שיפודי פיקניה במרינדה של בירה וחרדל בגריל גז

שיפודי פיקניה במרינדה של בירה וחרדל בגריל גז הם עוד דוגמא ללהיט שעבר הסבה מגריל הפחמים לגריל הגז. בשנים האחרונות יותר ויותר זונחים את גריל הפחמים וההתעסקות עם שריפת פחמים בשביל גריל הגז. אז איך מכינים שיפודים מדהימים בגריל גז? מה כל כך מיוחד בגריל גז ואיך בוחרים גריז עבורנו?

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

 

גריל גז – לא תאמינו כמה זה פשוט

גריל הגז מחזיק ביתרונות רבים שקשה להתעלם מהם. הסיבה העיקרית שרבים זונחים את גריל הפחמים ועוברים לגריל הגז היא קלות תפעול לצד פשטות ונוחות מקסימלית. בגריל פחמים היינו צריכים לעבוד מאוד קשה. צריך להדליק את הפחמים, לחכות שידלקו כמו שצריך, שהמנגל או הגריל שלנו חם מספיק ורק אחרי שעה של עבודה אפשר היה להתחיל לבשל. היום לא כך הדבר כשיש גריל גז. כל מה שצריך זה לוודא שהגז מחובר, לפתוח אותו, ללחוץ על כפתור ותוך מספר דקות יש לנו גריל שעובד ומוכן לעבודה. נשמע כמו חלום פתאום? כי זה באמת ככה.

 

שיפודי פיקניה במרינדה של בירה וחרדל בגריל גז – מתכון

מתכון פשוט מאוד שכולל את שיפודי הפיקניה שהורשתה לפני זה במרינדה שמבוססת על בירה וחרדל. איך עושים את זה בגריל גז? יש מספר שיטות וזה בדיוק אותו הטעם שאתם מכירים מהעל האש הרגיל. אז כן יש חשיבות רבה לחומרי הגלם שאתם רוכשים ובנוסף אין יותר מידי עבודה אבל קודם כל בואו נבחן את המצרכים שצריך להביא:

פיקניה פרוסה לפרוסות דקות 1 ק”ג
כוס בירה 1 כוס
חרדל 2 כפות
מלח 1 כפית
דבש 2 כפות
שום כתוש 3 שיניים
פלפל שחור ½ כפית
שמן זית 3 כפות

 

הכנת המרינדה

אז בשלב הראשוני מה שנבצע הוא את המרינדה עצמה. לפני שנכניס את הפיקנייה למרינדה של בירה וחרדל אנחנו נצטרך להכין מרינדה מאוזנת וטעימה שהפיקנייה תספוג את הטעמים שלה. אז ניקח את המרכיבים של: כוס בירה, חרדל, מלח, דבש, שום כתוש, פלפל שחור, שמן זית ונערבב את כולם באופן אחיד ככה שתיווצר מרינדה מאוזנת וטעימה של כל הטעמים המדהימים שאנחנו הכנסו למרינדה.

 

הוספת הפיקניה למירינדה

אחרי שסיימנו להכין את המרינדה נזרוק פנימה את הפיקניה שלנו שפרוסה לפרוסות דקות לתוך המרינדה, נערבב את זה כמו שצריך, נסגור את זה ונכניס למקרר לשעה כדי לספוג את הטעמים.

 

הרכבת השיפודים

אחרי שהפיקניה שלנו הושרתה לפחות שעה בתוך המרינדה של בירה וחרדל אפשר להתחיל להכין שיפודי פיקניה במרינדה של בירה וחרדל בגריל גז. אז עכשיו נתחיל לבנות את השיפודים עצמם ובעצם ניקח שיפודים (תמיד יש עדיפות לשיפודי ברזל) ונתחיל להכניס כמה פרוסות של הפיקנייה כפי שאנחנו אוהבים על השיפודים שלנו.

 

צליית הפיקניה

אחרי שסיימנו להרכיב את השיפודים מתחיל החלק הטוב ביותר והוא צליית השיפודים. קודם כל לכו לגריל הגז שלכם, תוודאו שיש גז ואם כן תפעילו את הגז ותתנו לו כמה דקות להתלהט ולהיות מוכן לעבודה. אז עכשיו כשגריל הגז לוהט אפשר להתחיל, נניח את השיפודים בערך 3 דקות על כל צד מאחר ונתח הפיקנייה שלנו דק הוא לא יצטרך לשבת יותר מידי זמן בכדי להיות מוכן. אחרי זה אפשר להוציא את השיפודים לתת להם ממש כמה דקות בודדות לנוח ולהגיש לכולם כדי שיתחילו להנות מהאוכל.

 

פיקניה – מה זה הנתח הזה בכלל?

פיקניה זה בעצם השם הפורטוגוזי של נתח בקר ובארץ אנחנו גם מכירים אותו בתור שפיץ’ צ’אך. הוא בעצם מורכב מהשריר הירך הדו ראשי של הבקר והוא מכוסה בשומן. לפיקנייה יש המון שיטות צלייה והכנה ובכל מדינה משתמשים הן בשיטות קיצוב שונות והן בשיטות הכנה שונות.

עד לפני כמה שנים כמעט ולא היינו יודעים על הנתח הזה והיום מבינים שמדובר בנתח מדהים, נכון הוא לא יוקרתי כמו הסינטה, האנטריקוט והפילה אבל יש לו שכבת שומן וטעמי בשר עשירים במיוחד וממחיר נמוך יחסית שהיה נהוג, הישראלים החלו לרכוש אותו יותר ויותר ולכן היום גם המחיר שלו החל לעלות בהתאם. נתח הפיקנייה הוא נתח שקיבל את שמו מהמונח “פיקנה” שהוא היה מוט שהשתמשו בו החוואים באזורים הדרומיים של פורטוגל וספרד לרעיית בקר.

 

גריל גז איכותי – איך בוחרים?

אז כדי לבחור את גריל הגז הטוב ביותר עבורנו יש מספר שלבים שאסור לדלג עליהם. הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא באמת לבצע סקר שוק מסודר ולהבין איך השוק עובד. המחירים של גריל גז יכולים לנוע מכמה מאות שקלים בודדים ולהגיע לכיוון העשרות אלפי שקלים במקרים מסוימים. לכן חשוב להבין איך השוק עובד ולהתאים את הצורך שלכם לתקציב. הדבר השני היא לחפש את המותגים המובילים בשוק גריל הגז. יש חשיבות למותג מוביל מכיוון שהוא מביא אחריות ארוכה יותר ומהימנות במוצר וכן החברות הגדולות מעדיפות גם הן לעבוד איתן ולעזור במקרים רבים.

 

החלק האחרון בבחירת גריל גז

החלק האחרון הוא באמת התאמת תקציב בהתאם לכמה שאתם מוכנים להשקיע בגריל גז. בגלל טווח המחירים הרחב רצוי לבחור מחיר מינימום ומחיר מקסימום שממנו לא ניתן להתגמש. אם אתם מכירים חבר “קרניבור” שמבין בגרילי גז, תבקשו ממנו עזרה הוא ביצע את המחקרים והוא יוכל לעזור לכם לבחור את גריל הגז הטוב ביותר והאיכותי ביותר עבורכם.

 

סיכום

שיפודי פיקניה במרינדה של בירה וחרדל בגריל גז זה שיפוד טעים ואיכותי מנתח שבשנים האחרונות הפך להיות ממש נתח פרימיום עוד רגע, ממש מרחק נגיעה שם. תרבות אכילת הבשר הישראלית הכירה לנו את הנתח המדהים הזה ואנחנו יכולים להגיד רק תודה כי אפשר להנות מבשר איכותי במחיר שעדיין סביר יחסית.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה