שישליק נתח קצבים במרינדה ים תיכונית בגריל גז

שישליק נתח קצבים במרינדה ים תיכונית בגריל גז נשמע כמו מתכון קשה אך מרשים. שתדעו שזה ממש לא ככה ומדובר במתכון יותר קליל ממה שחשבתם. אז איך לוקחים את השישליק המפורסם, מכניסים אליו נתח קצבים במרינדה ים תיכונית ואת כל זה מכינים בגריל גז? אנחנו כאן כדי לעזור לכם בכך.

 

גריל גז – למה שנרצה משהו כזה בבית?

אז לפני שנתחיל בהכנת המתכון נדבר ונבין בכלל את גריל הגז. גריל גז הוא לא סתם גריל פשוט כמו שאנחנו מכירים אלא מדובר בגריל ברמה גבוהה אף יותר. גריל הגז הוא מזכיר לנו את גריל הפחמים שאנחנו מכירים כלכך טוב. מקום להתעסק בשריפה של עצים או פחמים אנחנו מחברים בלון גז וממש כמו בכיריים שיש לנו במטבח יכולים להתחיל להכין ארוחת “על האש” מדהימה ללא התעסקות בפחמים. אז אם נמאס לכם להשתמש בנייר טואלט ושמן כדי להתחיל לצלות את הסטייק או השישליק שלכם, גריל גז הוא אולי הדבר הטוב ביותר עבורכם.

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

 

המתכון לשישליק נתח קצבים במרינדה ים תיכונית בגריל גז

השלב הראשון הוא יצירת המרינדה – שישליק נתח קצבים במרינדה ים תיכונית בגריל גז, מתחיל קודם כל במרינדה נהדרת. בשביל המרינדה אנחנו נשתמש במצרכים הבאים:

 

מצרכים להכנת המרינדה

שמן זית ישראלי איכותי כוס
מיץ לימון חצי לימון
שום כתוש 5 שיניים
עשבי תיבול ים תיכוניים טריים (נענע, אורגנו, כוסברה, פטרוזיליה, רוזמרין) כ- חצי כוס

 

הכנת המרינדה מאוד פשוטה, ניקח את כל המצרכים שרשומים למעלה ופשוט נערבב אותם על לכדי מרינדה שאפשר להכניס אליה את הבשר בהמשך. המרינדה היא מרינדה ים תיכונית ולכן חשוב להשתמש בשמן זית איכותי ועשבי תיבול טריים בכדי שיתנו טעמים טובים ועשירים לבשר ושנוכל להרגיש את הטעמים החזקים של התיבול שיש במזרח התיכון.

 

מצרכים להכנת שישליק

נתח קצבים חתוך לקוביות 1 ק”ג
קישואים חתוכים לקוביות 200 גרם
עגבניות כ- 5-6 עגבניות
בצל לבן חתוך לקוביות 2 בצלים בערך

 

בשלב השני אנחנו ניקח את נתח הקצבים האיכותי שלנו, נוסיף אותו למרינדה הים תיכונית המדהימה שהכנו למעלה וניתן להם לנוח ביחד במקרר לפחות שעה כדי שהנתח הטרי שלנו יספוג את כל הטעמים הטובים של המרינדה. לאחר שעה אנחנו נוציא את נתח הקצבים המושרה במרינדה הים תיכונית שלנו ונוכל להתחיל לעבוד על שיפודי שישליק נתח קצבים במרינדה ים תיכונית בגריל גז. העבודה היא לא קשה במיוחד ולא ארוכה בכלל.

 

בניית שיפודי השישליק

בעצם נתחיל לבנות את השיפודים כך שכל שיפוד יקבל קובייה של נתח קצבים, לאחר מכן חתיכה של בצל, חתיכה של עגבנייה כמובן וחתיכת קישוא כאשר השיפוד ייסגר בעוד קובייה אחת לפחות של נתח קצבים טעים ואיכותי. כמובן שאתם יכולים לשחק עם השישליק איך שאתם רוצים, אין מינון נכון יש רק עניין של טעם של כל אחד ואחד מאיתנו.

ככה שאתה יכולים להתפרע בכל שיפוד איך שאתם רוצים ולשחק במבנה ובטעמים שלו וזה לא באמת ישנה שום דבר, גם מבחינת המרכיבים כל עוד אתם שומרים על נתח הקצבים לירקות אין משמעות ואפשר להכניס גם פטריות או כל דבר אחר שאתם רוצים ואוהבים בשישליק שלכם.

 

הדלקת גריל הגז

אז אחרי שסיימנו לבנות את השיפודים שלנו ואת השישליק המדהים הזה, אנחנו נתחיל בהכנת שישליק נתח קצבים במרינדה ים תיכונית בגריל גז. לשם כך נמשיך בהדלקת גריל הגז שלנו ולחמם אותו מספר דקות עד שיתלהט מספיק בשביל השיפודים עצמם. אחרי שהגריל לוהט אפשר להניח את השיפודים.

תתנו מרווח לפחות קצר אפילו בין השיפודים כדי שיוכלו להצלות כמו שצריך. אחרי שהם נצלו כמו שצריך (כ- 3-4 דקות בכל צד) אתם יכולים להוציא אותם, להניח אותם כמה דקות ולהינות מהטעם המופלא של נתח קצבים איכותי במרינדה ים תיכונית מדהימה.

 

נתח קצבים – מה זה בכלל?

נתח קצבים הוא בעצם הכינוי של נתחי הבשר שנמצאים בסרעפת של הבקר. הוא נקרא כך מכיוון שהוא כלכך טעים ואיכותי שהקצבים בעבר היו מעדיפים שיישאר אצלם ושהם יהנו מהחתיכות המדהימות האלה ולא היו משחררים אותו ללקוחות האטליז. נתח הקצבים מתחלק לשני סוגים נתח קצבים עבה ונתח קצבים דק.

נתח קצבים עבה הוא בעצם שריר בנמצא אחרי נתח הקצבים הדק והוא במשקל של בערך 850 גרמים. נתח קצבים דק לעומת זאת אלה 18 שרירים שמחוברים ביחד ותומכים בסרעפת של הבקר. נתח הקצבים הדק מתחלק גם לחלק הפנימי לצלעות ולחלק החיצוני לצלעות.

 

איך נבחר את גריל הגז הטוב ביותר עבורנו?

השאלה הזו היא חשובה מאוד ויש להבין שישנם מספר שלבים שאסור לפספס בבחירת גריל איכותי לבית שלנו. קודם כל תמיד אנחנו נעדיף לבחור את גריל הגז האמין ביותר ואין מה לעשות אבל למותגים המובילים יש אמינות גבוהה יותר תמיד. למה? כי יש להם רזומה גדול שעליהם לשמר ולכן הם לרוב יעלו לנו טיפה יותר אבל גם האחריות שלהם כנראה תהיה מקיפה יותר וארוכה יותר ומדובר בעניין משמעותי מאוד.

בנוסף ההמלצה החשובה ביותר היא להתייעץ עם אדם קרוב שעשה כבר את כל הבדיקות המקיפות. לכו אליו תציגו לו את התקציב שלכם שאתם מוכנים להשקיע וכמובן תבינו שישנה גמישות מסוימת בתקציב ותשימו תקרה לאותה הגמישות.

שישליק נתח קצבים במרינדה ים תיכונית בגריל גז זה שיפוד איכותי וטעים במיוחד שניתן להכין אותו בקלות רבה. מרינדה ים תיכונית בעלת טעמים עזים שניתן להכין איתה נתח קצבים שהוא איכותי וטעים במיוחד. תנסו את המתכון ואתם לא תתחרטו, כי טעמים כאלה עם בשר כזה זו חוויה.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה