פילה מוסר ים במעשנת בשרים

אם תשאלו אנשים החובבים ״על האש״ איך הם אוהבים לצלות את האוכל שלהם, ודאי תקבלו מגוון רחב של תשובות ומגוון רחב של שיטות של בישול וצלייה ועישון. מעשנת בשרים תפסה תאוצה יותר ויותר בשנים האחרונות, בעיקר בקרב חובבי הבשרים והדגים. עישון של מזון בעבר היה מורכב, אך היום מדובר בתהליך פשוט למדי אם משתמשים במעשנת בשרים איכותית. אז איזו מעשנת בשרים כדאי לרכוש? מה השימוש בה? ומתכון מפתיע אחד לדג במעשנה.

 

עישון בשר – מאיפה הכל התחיל

אומנם אנשים רבים נחשפו לעישון מזון בשנים האחרונות, אבל מדובר על טכניקה מימי קדם. ישנם עדויות שמעשנות בשרים מלוות אותנו כבר מהקופה הפרה היסטורית עד לימים אלה. עישון בשר גם אז היה נחשב לפעילות חיובית שמאחדת את כל בני המשפחה והחברים יחד ומצליחה לחבר קהילות רבות.

את טכניקת העישון נוכל למצוא ברחבי העולם. טכניקת העישון היא אחת מהעתיקות ביותר לשימור של דגים ובשר. כיום משתמשים בטכניקת העישון למטרות טעם בלבד ולא למטרות שימור כמו פעם. ניתן לעשן מוצרים רבים כמו פירות, ירקות, בשר, דגים, גבינות ואפילו תבלינים. מעשנת בשר עובדת בצורה איטית והיא צולה את המזון שלנו בחום שלא עולה 150 מעלות. הצלייה האיטית יחד עם העשן, תורם לטעמים שנקבל בסופו של דבר מבישול המזון שלנו והסבלנות בהחלט משתלמת.

 

איך בוחרים את המעשנה הבאה שלנו

מעשנה פועלת בטכניקה של שבבי עץ הנשרפים והופכים את המזון שלנו לספוג את טעמי העשן וכך ליצור טעם מעושן. אש עצים היא טכניקה מאוד איכותית וטעימה, זאת מכיוון שעשן ארומטי כחול וגליל מכיל רכיבים אורגניים שיכולים להיות מופקים רק בשריפת עצים בחום מאוד גבוהה. מרכיבי העץ עושים את כל ההבדל בטעם, והם אחראים לטעם המעושן שכולנו כל כך אוהבים.

אם אנו מדליקים בולי עץ, טמפרטורת הבעירה תהיה גבוהה מאוד. הבעיה העיקרית, היא הפקה של חום גבוהה מידי, כך שאם כל זה מתרחש באותו תא עם המזון שלנו, הוא יתבשל מהר מידי. לכן, אם אתם בוחרים במעשנות ישנות יותר, כדאי שתא הבעירה שלכם יהיה נפרד מתא הבישול. כך ששיטת העישון תהיה מאוזנת יותר ותוכלו להפיק את התוצאות הרצויות.

 

בואו נכיר את סוגי המעשנות

גם למעשנות יש סוגים שונים, כיום קיימות מעשנות חשמל, מעשנות פחם וגם מעשנות ארון. מעשנות אלה מאפשרות בעירה וגם בישול באותו התא, זאת תוצאה מיכולת של שליטה על חוק שמפיק פחם, שהוא יכול להיות נמוך יותר לבעור בהשוואה אל אש עצים. מעשנות אלה נמצאות תחת תא הבישול, הבעיה היא שלרוב זה בא על חשבון הטעם.

גם אם נוסיף עצים להוסיף ארומה, עדיין לא נקבל את התוצאה הרצויה והארומטי כמו של אש עצים, זאת בגלל שכסיפי העץ שעל גבי הפחמים נחשבת בטמפרטורה נמוכה מידי. לכן, כאשר אתם בוחרים במעשנת בשרים, חשוב לדייק את הבחירה שלכם בתוצאה הרצויה וגם בסוג המעשנה שאתם רוכשים.

 

מה חשוב לבדוק לפי הרכישה

החלטתם החלטה נבונה ואתם עומדים לרכוש מעשנת בשרים, מה חשוב להבין לפני הרכישה? קודם כל, צריך לקחת בחשבון את מידות החלל וכך להבין איזה גודל של מעשנה הכי יתאים לכם. האם מדובר במעשנה קטנה או גדולה? תמדדו את המקום שתרצו למקם אותה, כך תוכלו להבין יותר טוב איזה גודל תרצו.

תוכלו למצוא את מעשנות החשמל והפחם שבאמצעותן הבישול יתבצע רק בתא שבו תתבצע הבעירה, כך אפקט העישון יורגש. מומלץ לוודא את עובי הדופן של המעשנה וכך לדאוג שלא יהיה פחות משלוש מילימטר, כך תוכלו להשיג כמה שיותר בידוד. בחרו בקפידה את סוג העץ, חשוב לדעת שלכל עץ יש טעם אחר. עץ שהוא מאה אחוז איכותי יתאים לכם, בפרט לעץ מסקיט או עצי דובדבן.

 

פילה מוסר ים מרוקאי במעשנה – תתפלאו כמה שזה טעים

אם אתם רגילים לבשל את הדג המרוקאי שלכם על הגז, זה רק בגלל שלא הייתה לכם מעשנת בשרים בעבר, או שלא הכרתם את המתכון הזה. פילה מוסר ים מרוקאי במעשנה, תכיני את החלה בצד, בעצם כמה חלות, כי המתכון הזה הולך לשדרג לכם את המוניטין שלכם כשפים.

 

מה צריך?

 

פילטים מוסר ים

4 פילטים
שמן סויה 500 מ״ל
בצל לבן בצל אחד גדול
שום ראש שלם
פלפל אדום מיובש מתוק וחריף כמה שאוהבים
צ׳ילי אדום כפית
פפריקה מתוקה וחריפה כף מכל אחת
כמון כפית
עלי דפנה 5 עלים
זרעי כוסברה (לא חובה) חצי כפית
מלח לפי הטעם

 

מוסר ים במעשנת בשרים – אופן ההכנה

המתכון המעולה הזה ייקח לכם עד שעה וזמן הבישול במעשנה ייקח לכם שעתיים. מומלץ להשתמש בסוג אלמון לעישון הדגים ולהכין חלה חמה (אתם לגמרי יכולים גם לקנות) שיהיה לכם לצד, למרות שהמתכון כל כך טעים שלא תצטרכו שום דבר. בואו נתחיל:

מדליקים את המעשנה שלכם לחום של 85 מעלות. לאחר מכן, מסדרים את כל התבלינים על נייר ברביקיו ומכניסים אותם למעשנה, כך מעשנים את התבלינים שלנו למשך חצי שעה. את התבלינים מוצאים ממעשנה ושמים במחבת ברזל (חשוב מאוד מחבת ברזל שעמידה לחום ללא פלסטיק, כי היא הולכת להיכנס למעשנה) אותם מטגנים עם מעט שמן כדי לשחרר את הטעמים.

 

השלב השני – סינון ובישול

מוסיפים את ה500 מ״ל שמן סויה ומביאים לרתיחה. את השמן מסננים ואת שאר התבלינים שנשארו זורקים. את השמן המסונן שלנו עם התבלינים מחזירים למחבת עם דג ובצל, הפלפל המיובש והשום. לאחר מכן מכניסים למעשנה לחום של 130 מעלות עד שהבצל שלנו רך (בערך כשעתיים). מומלץ להגיש עם כוסברה קצוצה, לימון סחוט וגם חלה חמה ולהנות מארוחה מדהימה עם כל המשפחה. בתאבון!

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה