סלמון ברוטב צ’ילי וסויה במעשנה

אומנם רבים לא יודעים זאת, אך מעשנות בשר מלוות אותנו שנים רבות, והכוונה באלפי שנים זה כבר מתקופה הפרה היסטורית. מעשנות בשר נועדו בעבר לשימור של מזון ושל בשר בתקופה שלא היה ניתן לשמר את המוצרים. כיום מעשנה משמשת בעיקר עבור הפקה של טעם מעושן לסוגים רבים של מזון על כל סוגיו, כמו למשל: פירות, ירקות, בשר, דגים, עוף וגם תבלינים בטעמים מעושנים.

למעשנות בשר יש טעם ייחודי רק להן שלרוב לא נוכל להפיק משום כלי אחר. הנה מידע על סוגי המעשנות שיש לשוק להציע כדי שתוכלו לדעת מה הכי מתאים לכם ומתכון סלמון ברוטב צ׳ילי וסויה שלא ישאיר אף אחד אדיש.

 

מעשנת פחם – קלאסית וותיקה

מעשנת פחם היא קלאסית ונחשבת וותיקה מכולן. במעשנה של פחמים עם מקור חום, מדליקים את הפחמים שמחכים שהלהבה תדעך ורק אז יופק חום ועשן. בשלב זה מומלץ לפזר חומר בעירה כמו למשל שבבי עץ או בולי עץ בטעמים שונים, עד אשר מתחיל להעלות עשן שמבשל את המזון וכך הוא מקבל טעמים וארומה ייחודית במינה.

מעשנה של פחם ועץ נחשבת מאתגרת, זה בגלל שעישון של מזון יחייב שמירה על טמפרטורה קבועה. דבר זה גורש התעסקות מתמדת לאורך הבישול כדי שלמור על מיד תחום רצויה. בשונה ממעשנות אשר עובדות על חשמל או גז, שם השליטה קלה יותר לשמור על מידת חום בכל זמן הבישול והעישון. בנוסף, התעסקות עם פחם מלווה בלא מעט לכלוך, ולרוב אנשים יירתעו להשתמש במעשנה מסוג זה.

 

מעשנת פלט / חשמלית – מעשנה פשוטה לתפעול

מקור החום במעשנות כמו מעשנות פלט או מעשנה חשמלית, הוא גוף חימום חשמלי שמופק על ידי חום הדרוש לחימום של חומר הבעירה. חומר בעירה נכנס אל תוך קופסת מתכת ייעודית והוא לא בא במגע יחד עם גוף חימום. היתרון הגדול במעשנה כמו פלט או חשמלית, הוא בעיקר בנוחות השימוש.

נוחות השימוש מתבטאת בעיקר בשליטה מדויקת יותר של טמפרטורה, מה שלא מצריך שום התעסקות עם פחמים. תהליך הבישול נחשב מהיר, קל ונוח. מצד שני, יש האומרים שטעם הייחודי למעשנה פחם, אינו קיים במעשנה חשמלית או מעשנת פלט. מעשנות חשמליות גם נחשבות למעשנות בשרים יקרות יותר ממעשנות פחם.

 

מעשנת גז – עובדת על גז בישול

מעשנות גז דומות מאוד למעשנות חשמל, אך הן עובדות על גז בישול. במעשנות גז, מידת חום לרוב פחות נוחה ממעשנת חשמל, אך היא נחשבת הרבה יותר קלה ממעשנת פחם. בנוסף לכך, כן נדרש בלון גז צמוד ועוד אחד נוסף, במקרה שהבלון שבשימוש יתרוקן בזמן העישון. חסרון שרבים מדווחים במעשנת גז הוא עישון מעשנת גז מוסיף למזון טעם לוואי וריח לא נעים וטוב שמקורו בגז הבישול.

 

בחירה של מעשה – כמה דברים שחשוב לדעת

אם אתם רוצים לרכוש מעשנה איכותית, תוכלו לדעת עד כמה איכותית לפי סוגי החומר שממנו המעשנה שלכם עשויה. תוכלו לדעת לפי עובדי הדפנות וגם רמת הגימור. שלושת החומרים הנפוצים ביותר למעשנות הן פלדה, ברזל ופח. פח הוא חומר פשוט, שאותו ניתן למצוא למעשנות הזולות ביותר.

אם אתם מחפשים מעשנה לקשר רציני, מומלץ לבחור דווקא במעשנה שעשויה מפלדה עם דפנות עבות, הן יעזרו לכם לשמור על אורך החיים של המעשנה וגם שומרות על החום בצורה טובה יותר וכך עוזרות לשמור על טמפרטורה לאורך זמן בחלל העישון. כדי לשמור על טמפרטורה ובכמות העשן, יהיה צורך בגופים מתכוונים שהידיות שלהן יהיו נוחות לאחיזה וגם לתפעול וגם לא יתחממו יתר על המידה.

 

סלמון בצ׳ילי מתוק וסויה מעושן – מתכון מנצח

סלמון הוא דג נהדר לעישון והמון אנשים אוהבים לשלב את הסלמון כמנות פשוטות כמו למשל בכריכים, טוסטים וכמובן כמנה עיקרית לארוחות צהרים וארוחות ערב. הנה מתכון מנצח לסלמון מעושן מעולה לכל ארוחה שלכם:

 

מצרכים:

 

סלמון

2.5 קילו
מלח גס שליש כוס
סירופ מייפל 3 כפות
סוכר חום כוס
רוטב סויה 3 כפות
צ׳ילי מתוק 4 כפות
מים 3.7 ליטר מים קרים

 

שלב ראשון – תהליך ההכנה של הסלמון

מערבבים יחד את מרכיבי הבריין (המים והמלח) מניחים את הדג שלנו בכלי זכוכית או פלסטיק, מכסים אותו ומכניסים למקרר. תהליך זה מסלק חלק מלחות ואת חלקו הפנימי של הדג וגם עוטף אותו במקביל במלח, דבר התורם ועוזר לשימורו. משרים את הסלמון שלנו לפחות כ-4 שעות. חתיכה עבה של סלמון עשויה להזדקק גם ל-36 שעות. אל תעברו את ה-48 שעות, אחרת הדגים יהיו מלוחים מידי.

מוצאים את הדג ממי המלח שלנו וטופחים עליו. את הפילטים מניחים על מדף הקירור, כאשר הדג מופנה כלפי מטה. אפשרו לדג להתייבש בין שעתיים לארבעה שעות או לעוד לילה במקרר. יבוש הדג במקום קריר ומאוור מאוד חיוני כדי להכין את הדג כראוי. שכבה של ברק היא שכבה שדומה ללכה על גבי הדג, היא אוטמת אותו וכך יוצרת משטח דביק שהעשן נדבק אליו. הסירו דאגה, המלח מגן על הדגים מפני קלקול.

 

שלב שני – הכנסה למעשנה

תהליך כניסה למעשה הוא קודם כל על ידי שימון עור הדג עם מעט שמן כדי שלא ידבק למעשה. גם אם מדובר על עישון חם, רצוי שהטמפרטורות לא יהיו גבוהות מאוד. התחילו באש קטנה והגבירו בהדרגה. מתחילים עם 60 עד 65 טמפרטורות לשעה, ומסיימים עם 80 מעלות לשעה-שעתיים האחרונות. לאחר שעה במעשנה, מרחו את הדג בסירופ המייפל הסויה והצ׳ילי כל שעה.

כאשר הדג שלכם מעושן, תנו לו מנוחה על מדף הקירור שעה לפני שאתם מכניסים אותו למקרר. בקירור לאחר עטיפה הוא יישמר למשך 10 ימים, בשקית ווקום הדג ישמר עד 3 שבועות. במידה ותרצו להקפיא, הוא ישמר עד שנה. בתאבון!

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה