שיפודי פילה בחזה אווז במעשנה

שיפודי פילה בחזה אווז במעשנה זו קלאסיקה במיטבה. אין דבר קלאסי יותר מבשר איכותי במעשנה שהתבשל מספר שעות רב וקיבל את הטעמים החזקים של העישון. הפילה מתעשן, חזה אווז מעושן לא צריך להוסיף יותר מידי מילים בכדי לתאר כמה זה מדהים. וכל זה לא תאמינו כמה פשוט וכמה קל לביצוע.

  • מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 47Ø + כיסוי

    1,999.00
    מידע נוסף
  • מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    1,399.00
    הוספה לסל

 

מעשנה – מה זה הדבר הזה?

מעשנה היא בעצם מכשיר שמעבד את המזון בעזרת תהליך עישון. המעשנות מחזיקות במקור חום ותא סגור שמיועד לעשן. מדובר בשיטה עתיקה במיוחד שהיא נועדה בעצם לשימור מזון. המעשנות בעבר היו קטנות יותר מהמעשנות שאנחנו מכירים היום והיו מעשנים בעיקר דגים או בשרים ועופות פשוטים.

היום המעשנות כבר התפתחו ונהיו גדולות יותר משמעותית והתחילו בעישון של כמויות גדולות בהרבה וגם שיטות העישון השתנו והמעשנות היום הן יותר היי – טק ומודרניות בהרבה בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות שאנחנו חווים. המעשנות בנויות בצורה של מקור חום ותא מזון ויש אמצעי לבקרה על רמת החום. מעשנות יכולות להיות מונעות בבעירה של עץ או גז ואפילו היום יש גופי חימום חשמליים מסוגים שונים.

 

שיפודי פילה בחזה אווז במעשנה

אוכל במעשנה הוא אוכל פשוט ובעיקר מדהים. אין יותר מידי מה לדעת במעשנה ועיקר העבודה היא תפעול. ההכנה לפני היא הכנה פשוטה למדי ואין יותר מה לעשות ואפשר תוך 10 דקות כבר להוציא את השיפודים ולהתחיל את הארוחה, אבל לפני הכל נתחיל במצרכים.

מצרכים כמויות
קוביות פילה בקר 1 ק”ג
שמן 1/3 כוס
רוטב סויה ¼ כוס
סוכר 2 כפות
שום כתוש 4 שיניים
חזה אווז פרוס 20 פרוסות

 

אופן הכנת שיפודי פילה בחזה אווז במעשנה

אחרי שהוצאנו את כל המרכיבים נתחיל בלערבב את המרכיבים בקערה, 1/3 כוס שמן עם ¼ כוס סויה, 2 כפות סוכר ו- 4 שיניים של שום כתוש. את קוביות הפילה נעטוף בפרוסות חזה האווז ונכניס אותם למרינדה שיצרנו קודם. עכשיו את מה שהכנו נכניס לפחות לשעה במקרר בכדי שיקבלו את הטעמים הטובים של המרינדה. המרינדה הזו היא מרינדה מאוד בסיסית ונהדרת לעישון ואפשר להשתמש בה להמון סוגים של בשרים, כל המרכיבים עם הטעם של העישון משתלבים באופן נהדר ויוצרים ארומה שקשה להתחרות בה.

לאחר שעה נוציא את הבשרים שיושבים במרינדה ונתחיל לשפד אותם. השיפודים הולכים להיכנס למעשנה ולכן חשוב שבמעשנה יהיה מקום לכל השיפודים שאתם מתכננים להכניס. בשיפודים נכניס על כל שיפוד כ- 5 חתיכות של פילה עטופות בחזה אווז מכוסות במרינדה. עכשיו לפני שאנחנו מכניסים את השיפודים למעשנה עצמה אנחנו נכין את המעשנה ונחמם אותה.

 

חימום המעשנה

תיגשו למעשנה ותנו לה להתחמם לחום של 220 מעלות. מדובר בנתחים שהם לא שומניים במיוחד ולכן חשוב לשים את השיפודים לא זמן רב או שהם ירגישו לנו יבשים מידי. מדובר על זמן מועט של עד 10 דקות כאשר כל צד צריך להתעשן בין 3-5 דקות לכל צד ואפשר כבר להוציא את השיפודים הטעימים שלנו.

אבל ארוחה בשרית שכזו לא יכולה להימדד רק בשיפודים טעימים ולכן חשוב גם לבחור דברים טעימים בצד שנוכל להגיש לאורחים שלנו. ארוחה בשרית כזו זקוקה לפחמימות איכותיות ומבחר סלטים כדי להעצים את החוויה.

סלט ערבי קצוץ דק הוא אפשרות נהדרת שאפשר להשתמש בה, כמובן שאפשר גם להכין טחינה, ובמקרה הזה טחינה עם ריכוז לימוני גבוה יכולה להתאים מאוד לטעמים המעושנים. בנוסף אפשר להכין סלטים נוספים שאוהבים או אורז או בורגול שיכולים להתאים מאוד ולהעשיר את הארוחה.

 

מה זה נתח פילה בקר?

הפילה הוא אחד מנתחי הבשר המובחרים שניתן למצוא. הוא בעצם נמצא בחלק האחורי של הפרה והוא שריר שכמעט ולא מתאמץ ולכן הוא מאוד רך. הפילה הוא ממש יכול להחזיק בטעם חמאתי מרוב רכות והוא בעל אחוז שומן נמוך במיוחד. אחוז השומן שלו עומד על פחות מכ – 5 אחוזים והוא גם נחשב יחסית קטן בגלל זה הוא כל כך מובחר.

הפילה משמש למסעדות רבות ומקומות שמתמחים בבשר ואפשר להכין אותו בכל שיטת בישול אפשרית והוא טעים יצא טעים במיוחד אם נדע איך לעשות אותו נכון. לדוגמא מסעדות מישלן רבות יודעות להתאים לו רטבים טובים ורבים ואפשר להכין איתו ארוחות כל כך איכותיות שכל מי שיטעם ילקק את האצבעות שלו. מהפילה נהוג להכין גם טרטרים מסוגים שונים ויש כל כך הרבה מנות שונות שאפשר להכין.

 

בחירת מעשנה לבית

לפני שאנחנו בוחרים מעשנה אנחנו קודם כל נבצע סקר שוק מסודר ונבין בדיוק מה התקציב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו. כפי שאתם יכולים להבין מעשנות יכולות לעלות מכמה מאות ועד לעשרות אלפי שקלים וזה תלוי גודל, סוג, עיצוב וטכנולוגיות שונות שאנחנו רוצים שיהיו בהן. בנוסף למעשנות יש כמו בכל דבר את המותגים שלהן ואנחנו תמיד נעדיף לבחור מותג מוכר ואיכותי שיש לו אחריות ארוכה ושאפשר לסמוך על החברה ולפעמים תוספת של מספר שקלים על המעשנה יכולה לחסוך לנו עוד כמה שנים כמה מאות ואלפי שקלים ולכן חשוב לשים לב גם לזה.

אז כפי שאתם רואים שיפודי פילה בחזה אווז במעשנה זה מתכון קל ופשוט שכל אחד יכול להכין בלי שום בעיה. כל מה שצריך זה חומרי גלם איכותיים ומעשנה טובה. עבודה של קצת יותר מ- 10 דקות ויש לכם שיפודים איכותיים עם טעמים עשירים ואיכותיים במרינדה כל כך טעימה ועם ארומת טעמים משוגעת. אם אתם נהנתן מהמתכון אתם מוזמנים להיכנס שוב לאתר שלנו ולבלוג, לבחור עוד מתכונים למעשנות ולהמשיך להרשים את החברים והמשפחה. כי בסופו של דבר לפעמים המתכונים הפשוטים הם הטובים ביותר.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה