מתכון לשקדי בקר מעושן בגריל גז

מוכנים להעלות את כישורי הבישול שלכם לשלב הבא? שקדי בקר הם מתכון קל ופשוט אך דורש ידע והבנה כיצד ומה לקנות ואיך לטפל לפני ההכנה. מהרגע שבו השקדים שרכשתם מוכנים לצלייה, התהליך יהיה פשוט וקל. הגשת שקדי בקר מעושן בגריל גז לאורחים באירוע משפחתי או חברתי תקצור שבחים ומחמאות רבות על הטעם הנימוח והאנין שיישאר בחיך.

 

מעדני שקדי בקר מעושן בגריל גז

לארוחה שכולה טעם וארומה נפלאים, מעודנים ואנינים, המתאימה לחג או לאירוע מיוחד מעדני שקדי בקר מעושן בגריל גז הם הדרך הטובה ביותר להפתיע את האורחים שלכם ולהציג לראווה את כישורי הבישול שלכם בגאווה גדולה. הצלייה עצמה אינה מסובכת ואורכת זמן קצר בלבד, אולם בחירת השקדים והכנתם טרם הבישול דורשת מיומנות מסוימת. אך תחילה, יש להסביר ולומר מהם שקדי בקר ומה ההבדל בין הסוגים השונים שלהם.

 

סוגי השקדים המופקים מגוף הבקר

שקדי הבקר הינם מעדן מיוחד במינו המופק מן הבלוטות הגדלות בגוף הפרה ולמעשה נחשבים לאיברים פנימיים. הם מוכרים גם בשם ‘חליאוות’ ומוכרים בכל העולם כמאכל אנין טעם ויוקרתי. השקד הוא למעשה בלוטה הנמצאת בפנים גוף הבהמה ויש שני סוגים נפרדים הניתנים למאכל:

  1. שקדי עגל מבלוטת התימוס – זוהי בלוטה יקרה ונדירה הקיימת רק אצל עגלים צעירים ומחירה גבוה, היא נחשבת לשומנית בדיוק כמו כל אברי הפנים וכשמכינים אותה על הגריל טעמה נימוח ועסיסי במיוחד. צבעה לבן והיא עשויה שתי אונות.
  2. שקדי בקר מבלוטת הפנקריאס – זוהי בלוטה הקיימת אצל כל בני הבקר בכל גיל ומופקת מהבלוטה הממוקמת לצד הלבלב. צבעה צהבהב וטעמו מזכיר כבד פרה.

 

הנחת שקדי הבקר על האש קצרה וקלה, אך לפני שנעשה זאת יש לבדוק האם הוסר הקרום העוטף את הבלוטה ( בדרך כלל ייעשה על ידי הקצב ) ושלא נותר לכלוך או שומן מיותר על גבי הבלוטה. אם בכל זאת נמכרה לכם הבלוטה כשהיא עדיין עטופה בקרום, הרתיחו את השקדים בסיר קטן למשך מספר דקות והניחו להם להצטנן. באמצעות סכין חדה בצעו הפרדה עדינה בלי לפגוע בבלוטה עצמה וכעת היא מוכנה לצלייה.

 

מתכון בלתי נשכח לשקדי בקר מעושן בגריל גז

שקדי בקר בגריל גז בחמאת מרווה עם מחית תפוחי אדמה ובצלצלי שאלוט מקורמלים יגרמו לכל האורחים שלכם להזיל ריר עוד מהמסדרון עם הניחוחות המטריפים שיציפו את הבית. המתכון פשוט וקל להכנה ויקצור מחמאות רבות ושבחים על כישוריכם על הגריל.

 

מרכיבים לשלוש מנות של שקדי בקר מעושן בגריל גז עם מחית תפו”א ובצלים מקורמלים

400 גרם שקדי בקר שנוקו בקפידה
שני עלים מרווה טריה
מאה גרם חמאה / שמן זיתח
שתי כפות קמח
שש עלים נענע
קמצוץ מלח
קמצוץ פלפל
יחידה אחת גזר
מעט בלסמי מעושן
שישה תפוחי אדמה קלופים וחתוכים לקוביות
רבע כוס חלב או משקה פרווה בטעם חלב
מארז של 500 גרם בצלצלי שאלוט קלופים
כף חומץ בלסמי
שתי כפות שמן זית
כף סוכר

 

אופן ההכנה

נתחיל מהכנת המחית ובצלי השאלוט המקורמלים. בסיר בינוני עם מים רותחים ומעט מלח מבשלים את תפוחי האדמה עד להתרככות, לאחר מכן מסננים מן המים היטב ומניחים בקערה עמוקה. מועכים את קוביות תפוחי האדמה המבושלים בא מצעות מזלג עד לקבלת עיסה, בוזקים מעט מלח ומעט מן החלב עד ליצירת קרם חלק ואחיד במרקם המועדף. כעת ניתן להכין את בצלצלי השאלוט.

במחבת רחבה מחממים את השמן ומוסיפים את הבצלים. אם תרצו תוכלו לקצוץ את הבצלים, אך רצוי ואף מומלץ לטגן אותם שלמים, לבצלצל שלם ייקח בין חמש עשרה לעשרים דקות להצלות היטב מכל צדדיו. לקראת סוף הצלייה יש להוסיף  את החומץ הבלסמי ואת הסוכר ולערבב היטב עד שהבצלצלים הופכים מקורמלים בתוך הרוטב שנוצר. אל תשליכו את הרוטב, לאחר מכן ניצוק אותו על גבי המנה. כעת נטפל במנת שקדי בקר מעושן בגריל גז.

את השקדים המנוקים מניחים על הגריל לצלייה קלה של מספר דקות מכל צד, ובנתיים מחממים במחבת את החמאה והמלח ועלי המרווה עד להנמסות וקלייה קלה של העלים. כשהשקדים מוכנים נעזרים במברשת מטבח נקייה להברשתם בחמאת המרווה ללא העלים ומגישים על מצע מחית תפוחי אדמה עם בצלצלי שאלוט מקורמלים ומוזגים כף אחת מן הרוטב המקורמל שנותר במחבת מעל המנה.

 

ערכים תזונתיים בשקדי בקר

שקדי הבקר הינם כלולים בקטגוריית האיברים הפנימיים, וככאלה הם מצד אחד עשירים מאד בשומן ואינם מומלצים לסובלים מכולסטרול גבוה אך מצד שני הם מכילים כמויות יפות של אומגה 9 וויטמין בי. המנה נחשבת משביעה וטעימה מאד ובצריכה מועטה לעיתים רחוקות הם בהחלט יכולים להיות חלק מהתפריט בדיוק כמו כבדי הבקר או מאכלים פנימיים אחרים שאתם אוהבים.

 

יתרונות גריל הגז

גרילי הגז מתוצרת וובר נוחים מאד לעבודה ואחסון וניתנים לשימוש במרפסת או בגינה קטנה. גריל הגז אינו פולט עשן וחוסך את הצורך בהתעסקות עם הפחם המזהם והמלכלך. גריל הגז מאפשר הכנת מאכלים מגוונים רבים בצריבה וצלייה של בשרים, דגים וירקות לחוויית בישול מהנה, קלה ונוחה במיוחד וגם בריאה יותר. שקדי בקר מעושן בגריל גז הם דוגמא מצויינת לכך.

 

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

 

לסיכום

שקדי בקר מעושן בגריל גז הינה מנה אנינה ומעודנת שקל מאד להכין והמחמאות לא יפסיקו לזרום אליכם ותהפוך כל ארוחה לחגיגה של ממש. שקדי בקר נחשבים למעדן אמיתי ומתאימים מאד לאירוח בחגים או בימים מיוחדים בהם תוכלו להפגין את כישורי הבישול שלכם להנאת כולם.

גרילי הגז של וובר נוחים מאד לעבודה ולאחסון ומתאימים למרפסת ולגינה קטנה, אינם פולטים עשן וחוסכים התעסקות מיותרת עם פחם מזהם ומלכלך למגוון ארוחות טעימות ובריאות יותר לכם ולמשפחותיכם ולכל מי שבא להתארח אצלכם.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה