שיפודי פרגית ברוטב סאטה פיקנטי בגריל גז

שיפודי פרגית ברוטב סאטה פיקנטי בגריל גז הם שילוב אמיתי של מזרח ומערב. הטעם של עולמות המזרח של הפרגית ברוטב הסאטה עם הרצון שלנו לבצע בישול בגריל גז נותן לנו אחלה ארוחה אסייתית. אבל לא הרבה יודעים איך מכינים את האוכל הזה בצורה טעימה ונכונה, אנחנו כאן כדי להסביר לכם איך מכינים את השיפודים הללו באופן הטוב ביותר.

 

גריל גז – הלהיט הגדול ביותר בשנים האחרונות בעולם הצלייה

אז לפני שבכלל נתחיל לצלות את שיפודי פרגית ברוטב סאטה פיקנטי בגריל גז אנחנו נצטרך להבין את עולם גריל הגז. גריל הגז בשנים האחרונות התחיל לתפוס תאוצה ורבים מן האנשים בוחרים להביא אותו לשימוש בבית שלהם בין אם במרפסת ובין אם בגינה שלהם. הסיבה לכך היא די פשוטה, הנוחות שהגריל מביא איתו אי אפשר להתווכח איתה. הנוחות מתחילה בכך שהוא קל יותר לתפעול והוא מאוד מזכיר לנו את גריל הפחמים, בין אם בגודל עצמו ובין אם בטעם. בקלות בעזרת גרילי גז מסוגים שונים אפשר להכין ארוחות בשרים מדהימות ומפנקות בלי כמעט לעשות שום דבר.

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

 

אז מה קרה שהתחילה נהירה כל כך גדולה לגרילי הגז?

הסיבה לשאלה הזו מתחילה ונגמרת כנראה במילה אחת והיא “נוחות”. גריל הגז הוא נוח בהרבה מהגריל הפחמים המפורסם, ניתן באותו המחיר להעמיד גריל נהדר לבית שמחובר אליו בלון גז וכל עוד יש גז בבית אפשר להמשיך ולהכין ארוחות והכל בקלות יתרה. בשביל גריל פחמים יש צורך באורחים, אין יכולת ספונטנית ואנחנו לא נזרוק לדוגמא 2 סטייקים ונסיים את העבודה עם הגריל פחמים. גריל הגז הוא נועד בדיוק בשביל זה, אפשר בספונטניות לבוא אליכם ולהרים ארוחת בשרים במהירות ובקלות ובנוחות, בלי להסריח את עצמך ואת כל הבית.

 

אז איך מכינים שיפודי פרגית ברוטב סאטה פיקנטי בגריל גז?

קודם כל מדובר על מתכון יותר פשוט ממה שאתם יכולים לחשוב ואנחנו נחלק אותו למספר שלבים. אז בכדי להכין שיפודי פרגית ברוטב סאטה פיקנטי בגריל גז אנחנו נצטרך להכין מספר מרכיבים, ועבודה במספר שלבים תבטיח לנו הצלחה בלי לעבוד יותר מידי קשה. לכן אל תילחצו מכמות המרכיבים, בשנייה שאנחנו נסדר את המרכיבים הללו על השיש אנחנו נבין שלא מדובר בהרבה בכלל.

 

לשם כך אנחנו נצטרך את החומרים הבאים:

פרגיות ½ קילו
שום כתוש 2 שיניים
פלפל צ’ילי אדום קצוץ 1 פלפל
סויה 3 כפות
טריאקי 1 כף
שמן שומשום 2 כפות

 

שלב ראשון – הכנת המרינדה והשריית הפרגית

אז בשלב הראשון אנחנו ניקח את כל החומרים שרשומים למעלה ונכין מהם מרינדה. המטרה של המרינדה היא לתת את הטעמים האסייתים עצמם לפרגיות ולכן ניקח את הכל ונערבב עד להגעת מרקם אחיד שמקבל את כל הטעמים. אחרי שסיימנו להכין את המרינדה האחידה הזו אנחנו נכניס לבפנים את הפרגיות לפחות ל- 2-3 שעות של השרייה במרינדה. הסיבה היא שהפרגיות לוקח להן קצת זמן עד לקבלת כל הטעמים של המרינדה ולכן נצטרך לחכות קצת ולא להוציא אותן תוך שעה לדוגמא.

שלב שני – הכנת רוטב סאטה טעים

אז בכדי להכין שיפודי פרגית ברוטב סאטה פיקנטי בגריל גז, אנחנו חייבים לדעת להכין רוטב סאטה. רוטב סאטה מורכב מהמרכיבים הבאים:

שמן קוקוס 2 כפות
בצל קצוץ 1 בצל
שום 3 שיניים
פלפל צ’ילי אדום 1 פלפל
חמאת בוטנים 150-200 גרם
סילאן 1 כף
חלב קוקוס 200 מ”ל
סויה 3 כפות
רוטב דגים חצי כף

 

עכשיו ניקח את הבצל והשום והצ’ילי שלנו ואחרי שקצצנו אותם דק דק, אנחנו נטגן אותם עד שיגיעו לרמה זהובה כזו. אחרי זה נוסיף את חמאת הבוטנים את הסילאן וחלב הקוקוס שלנו ונבשל הכל ביחד במשך משהו כמו 4 דקות עד שנגיע לרמה שהרוטב שלנו הוא ברמת הרוטב והמרקם הרטבי שאנחנו אוהבים. כשהגענו לרמת הרוטב אנחנו נוסיף את רוטב הדגים שלנו וכמובן את הסויה וניתן לזה להתבשל ביחד עוד ממש דקה ורק אז נוריד מן האש.

 

שלב שלישי – הכנת שיפודי פרגית ברוטב סאטה פיקנטי בגריל גז

רוטב הסאטה שלנו מוכן ועכשיו נשאר לנו לשפד את הפרגיות ולצלות אותן עד להכנה. לכן ניקח את הפרגיות שלנו ונשפד אותם בשיפודים. בכל הקשור לשיפודים אני תמיד אשאר אדם של שיפודי ברזל והסיבה לכך היא לא רק אקולוגית אלא גם טעמי הלוואי שלא עוברים מן המתכת אל הבשר. ניקח את השיפודים שלנו ונשפד את הפרגיות על השיפודים. אין מהנה משיפודים משיפודי ברזל שנמצאים על גריל הגז. עכשיו שסיימנו לשפד את הפרגיות נניח אותם על גריל הגז, וניתן להם צריבה עד שיהיו מוכנים משני הצדדים ואז נוציא.

 

שלב אחרון – שפיכת רוטב הסאטה על הפרגיות והגשת השיפוד

אז להגשה יש שתי צורות וכל אחד ומה שהוא מעדיף, אחרי שסיימנו להכין את הפרגיות אפשר לשפוך את רוטב הסאטה ישירות על השיפודים ולהגיש ככה לכולם, מדובר בהגשה טעימה מאוד אבל שלא כולם יאהבו. יש את הצורה היותר מסודרת והיותר אסתטית והיא עניין של העדפה, היא הגשה של שיפודי הפרגית לצד רוטב הסאטה ככה שכל אחד יוכל לשפוך על השיפוד שלו כמה שירצה, לא משנה באיזו צורה תבחרו זה יהיה נהדר לכולם.

 

לסיכום שיפודי פרגית ברוטב סאטה פיקנטי בגריל גז הם לא עניין קשה בכלל וכל אחד יכול לעשות את זה במהירות ובקלות, כל שצריך הוא ממש כמה דקות קלות של עבודה ויש לכם אחלה שיפודים בלי מאמץ בכלל.

שיפודי פרגית ברוטב סאטה פיקנטי בגריל גז
שיפודי פרגית ברוטב סאטה פיקנטי בגריל גז
תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה