עוף בעשן לימוני במעשנת בשרים

עוף בעשן לימוני במעשנת בשרים הוא מן הדברים שלא ידענו שאנחנו אוהבים עד שאנחנו טועמים אותם. כאשר אנחנו מכינים עוף בעשן לימוני ומוסיפים את מעשנת הבשרים לכל הסיפור הזה, מדובר במתכון טעים אבל יותר חשוב מזה, ממכר. אחרי שנטעם פעם אחת את העוף שיוצא ממעשנת הבשרים לא נרצה לאכול שום עוף מסוג אחר.

 

מעשנת בשרים – השחקנית החדשה ישנה בעולם הגרילים

אז המעשנה בשנים האחרונות מבצעת עלייה מחודשת לכר הדשא בכל מה שמתקשר לעולם הגרילים. המעשנה למי שלא מכיר היא מכשיר שמבצע עיבוד מזון בעזרת תהליך עישון. איך היא עושה את זה? על ידי שימוש במקור חום ותא סגור שמיועד בדיוק לעשן עצמו.

  • מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 47Ø + כיסוי

    1,999.00
    מידע נוסף
  • מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    1,399.00
    הוספה לסל

אז השיטה היא שיטה עתיקה במיוחד שהייתה מיועדת בכלל למטרות של שימור המזון. משפחות אשר היו דלות באמצעים בכדי לשמר את הבשר שהן השיגו או הדגים היו משתמשים בשיטת העישון בכדי לשמר את האוכל לתקופת זמן ממושכת ככל האפשר.

 

מעשנות הן כבר לא מה שהן היו

אז אם פעם המעשנות היו קטנות ולא משוכללות מי יודע מה, היום כבר מדובר במכשיר הרבה יותר משוכלל ממה שאתם חושבים. אז היום ניתן לראות קודם כל שינוי אדיר בעיצוב, המעשנות עשויות מחומרים הרבה יותר איכותיים והן מעוצבות בצורות מסוגננות ככה שהן ממש יתאימו לבתים מסוגים שונים.

בנוסף הן מחזיקות היום בגאדג’טים מסוגים שונים, הגאדג’טים האלה הופכים את המעשנה לאטרקטיבית וקלה לתפעול והיום בקלילות אפשר להכין ארוחה מדהימה בלי מאמץ בכלל במעשנת הבשרים הביתית שלנו ועם הגאדג’טים השונים אפשר לעשות דברים מרהיבים בלי להתאמץ בכלל.

 

עוף בעשן לימוני במעשנת בשרים – איך מכינים את זה כמו שצריך?

אז קודם כל נסביר לכם למה בכלל נשתמש בעוף למתכון הנהדר הזה. העוף ככה כמו שהוא די חסר טעם, לכן מומלץ מאוד להשתמש בכל מיני סוגים של מרינדות מאחר והוא סופג את הטעמים במהירות רבה מאוד באופן יחסי. אז לשם הכנת עוף בעשן לימוני במעשנת בשרים אנחנו קודם כל נתחיל בהכנת המצרכים הבאים:

עוף עוף שלם
שבבי עץ אלון 1 ק”ג
גבעולי לימונית 3 גבעולים
ענף רוזמרין 2 ענפים
ענף עץ לימון 1 ענף עם העלים
מים 2 ליטר
מלח גס  כוס
פלפל אנגלי 2 גרגרים
שמן זית 3 עלי דפנה
פלפל שחור ½ כף
זרעי חרדל כתושים 1/2 כף או כף חרדל למי שאין

שלב ראשון – הכנת מרינדה לעוף

בשביל המרינדה של העוף אנחנו ניקח את המים לצד 1/3 כוס מלח גס וגרגרי הפלפל האנגלי כשהם כתושים, עלי הדפה וענף רוזמרין אחד. עכשיו נשפוך את חומרי המרינדה אחרי שסיימנו לשפוך את המרינדה על העוף שלנו נוסיף קצת מלח וניתן לו 4-5 שעות במקרר לספוח את הטעמים.

 

שלב שני – הכנת שבבי העץ ושטיפת העוף

ניקח מים ונשרה את עשבי התיבול וכן את ענף עץ הלימון בתוך המים במשך שעה – שעה וקצת. המטרה היא לתת לשבבים את הטעם הלימוני בכדי לייצר את העשן שאנחנו רוצים בכדי שיהיה לנו עוף בעשן לימוני במעשנת בשרים. לאחר מכן אחרי שהשרנו את עוף במשך כמה שעות נוציא אותו ונשטוף במים קרים ונייבש אותו עם נייר סופג.

 

שלב שלישי – הוספת התבלינים והכנת העוף במעשנה

אז עכשיו החלק האחרון ואולי החשוב ביותר בהכנת עוף בעשן לימוני במעשנת בשרים. אז קודם כל ניקח את שאר התבלינים ונמרח אותם כמו שצריך על העוף. בגלל שהעוף הוא שלם חשוב מאוד לתת לו עיסוי של ממש ולא לזלזל אחרת יהיו טעמים שונים בנקודות שונות של העוף מה שאנחנו לא רוצים שיקרה.

אחרי שסיימנו לעסות אותו כמו שצריך נתחיל ביצירת עשן לימוני. איך עושים את זה? נסנן את שבבי העץ שלנו ואת הענפים מהגיגית נכניס אותם למעשנה. בזמן שהם ישבו שם (לא יותר משעה וחצי) הם ספגו את הטעם הלימוני ואת הניחוח הלימוני.

עכשיו אנחנו ניקח את העוף ונכניס אותו למעשנה, איך עושים את זה? חשוב שהמעשנה שלנו תהיו באזור של 100/110 מעלות וניתן לו לשבת בתוך המעשנה. בזמן שהעוף במעשנה אנחנו ממליצים להתחיל להכין את מה שתרצו לצד העוף.

העוף הולך להיות שם כ- 3 שעות וצריך לתת לו את זמן שלו, בזמן הזה הוא מתרכך ומתבשל כמו שצריך ומקבל את טעמי המעשנה שלנו וככה יוצא לנו עוף בעשן לימוני במעשנת בשרים. אז תכינו אולי אורז, או סלט טעים אפילו סלט של ירקות על האש. אחרי שסיימנו להכין את העוף שלנו והוא היה 3 שעות במעשנת הבשרים הוא קיבל את הניחוח הלימוני שכל כך רצינו, מה עכשיו אתם שואלים? רק נשאר לתת לו צריבה קטנה (לא חובה אבל מומלץ) מה שיתן לו את הקריספיות שחסרה לנו.

 

מעשנות – אוכל טעים ללא מאמץ

אחד הדברים שמייחדים את המעשנות היום הוא העניין שהמעשנה לא דורשת תפעול, רק לקחת את הבשר הדג או כל דבר אחר שאנחנו אוהבים ולתת לו את הזמן שלו וככה מכינים מתכונים מעניינים וקלילים ללא כל מאמץ כל שצריך הוא רק סבלנות.

אז אם אתם מעוניינים לנסות טעם מעושן קצת אחר, עם ריחות טובים שיגרמו לכולם להזיל ריר הכנה של עוף בעשן לימוני במעשנת בשרים היא בדיוק בשבילכם. כל מה שאתם צריך לעשות הוא לקחת את המתכון, ללכת לקצב ולקנות את כל הדברים הללו ותסמכו עלינו, אתם תצאו לא רק מרוצים אלא גם שאר האנשים שיטעמו יהנו מהחוויה החדשה.

עוף בעשן לימוני במעשנת בשרים
עוף בעשן לימוני במעשנת בשרים
תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה