מתכון לשישליק הודו במעשנת בשרים

אין דבר שיותר מזוהה עם המנגל הישראלי מאשר השישליקים המתובלים בכל טוב ונוטפי העסיס שהפכו סמל לעם ישראל המנפנף בשבתות בפארקים הציבוריים. אחת הסיבות לכך שהמנה הטעימה בטירוף פופולארית כל כך היא מפני שהיא זולה ועממית הרבה יותר מהמנות האנינות והיקרות של נתחי פרה נבחרים. שישליק הודו במעשנת בשרים הוא החוויה האמיתית לכל חובבי המנה העממית.

 

שישליק הודו מטריף וטעים במעשנת בשרים

השישליק שייך למשפחת המאכלים הבלקניים שהתפשטו ברחבי העולם מבולגריה ועד מונגוליה, מטורקיה ועד אירן ומיוון ועד עד פרס. המזון הקל להכנה והעשיר בטעם מופיע בגרסאות שונות בכל מטבח, לרוב הוא עשוי מבשר כבש או מתערובת של הודו ושומן כבש, ולעיתים גם מבשר חזיר. הוא נחשב למאכל רחוב בערים רבות ויש דרכים שונות לתבל אותו באמצעות רטבים.

אך המשותף לכולם הוא השיפוד הלוהט שעליו נצלה הבשר ומעניק לו את החום הפנימי שמבשל את קוביות הבשר בצורה המיטבית ביותר. שישליק הודו במעשנת בשרים הוא מנה עממית ואהובה במיוחד המתאימה לכל אירוח ולכל חג.

 

בשר ההודו

בשר ההודו הוא מקור מעולה לחלבון ודל בשומן, זוהי מנה בריאה, מאוזנת ומזינה במיוחד. מומלץ לאכול בשר הודו כחלק מתפריט מאוזן והכנת שישליק הודו במעשנת בשרים היא דרך נפלאה וטעימה לצרוך אותו כחלק מאימוץ אורח חיים בריא. כמנת צד, מומלץ שלא להתנפל על הסלטים העתירים בשומן אלא לבחור בסלט ירקות טרי ורענן.

  • מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 47Ø + כיסוי

    1,999.00
    מידע נוסף
  • מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    1,399.00
    הוספה לסל

אופן הגשת השישליק

שישליק הודו במעשנת בשרים הוא מנה עשירה בטעם בשרי, עסיסי ונפלא. דרך מצוינת להגיש אותה היא על מצע של אורז מתוק עם בצל מטוגן, שקדים וצימוקים. מאחר ואתם מכינים את השישליק על שיפוד מתכת, יש להיזהר מאד באחיזתו כשהוא יורד מן האש. ישנם מגיני שיפודים העשויים מחומר מבודד חום וניתן גם להסיר את הבשר מהשיפוד לפני הגשתו. כך או אחרת, היזהרו על האצבעות, במיוחד כשאתם מאד רעבים.

 

שישליק הודו בסגנון מזרחי

מנה זו של שישליק הודו במעשנת בשרים תיחטף עוד לפני שתספיקו להניח אותה בצלחת. הארומה הייחודית והצבע העשיר מעניקים לה חן וטעם מוכרים ואהובים.

 

מצרכים

בשר 1 קילוגרם חתוך לקוביות חזה הודו נקבה
למרינדה כף אחת פפריקה מתוקה
חצי כף מלח
חצי כפית ראס אל חנות
כף אחת כמון
כפית אחת הל
כפית אחת אבקת שום
לפי הטעם פלפל שאטה טחון חריף ומתוק
לפי הטעם פלפל שחור טחון דק
שתי כפות שמן זית
לשיפוד שני חצאים לכל שיפוד בצל
קוביות פלפל אדום/ ירוק/ צהוב
קוביות קישוא
קוביות עגבנייה

 

אופן ההכנה

להכנת שישליק הודו במעשנת בשרים, נערבב את כל מצרכי המרינדה מערבבים בקערה, מקפיצים בתוכה את קוביות הבשר כדי שיתכסו ברוטב מכל צדדיהן, מניחים ללילה במקרר. כחצי שעה לפני העשייה מוציאים החוצה כדי להביא לטמפרטורת החדר ומתחילים לשפד את קוביות הבשר על גבי השיפודים שביניהם משבצים את הירקות כדי ליצור מראה צבעוני וטעים.

לאחר שהשיפודים מוכנים מכניסים אותם למעשנת בחום גבוה וצורבים צד אחד ולאחר מכן צד שני עד שכל צדדי הקובייה והירקות צרובים היטב.

 

שישליק הודו ברוטב קרם קוקוס וקארי

רוצים לגוון ולהגיש מנת שישליק הודו במעשנת בשרים מעט יותר נוטה למזרח הרחוק? אין שום בעיה.

 

מצרכים

בשר 1 קילוגרם חתוך לקוביות חזה הודו נקבה
מרידנה כף אחת שמן קוקוס
כף או שתיים ממרח קארי אדום/ צהוב / ירוק
פחית ( כוס ושני שליש ) קרם קוקוס
חצי כוס מים
אחד או שניים עלי קאפיר ליים ( ניתן להמיר במעט למון גראס או גרידת לימון )
כפית אחת סוכר חום
אחת וחצי כפית סויה

 

אופן ההכנה

בסיר קטן מחממים את השמן ומוסיפים לתוכו את הקארי, מוזגים את קרם הקוקוס והמים בהדרגה, פעם מעט קרם ופעם מעט מים ומערבבים. מוסיפים את הקאפיר ליים, הסוכר והסויה, טועמים ומתקנים לפי הטעם. ממשיכים לבשל עד שהרוטב מסמיך. שומרים את הרוטב עד למועד הכנת הבשר.

את קוביות הבשר מורחים בתערובת של כף שמן וכף סויה, משפדים על גבי השיפודים וצולים באש גבוהה עד שהבשר צרוב יפה יפה ומקבל צבע נפלא. מסירים את קוביות הבשר מן השיפוד ומגישים אותן לצד קערת הרוטב.

 

אורז מתוק עם בצל מטוגן, שקדים וצימוקים

זוהי התוספת האידיאלית לשישליק הודו במעשנת בשר וגם למנות בשריות נוספות. הטעמים המתוקים מאזנים את טעמי הבשר לחוויה קולינרית עממית וטעימה במיוחד. קל מאד להכין את המנה וניתן גם לשמור אותה במקרר למספר ימים. ניתן להגיש בצד גם צנצנת ריבת בצל להדגשת הטעמים.

 

מרכיבים

שתי כוסות אורז פרסי
ארבע כפות שמן
כוס וחצי מים רותחים
אחד בצל קצוץ
50 גר’ שקד מולבן
50 גר צימוקים לבנים

 

אופן ההכנה

בסיר כבד מטגנים את הבצל הקצוץ בשמן עד להזהבה, מוסיפים את גרגרי האורז והשקדים ומטגנים קלות, יוצקים מים רותחים בהדרגה לתוך הסיר עד לכיסוי האורז. מבשלים על אש נמוכה תוך כדי ערבוב, מוסיפים את הצימוקים ומוסיפים לערבב. כשהאורז רך ומוכן לאכילה, ניתן להדגיש את טעמו עם ריבת בצל.

 

לסיכום

שישליק הודו במעשנת בשרים הינה מנה עממית, טעימה ועשויה מחומרי גלם זולים יחסית. ארוחת שיפודים מתאימה במיוחד לאירוח חברים ומשפחה וגם סתם בלי סיבה. מעשנת הבשר מתאימה מאד להכנת השיפודים ושומרת על עסיסיותם וטעמם מבלי לייבש אותם.

השריית קוביות בשר חזה ההודו במרינדה תתרום רבות להענקת טעמים מיוחדים לבשר ומנה טעימה במיוחד של אורז מתוק עם בצל מטוגן, שקדים וצימוקים תהפוך את הארוחה לחגיגה של ממש.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה