מתכוני בשר ללא גלוטן לצליאקים (אבל לא רק)

רגישות לגלוטן לא צריכה למנוע ממכם מאכלים שאתם מאד אוהבים, ישנם תחליפים מעולים עשירים בטעם שהינם נטולי גלוטן אך הטעם והמרקם דומים כמעט בדיוק לדבר האמיתי. במאמר זה נציג בפניכם כמה מתכונים למאכלים אהובים המשלבים בשר ותחליפי גלוטן כדי שתוכלו ליהנות מכל המטעמים שאתם אוהבים בלי לוותר על שום דבר.

 

נטול גלוטן בבקשה

הגלוטן הינו חלבון המצוי בדגנים כגון חיטה, שעורה, שיבולת שועל ועוד. מאחר והוא גמיש ואלסטי הוא לוכד את בועות האויר שמייצרים השמרים בעת התפיחה ומאפשר לנו לקבל בצק אוורירי וטעים כל כך. למרבה הצער, ישנם רבים הרגישים לגלוטן אשר גורם להם לאלרגיה ועליהם להמנע מאכילתו.

אך גם אנשים בריאים אשר אינם סובלים מרגישות לגלוטן מעדיפים לעבור לדיאטה נטולת גלוטן בשל ההיבטים הרפואיים שבמוצר. הגלוטן נקשר בהשמנת יתר, בסבילות לאינסולין ובתחלואי מעיים שונים שגורמים לרבים פשוט לוותר עליו מטעמי בריאות.

 

מוצרים נטולי גלוטן

רשתות המזון, המרכולים ובמיוחד חנויות הטבע מחזיקות תחליפי גלוטן רבים ומגוונים מאד החל מקמח תפוחי אדמה, קמח חומוס, קמח שקדים, קמח תירס ועוד וכלה בתחליפים המבוססים על טופו ודומיו. ניתן כיום להשיג פסטה, לחם, עוגיות, עוגות ומוצרים נוספים רבים שאינם מכילים גלוטן ויאפשרו לכם ליהנות ממזון עשיר בטעם ומרקם נפלא בלי להרגיש שאתם מפסידים משהו.

מומלץ לנסות קמחים שונים ומותגים שונים עד שתמצאו את המוצרים האהובים עליכם ביותר.

 

מתכון לפסטה בולונז ללא גלוטן

פסטה בולונז היא אחד המאכלים האהובים ביותר על ילדים ומבוגרים, היא בריאה, קלילה ומהירה להכנה, מתאימה לכל עונה ולכל מזג אויר. עם שפע של מותגים המייצרים פסטות על בסיס קמח אורז וקמחים תחליפיים שונים תוכלו ליהנות ממנה עשירה בטעם בדיוק כמו כולם.

 

מרכיבים

בשר 500 גרם בשר טחון לבולונז
פסטה חבילה פסטה ללא גלוטן
רוטב יחידה אחת בצל גדול קצוץ
מספר עלים טריים בזיליקום
יחידה אחת עגבניה קלופה מגוררת
שלוש שיניים שום כתוש
רבע כוס שמן זית
שלוש מאות גרם רסק עגבניות
קמצוץ מלח
קמצוץ פלפל

 

אופן ההכנה

שופכים את הפסטה לסיר מים רותחים עם מעט שמן זית וכפית מלח ומניחים להתבשל כעשר דקות או על פי הוראות היצרן.

בינתיים, בסיר גדול ורחב מטגנים את הבצל הקצוץ בשמן הזית עד להזהבה ומוסיפים את הבשר הטחון ומטגנים קלות, מוסיפים את רסק העגבניות ומערבבים עד שהנוזלים נעלמים, מוסיפים את העגבניה המגוררת עם כוס מים פושרים והתבלינים, מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש, מבשלים כעשר דקות כשהסיר סגור במכסה, מוסיפים את הבזיליקום לדקה אחת של חליטה בתוך הרוטב ואז ניתן להגיש.

 

פאי רועים ללא גלוטן

פאי רועים הינו מנה אירית קלאסית המשלבת תפוחי אדמה ובשר לארוחה משביעה במיוחד שאפשרית גם לסובלים מרגישות לגלוטן או המעדיפים לוותר עליו. להלן מתכון מושלם לפאי רועים שלא קשה להכין ומאד טעים לאכול:

 

מרכיבים

בשר  קילוגרם  בשר טחון ( רצוי בשר שמן או שמנמן ) 
קמחים כף קורנפלור/ קמח תפו”א
ירקות 8 – 10 תפוחי אדמה קלופים וחתוכים לקוביות
שתי יחידות בצל
שני גבעולים סלרי
שתי יחידות גזר
שתיים – שלוש שיני שום כתושות
תבלינים כף פפריקה
חצי כפית כמון
חצי כפית ראס אל חנות
רבע כפית פלפל שחור
חצי כפית מלח
חצי כף סוכר חום
מאה גרם רסק עגבניות
שתי כפות שמן
כוס מים
רבע כפית כורכום

 

אופן ההכנה

בסיר גדול ועמוק מבשלים את תפוחי האדמה במי מלח למשך עשרים דקות. מחממים שמן בסיר רחב ונמוך, מטגנים קלות את הבצל, הסלרי והגזר למשך שתי דקות, מוסיפים את השום הכתוש וממשיכים לטגן, מוסיפים את הבשר ומערבבים היטב עד לעשייה קלה של הבשר. מוסיפים את התבלינים, את רסק העגבניות ואת המים ומבשלים למספר דקות.

מוסיפים קורנפור או קמח תפוחי אדמה להסמכה, ממשיכים לבשל לעוד 15 -20 דקות. את תפוחי האדמה שכבר התבשלו מוציאים מן הסיר ומועכים לפירה סמיך עם כורכום, פלפל שחור ומלח.

מדליקים תנור לחום של 200 מעלות ובודקים את סיר הבשר שאמור להיות כבר כמעט נטול נוזלים, משטחים את הבשר עם מזלג היטב לתחתית הסיר ומעליו מניחים את הפירה, מהדקים היטב ואם רוצים אפשר ליצור דוגמאות על גבי הפירה באמצעות המזלג. מזלפים מלמעלה מעט שמן זית להשחמה ומכניסים לתנור למשך 15 עד 20 דקות עד שתפוחי האדמה מקבלים צבע שזוף יפה.

 

פשיטדת בשר ופטריות

פשטידה נימוחה וטעימה כל כך יכולה להיות בראנץ’, ארוחת צהריים או ארוחת ערב משביעה וטעימה כל כך. את הקמח הרגיל מחליפים בקמח תפוחי אדמה או בקמח אהוב אחר ומקבלים מנה עשירה מאד בטעם, בריאות והנאה מושלמת.

 

מרכיבים

בשר קילוגרם בשר טחון מנתח שמן
בצק לפשטידה שתי כוסות קמח ללא גלוטן
כוס אבקת סוכר
100 גרם קמח שקדים
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות או תחליף חמאה פרווה
תבלינים ותוספות חצי כוס סילאן
חצי כוס רסק עגבניות
1/3 כוס שמן זית
שש שיני שום
יחידה אחת בצל
קמצוץ מלח, פלפל, פפריקה, בהרט

 

אופן ההכנה

במעבד מזון מערבבים את מוצרי הבצק לקבלת בצק פריך. את הבצק משטחים לתוך תבנית עמוקה של פשטידה אך משאירים שוליים ארוכים מאד מחוץ לתבנית. מטגנים את הבצל, מוסיפים בהדרגה את הבשר, רסק העגבניות והתבלינים, בוחשים היטב ומוזגים את הבשר המטוגן לתוך הבצק הפריך.

בעזרת השוליים עוטפים את הבשר עד לכיסוי מלא, חורצים בו חריצים קטנים לשחרור האדים, מכניסים לתנור לחום של 200 מעלות למשך 25 דקות ונהנים מכל ביס.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה