מתכון לקלחי תירס במעשנת בשרים

החלטתם לעבור לתפריט בריא וחוששים שמעשנת הבשרים הפכה מיותרת? ממש לא! מעשנת הבשרים יכולה לשמש אתכם לצלייה ועישון של  ירקות בריאים ומזינים, טופו וסייטן וכמובן גם קלחי תירס עסיסיים. כך תוכלו להמשיך להשתמש במעשנת הבשרים שלכם גם אם התפריט הפך כולו צמחי גם להכנת קלחי תירס במעשנת בשרים. 

 

קלחי תירס מעושנים במעשנת בשרים

מעשנת הבשרים לא צריכה להתגעגע אליכם מפינת החצר רק בגלל שהחלטתם לאמץ אורח חיים בריא או שעברתם להיות צמחוניים. על גבי מעשנה תוכלו ליצור עשרות ארוחות בריאות ומזינות במיוחד ללא מאמץ ובטעם נפלא גם אם הן על טהרת הצמחונות. קלחי תירס במעשנת בשרים הם דוגמא מצוינת למנת צד עבור ארוחה עיקרית או חטיף עסיסי לאורחים ולמשפחה.

 

מתכון קליל לשיפודי סייטן וקלחי תירס במעשנת בשרים

שיפודי סייטן וקלחי תירס במעשנת בשרים הינה ארוחה קלה ומשביעה במיוחד שמתאימה לכל שעה ולכל אירוח לכל חובבי תחליפי הבשר. המנה הצבעונית תיטרף במהירות כך שכדאי שתכינו מבעוד מועד מספיק לכולם.

 

מרכיבים לארבע מנות של שיפודי סייטן וקלחי תירס במעשנה:

כוס ורבע אבקת סייטן
שתי כפות קמח חומוס
כף שמרים תזונתיים
חצי כף אבקת מרק בצל
חצי כף אבקת שום
חצי כף אבקת מרק עוף
כוס אחת מים חמימים
כפית וחצי מלח
שלוש וחצי כפות רוטב סויה
חצי כוס גרגירי חומוס מבושלים
רבע כפית פלפל שחור
ארבע כוסות ציר ירקות מוכן מראש
כוס בצל סגול פרוס
חצי כוס קישואים
כוס פלפל צהוב חתוך לריבועים
כוס פטריות שמפיניות פרוסות
חצי כוס פרחי ברוקולי
כוס וחצי רוטב ברביקיו
ארבעה קלחי תירס גדולים

 

אופן ההכנה

נתחיל מהכנת נתחי הסייטן. בקערה מערבבים את אבקת הסייטן עם קמח החומוס, השמרים התזונתיים, אבקות המרק והשום. לתוך קערת מעבד מזון מכניסים את גרגירי החומוס המבושלים, את רוטב הסויה והפלפל השחור ומערבלים למשך מספר דקות, לאחר מכן יש להוסיף את כל שאר המרכיבים של המנה פרט לציר הירקות, ולהמשיך לערבל עד לקבלת פירה סמיך.

את הפירה לשים בקצות האצבעות בעדינות, מחלקים לשש עשרה חתיכות קטנות ומניחים בצד. בסיר מחממים את ציר הירקות עם מעט רוטב סויה ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש לגובה בינוני ומכניסים לסיר את חתיכות הסייטן שהכנו, מבשלים במשך כחמישים דקות תוך כדי ערבוב כדי למנוע מנתחי הסייטן להדבק לדפנות הסיר. כאשר חתיכות הסייטן מוכנות, ניתן להוציא אותן החוצה כדי להתקרר מעט.

ניתן לחלק את הסייטן המוכן לחתיכות קטנות יותר אם תרצו. לאחר שהסייטן מוכן, על גבי שיפוד דק מרכיבים קוביות סייטן, בצל, קישוא, פלפל, ברוקולי וכן הלאה לשיפודים צבעוניים ויפים. תוכלו תמיד לשחק ולגוון ולהחליף את הירקות לכאלו שאתם אוהבים יותר כגון בטטה או עגבניה.

את השיפודים מניחים לצד קלחי תירס מקולפים מקליפתם על גבי פלנצ’ה בתוך המעשנה וצולים היטב מכל הצדדים ומעבירים לצלחת הגשה. מומלץ לתבל קלחי תירס במעשנת בשרים עם מלח ומעט חמאה, או תחליף בטעם חמאה, להעשרת הטעם.

 

מעשנת הבשרים של וובר

מעשנות הבשרים של וובר הן המעשנות המתקדמות בעולם עם מגוון של עיצובים וגדלים המתאימות לחצר או למרפסת. הטעם הייחודי שהן מעניקות לבשרים, ירקות ודגים הופכים אותם למעדן שניתן לאפסן למשך תקופה במקרר או במזווה. בשרים וגבינות מעושנות היו נחלתם של בני האדם כבר אלפי שנים וסייעו להם להתגבר על תקופות קשות של מחסור.

כיום גם אתם יכולים לעשן כרצונכם בקלות בבית ולהפתיע את המשפחה והאורחים במאכלים ייחודיים פרי עמלכם.

  • מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 47Ø + כיסוי

    1,999.00
    מידע נוסף
  • מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסוי

    1,399.00
    הוספה לסל

 

תפריט צמחוני יותר בריא

השמנת יתר, מחלות לב, סכרת ועודף כולסטרול הפכו כבר מזמן לנפוצים במיוחד. תפריט המבוסס על בשרים דלי שומן כגון דגים ועוף או תפריט צמחוני למהדרין יעילים בתרומה לירידה למשקל ולאורח חיים בריא יותר. ירקות שורש כגון בטטות ותפוחי אדמה וירקות נוספים כגון בצל, פטריות, פלפל ועגבנייה מקבלים טעם וארומה נפלאים כאשר הם נצרבים בדומה לקלחי תירס במעשנת בשרים.

חלבונים צמחיים כגון טופו וסייטן ניתנים גם הם לעשייה בצלייה בדיוק כמו בשר והטעם והמרקם דומים מאוד לדבר האמיתי. כחלק מאימוץ אורח חיים בריא מומלץ להיעזר במעשנת בשרים כדי לצרוב ירקות ממינים שונים ולהעניק להם טעם מיוחד שיעשיר את התפריט ויהווה מקור לארוחה בריאה, משביעה וטעימה.

 

תחליפי הבשר סייטן וטופו

הסייטן והטופו הם שני השחקנים המרכזיים בתעשיית תחליפי הבשר. הטופו המבוסס על חלבון המופק מסויה והסייטן המופק מחיטה מהווים תחליף פופולארי ובריא יותר לבשר. כיום ניתן להשיג אותם כמעט בכל מרכול ויש המגדילים לעשות ומכינים אותם לבד בבית, אם כי ההכנה דורשת מיומנויות גבוהות ושליטה בעקרונות השיטה, בדיוק כמו הכנת גבינה ביתית.

הטעם והמרקם שלהם, במיוחד כשהם מתובלים היטב ברוטב עשיר מזכיר מאד את טעמו של הבשר וניתן להכין מהם קציצות ושניצלים, סטייקים ושיפודים או תבשילים כגון גולש או להשתמש בהם לצורך מילוי ירקות.

 

קלחי תירס – האם הם בריאים?

התירס היה הדגן המרכזי בתזונתם של השבטים הקדומים בני המאיה ובני האינקה אשר למדו גם להכין ממנו קמח ושמן. עם גילוי אמריקה התפשט התירס במהירות בכל רחבי אסיה ואירופה והפך למאכל פופולארי ואהוב בתוך זמן קצר. כיום גידולי התירס מתחלקים לגידולים למאכל אדם ולצרכים תעשייתיים כגון שמן או תחמיץ להאכלת בעלי חיים.

את התירס ניתן לבשל במים רותחים, לצלות קלחי תירס במעשנת בשרים, או להכין מגרעיניו המיובשים פופקורן. התירס מכיל סיבים תזונתיים ופחמימות ומהווה תוספת טעימה וצבעונית לצלחת ואף כי לא מומלץ לצרוך תירס בכמויות גדולות בשל העמילן שהוא מכיל, הוא עדיין נחשב בריא יותר מן החלופות כגון צ’יפס.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה