שישליק נתח קצבים במרינדה ים תיכונית במעשנה

שישליק נתח קצבים במרינדה ים תיכונית במעשנה זו לא עבודה קשה כל כך אבל הטעם, ממש מתגמל. רבים לא יודעים אבל מעשנה לפעמים היא העבודה הקלה ביותר והדבר היחיד שצריך לחכות זה זמן. מה שמתכוני שיפודים הזמן מתקצר משמעותית וממש תוך דקות אפשר להוציא ארוחה מדהימה ומעושנת. אז איך עושים את זה? אנחנו כאן כדי לעשות לכולכם קצת סדר.

  • מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 47Ø + כיסוי

    1,999.00
    מידע נוסף
  • מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    1,399.00
    הוספה לסל

 

אז מה זה מעשנה בכלל?

אז מעשנה זה מכשיר שמעבד מזון בעזרת תהליך שנקרא תהליך עישון. המעשנות בנויות בצורה מיוחדת שיש מקור חום ותא סגור שהוא מיועד ממש לעשן עצמו. השיטה של העישון היא שיטה עתידה במיוחד שהייתה לשמר מזונות כמו בשרים ודגים שלא יתקלקלו. אם נסתכל על המעשנות של פעם נראה מעשנות קטנות ולא משוכללות במיוחד לעומת היום שעם הקדמה המעשנות גם הן התפתחו ונהיו משוכללות וגדולות יותר.

גם היום נהיו שיטות עישון רבות ומגוונות שהגיעו ממקומות שונים בעולם ואומצו גם בארץ וגם בחו”ל. למקור החום ולתא המזון התווסף היום גם אמצעי שמראה לנו את רמת החום. היום יש סוגים שונים של מעשנות שחלקן מתבססות על עץ, חלקן על גז ואפילו היום יש גופי חימום חשמליים למעשנות מה שמראה על ההתקדמות בנושא.

 

שישליק נתח קצבים במרינדה ים תיכונית במעשנה – מתכון פשוט וטעים

מצרכים להכנת המרידנה

עכשיו כדי להכין את המתכון המדהים הזה אנחנו קודם כל נצטרך להשקיע במרינדה ים תיכונית עשירה בטעמים ואיכותית לבשר שלנו. לשם כך נצטרך את המצרכים הבאים:

מיץ לימון חצי לימון סחוט טרי
שמן זין כתית ישראלי איכותי כוס
שום כתוש 4 שיניים
עשבי תיבול ים תיכוניים טריים ואיכותיים כמו אורגנו, כוסברה, פטרוזיליה, רוזמרין וטימין חצי כוס בערך.

 

טוב אז כמו שאתם מבינים אין הרבה דברים במרינדה אבל זה היופי בה. רוב הטעמים שנכנסים הם טעמים דומיננטיים שאינם משתלטים על הטעמים האחרים אלא מאזנים אותם, בין אם מדובר בעשבי התיבול שכל אחד מהם הוא דומיננטי וחזק אבל מתאזן הן מעשבי התיבול האחרים והן מהשום, מיץ הלימון ושמן הזית. הכל מתערבב למרינדה אחת שפשוט עושה טעמים ים תיכוניים נהדרים.

 

מצרכים להכנת שישליק

בכדי להכין את השישליק אנחנו נצטרך את הדברים הבאים:

נתח קצבים חתוך לקוביות 1 ק”ג
קישואים חתוכים לקוביות 200 גר’
עגבניות קוביה קטנה לכל שיפוד
בצל לבן 2 בצלים בינוניים
פטריות פורטובלו אחת לכל שיפוד (גדולות אפשר גם חצי)

 

את נתח הקצבים האיכותי שלנו אנחנו נזרוק למרינדה נערבב טוב וניתן לנתח לשבת ולנוח בתוכה במקרר לפחות שעה. מה שקורה עכשיו זה תהליך של ספיגת הטעמים ככה שכשאר השיפודים יכנסו למעשנה הם יקבלו את תהליך העישון וכבר הבשר יחזיק בטעם הנהדר של המרינדה הים תיכונית שלנו. לכן רק לאחר לפחות שעה אנחנו יכולים להוציא את נתח הקצבים מהמרינדה הים תיכונית ולהתחיל לעבוד על הכנת השיפודים.

 

מה מיוחד כל כך בשישליק במעשנה בשרים?

מה שמיחד את השישליק הוא באמת עניין השיפודים והשילוב עם הירקות השונים. אחרי שהבשר נח במרינדה הים תיכונית עשירת הטעמים המופלאה שלנו אנחנו ניקח את השיפודים (עדיפות לשיפודי ברזל) ונתחיל להרכיב את השישליק.

הרכבת השישליק אינה מחייבת בצורה מסוימת, אל בכדי להרכיב שישליק טוב עדיף להשתמש בכלל המרכיבים שיש לנו ולא לפסוח על שום דבר, אחרת אחרים עלולים לפספס את אחד הטעמים הנהדרים שמורכבים בתוך השיפוד. ההמלצה שלנו היא להרכיב את השיפוד בצורה הבאה, נתח קצבים, אחריו נוסיף את הקישוא, העגבנייה, הבצל הלבן, נתח קצבים נוסף ולבסוף פטרייה שתסגור את הכל. שישליק טעים איכותי ועשיר בטעמים.

עכשיו נלך למעשנה ונדליק אותה עד שתגיע לחום של כ-220 מעלות חום. השישליק שלנו בתכלס לא יצטרך יותר מזה כדי להיות מוכן ממש תוך כמה דקות בודדות. אחרי שהמעשנה שלנו הגיע לדרגת החום הרצויה, אנחנו נכניס לתוכה את השיפודים שלנו וניתן להם לקבל את העישון במשך כ-10 דקות – רבע שעה לא יותר. בזמן הזה הירקות יתעשנו מעט וכך גם הבשר משם נוכל להוציא את השישליק שלנו ולהגיש אותם לכולם.

 

בחירת מעשנה לבית – לא קשה היום כמו בעבר

היום כדי לבחור מעשנה טובה לבית כבר לא צריך להתאמץ כמו פעם. פעם מעשנה טובה לקנייה הייתה עולה המון כסף ולא היה שוק רחב של מוצרים. היום ניתן למצוא בכל תקציב מעשנה איכותית וטובה לעבודה. בעצם מתקציב של מאות שקלים ועד עשרות אלפי שקלים ולכן חשוב לדעת מה התקציב שלכם למעשנה הביתית שלכם. כמו לכל דבר גם למעשנות יש מותגים מוכרים יותר ומשיטוט קצר באינטרנט אפשר לראות את המותגים המובילים בתחום ולהבין מה הם.

מוצר של מותג מוביל כמו Weber מחזיק לרוב באחריות ארוכה יותר והוא יהיה אמין יותר ולכן נעדיף לבחור מעשנה ביתית ממותג שכזה ולא ללכת תמיד על הזול יותר. חשוב להבין שתוספת של כמה שקלים יכולה לחסוך לנו בעתיד הרבה מאוד כסף או אפילו לקנות מעשנה חדשה. אז אם אתם אוהבים בשרים ואוהבים להשתמש במעשנה, תשקיעו באחת טובה ממותג איכותי ולא רק שלא תצטערו על זה, תאכלו להכין המון בשרים איכותיים ללא עבודה רבה.

אז כמו שאתם מבינים שישליק נתח קצבים במרינדה ים תיכונית במעשנה זה מתכון פשוט למדי שכל אחד יכול לעשות והוא בעיקר לוקח רק קצת זמן וגם זה לא הרבה. מכיוון שמדובר בשיפודים מדובר בעבודה קצרה עם המעשנה ושישליק הוא פשוט דבר מדהים מכיוון שהוא משלב את הירקות עם הבשר ובמיוחד המרינדה הים תיכונית שנותנת טעמים עזים ונהדרים לכל הדבר הנהדר הזה.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה