוש כפות סוכר חום
לפי צורך שמן

 

הוראות הכנה

את הקטניות נשרה מראש לפחות לחמש שעות ואפשר גם לכל הלילה, מכניסים אותם לבד כותנה נקי או לחיתול טטרה וקושרים. מרתיחים מים בסיר גדול עם כף מלח ומבשלים את הקטניות בתוך הבד עד לבישול למחצה ומוציאים למסננת. בסיר החמין מחממים שמן, את קוביות הבשר צולים לסגירה מלאה מכל הצדדים ומוציאים לקערה, מכניסים את הבצל לצלייה, מוציאים ומניחים בצד, מכניסים את תפוחי האדמה לצלייה ומוציאים גם אותם.

את סיר החמין מסדרים כך: ראשונים בתחתית הם הבשר שהרגע נצלה, העצמות, המיח והבצל, מעליהם שקיק הקטניות והביצים, מעליהם קישקא, פרוסות תפוחי אדמה והג’חנון. ממלאים את הסיר במים רותחים ובתבלינים, סוגרים היטב את המכסה ומכניסים לתנור בחום של 220 מעלות למשך 40 דקות.

לאחר מכן מנמיכים את האש ל – 120 מעלות וממשיכים לבשל כל הלילה. כחצי שעה לפני ההגשה מעלים שוב את דרגת החום ל – 220 על מנת שיתקבל הצבע השחום המוכר והאהוב.

 

מתכון לאושפלו בקר חגיגי ועסיסי

אושפלו הוא מאכל מזרח אירופאי מוכר ואהוב אשר מופיע בגרסאות שונות במטבחים אתניים שונים אך כולם כוללים נתחי בשר מובחרים, ירקות ואורז המתבשלים ביחד באותו הסיר. להלן מתכון בלתי נשכח לאושפלו בקר חגיגי ועסיסי:

בשר חצי קילוגרם שריר בקר
קילוגרם כתף טלה חתוך לקוביות
ארבע עצמות מיח
תבלינים שלוש – ארבע כפות שמן זית
כפית שטוחה זרעי פשתן
כף רכז רימונים
כף דיבס ענבים או דבש
6 כוסות מים רותחים לבשר
2 כוסות מים רותחים לאורז
דגנים שתי כוסות אורז
פירות וירקות ארבע יחידות בצל
שתי שיני שום
ארבע גזרים מקולפים ומגוררים בפומפייה
רבע כוס דובדבנים חמוצים ללא גלעין
רבע כוס משמש אוזבקי מיובש קצוץ
כוס שבבי שקדים מולבנים קלויים עד להזהבה

 

אופן ההכנה

מחממים בסיר עמוק וגדול שמן זית וצורבים בו את נתחי הבשר ומוציאים. מטגנים שום ובצל ומוציאים. מחזירים לסיר את הבשר הצרוב עם כל התבלינים, שופכים שש כוסות מים רותחים, מערבבים ומביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים בין שעתיים לשעתיים וחצי עד שהבשר רך מאד.

מפזרים את הבצל והשום המטוגנים, את הפירות היבשים ואת הגזר, מעליו שופכים שתי כוסות אורז שעמד בהשרייה ומבשלים שוב למשך 15 דקות נוספות. להגשה הופכים את הסיר על פיו לתוך צלחת הגשה כשהאורז בתחתית והבשר למעלה.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה