פילה מוסר ים בגריל גז

כאשר המילה גריל עולה בראשנו, אנחנו ישר חושבים על ברביקיו, או כמו שאנחנו אוהבים לקרוא לזה, על האש בשרי. אך הטרנד השתנה, ויותר ויותר אנשים מעדיפים דווקא לעשות גריל דגים. גריל דגים הוא מעולה עבור אנשים צמחוניים וגם הקרניבורים בנינו ושינוי מרענן עבור כולם. תמיד לאחר הגריל אנו מרגישים כבדים ועייפים ואילו גריל דגים משאיר לנו תחושה של קלילות וכולם יכולים להנות מהקינוחים. הנה מתכון מצוין לפילה מוסר ים בגריל גז ורקע קצת על גריל גז ומה תוכלו להכין בו.

 

גריל גז – היסטוריה ארוכה ומשודרגת

קצת היסטוריה, השימוש בגריל גז התחיל כבר בשנת 1952, כאשר ג׳ורג׳ סטפן עבד בחברת וובר עבודות מתכת, חשב על רעיון למנגל שיהיה יותר מתקדם. הוא החל בלחתוך מצוף יומי והוסיף לו מכסה ופתחי אוורור.  אותו הוא העמיד על רגלי מתכת, וכך עם השנים, המנגל המשוכלל עורר מהפכה גדולה בעולם. בשנות ה-70 החלו כבר ייצור מסיבי של גרילי גז ועוד חברות נכנסו לתחום. משם החלו שדרוגים ושיפורים נוספים בענף הגריל, גם בעיצוב הגריל וגם בגדלים.

 

איכויות של צלייה בגריל גז

גריל גז מאפשר לכם לעבוד בנוחות, מהירות וזריזות ויחסוך ממכם את כל הלכלוך שמנגל רגיל של פחמים עושה. צלייה של בשר, דגים וירקות בגריל גז נחשב לבריא יותר ואיכותי יותר. בגרילי הגז תוכלו למצוא מבערים שנמצאים בתחתית, כך שחום הבעירה מתפזר באופן אחיד ומהיר ויותר. מכסה הגריל ישמש אתכם ללכידת החום ולהעלות את הטמפרטורה וכך לצלות את המזון שלכם במהירות ויעילות.

בגריל גז תוכלו ללחוץ על כפתור והדליק את הגז, במקום לחכות שיתחמם ויהיה מתאים לצלייה. תוכלו גם לשמור על החום הגבוהה לא הגבלה של זמן, כך תוכלו לצלות כמות גדולה של מזון. בגרילים מתקדמים תוכלו גם לשלוט בעוצמת החום הנדרשת לכם לצלייה של סוגי מזון שונים ומגוונים. והיתרון המעולה בכך, שתוכלו לעשות גריל בכל תנאי מזג האוויר.

 

הסוגים השונים של גרילי גז

השוק מלא בגרילי גז החל מגרילי גז עד 3,000 ש”ח, אך בקטגוריה גרילי גז 3000 עד 6000 ש”ח יש סוגים עיקריים שהם הנמכרים ביותר כמו גריל גז אבנים וגריל גז ללא אבנים. יש גם גרילי גז עם שני מבערים, ויש עם יותר מבערים כמו גרילי גז 6000 ש”ח ומעלה. לגרילי גז יש גדלים שונים ועיצובים שונים, כך שתוכלו להתאים אותו לאזור הבית המבוקש שתרצו למקם אותו. גריל גז מורכב ברוב המקרים מנירוסטה, מבערים, אבני גריל או מפזר להבה, יש לו גם רשת יציקה עליונה עבה וחזקה, בלון גז וחיבור באמצעות ברז בטיחות וכמובן רגליים להעמדתו.

 

אלו דגים יהיו מתאימים לצלייה בגריל

גריל גז מתאים לצלייה של מגוון רחב של דגים כמו למשל: בס, לברק, דניס, פלמידה לבנה, אמנון, בקלה, בורי ומוסר ים. חשוב לדעת, שכאשר אתם קונים את הדגים לצלייה, חשוב שכל חתיכה של דג תהיה במשקל של יותר מ250 גרם ומומלץ אפילו קצת יותר, למנוע התייבשות של הדג ולהשאירו עסיסי. חשוב מאוד לזכור לשמן את הדג לפני הצלייה, כך תוכלו להימנע מהדבקות של עור הדג לגריל שלכם.

 

איך מכינים את הדגים על הגריל

אופן צליית הדג תלוי באיזה טעם תרצו להשיג, אם תרצו להשיג דג שיהיה מבושל בכל חלקיו בצורה אחידה, לרוב מומלץ להשתמש בנייר כסף על מנת לעטוף אותו לפיזור החום וכך גם למנוע את הדבקות הדג לרשת הגריל. אם ברצונכם טעם מעושן עם טיפה חריכות מומלץ לצלות את הדג שלכם ללא נייר הכסף, שיוכל לקבל את טעם העשן מגריל הגז.

 

מוסר ים בגריל – מתכון קליל וטעים

מוסר ים הוא דג מצוין ומאוד איכותי. הוא מתאים לבישול, אפייה וכמובן גם צלייה. הנה מתכון בריא וקליל שיקצור עבורכם שלל מחמאות במינימום מאמץ. אז גשו לסופר ומלאו את העגלה במצרכים הבאים:

 

פילטים של מוסר ים

6 חתיכות
שמן רבע כוס
שיני שום 8 שינים
בזיליקום קצוץ כוס
פטרוזיליה קצוצה כוס
מלח ופלפל לפי הטעם

 

שלב ראשון – קניית המוצרים

כדי להנות מדג טעים, מומלץ לרכוש דגים טריים ולא דגים קפואים. טעמם של דגים טריים לרוב לא משתווה לטעמם של דגים קפואים ודגים טריים הופכים להיות טעימים הרבה יותר מבלי מאמץ מהצד שלכם. לאחר מכן, השתמשו בעשבי תיבול טריים עד כמה שניתן, עשבי תיבול טריים נותנים את הטעם המרענן שאותו מחפשים עבור הדגים שלכם. שיני השום גם כן צריכים להיות טריים, ועדיף לא שום כתוש, כך שהטעם החזק של השום ייתן לדג שלכם את הטעמים החזקים והמודגשים שאליהם אנו שואפים.

 

שלב שני – הכינו מראש מרינדה

כאשר מדובר על ספיגת טעמים, מומלץ להכין מרינדה עבור הדגים שלנו שיספגו את הטעמים ויתגבשו איתם עד רגע ההכנה. מומלץ להכין את מרינת הדגים כשעה לפני הצלייה ולמרוח אותם ולהשאירם במקרר, וכך לוודא שהדגים קיבלו את כל הטוב שיש לעשבי תיבול והשום להציע.

 

שלב שלישי – אופן ההכנה

בקערה, שמים את השמן, שום, פטרוזיליה והבזיליקום ומערבבים הכל יחד. פרסו את הדגים על נייר הכסף, ומירחו את הדגים כאשר העור כלפי מטה. מומלץ להבריש אותם במברשת מספר פעמים שיקבלו את כל הטעמים. לאחר מכן, הוסיפו את המלח והפלפל לפי הטעם. סוגרים את נייר האלומיניום ונותנים לדגים מעט לנוח עם המרינדה.

לאחר מכן צולים אותם כרבע שעה, מומלץ לבדוק מידת העשייה לאחר עשר דקות ולראות מה מצב הדג בפנים. בשלב זה, אם הדג מוכן דיו, רצוי לפתוח את נייר האלומיניום ולתת לדגים להשתזף בגריל ולקבל מעט צבע. כתוספת, פירה או תפוחי אדמה בגריל, סלט רענן ואתם מסודרים, מנה חלומית באפס מאמץ. בתאבון!

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה