מתכון לקבב עיראקי בגריל גז

קבב עיראקי בגריל גז הוא חוויה קולינרית עממית ומיוחדת במינה עם עסיסיות וארומה נפלאה שכיף לאכול לבד או עם חברים ומשפחה.  גריל הגז מאפשר חוויה של מנגל גם בלב העיר הגדולה, במרפסת או בגינה מבלי לוותר על הטעם המוכר והנפלא, ואין  תענוג גדול יותר מלחגוג עם המשפחה והחברים בארוחת בשרים עסיסית וטעימה.

 

קבב עיראקי עסיסי בגריל גז

הקבב העיראקי בגריל גז הוא מנה מושלמת להכנה על גבי אש פתוחה בשל הארומה והעסיסיות. גריל הגז יכול להעניק לה את כל זאת ללא העשן והנזקים שגורמים הפחמים למערכת הנשימה והעיכול. ניתן להכין את הקבב העיראקי בגריל גז על גבי שיפודים או כקציצות לטעמכם האישי ולהגישם לשולחן עם לאפה עיראקית מסורתית, סלטים טריים, צ’יפס וסלטי חומוס וטחינה.

 

מהו קבב עיראקי?

המרכיב העיקרי של קבב עיראקי בגריל גז הינו תערובת של בשר בקר, שומן ובשר כבש קצוצים בתשלובת של תבלינים, בדרך כלל גם בשילוב כוסברה, פטרוזיליה וצנובר המורכבים על גבי שיפוד מתכת או עץ הנצרב על אש גלויה ומגיע למידת העשייה הרצויה בתוך זמן קצר.  הקבב מופיע בגרסאות שונות במטבח הטורקי, הפרסי, הבולגרי והמצרי.

התיבול של הקבב משתנה ממטבח למטבח אך השימוש בבהרט במהלך הכנתו נפוץ מאד. זהו מאכל שנחשב לעממי ובדרך כלל יהיה עשוי מחומרי גלם זולים יחסית אם כי עם השנים נוצרו גרסאות יוקרתיות יותר מנתחים משובחים ואפילו קבב צמחוני למהדרין על בסיס סייטן או טופ.

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

השימוש בבהרט במהלך הכנת הקבב העיראקי

הבהרט המשמש במהלך הכנת קבב עיראקי בגריל גז אינו תבלין בפני עצמו אלא תערובת תבלינים המכילים בעיקר ציפורן, קינמון ופלפל אנגלי במינונים ומידות שונות. לכל מטבח עדתי יש את הדרך המקובלת שלו להכין את תערובת הבהרט, לגוון ולדייק אותה עם אגוז מוסקט, צנוברים, הל או ירקות מיובשים, וכמובן שלכל סבתא עירקית מצויה יש את הדרך להכין תערובת על פי המסורת המשפחתית שלה.

אם אתם לא יודעים באיזה בהרט לבחור, ניתן לבקש את עזרת המומחה בחנות התבלינים ולספר לו איזו מנה אתם מעוניינים להכין ומה הטעם האהוב עליכם ביותר. בחנויות תבלינים מקצועיות יכינו לכם את תערובת הבהרט הרצויה על המקום.

 

גריל הגז המקצועי של וובר

גריל גז הינו פתרון מושלם למי שאינו רוצה להתעסק בפחם המזהם. רבות נכתב אודות חלקיקי הפחם החודרים לריאות ומגרים את ריריות מערכת העיכול. הפחם נקשר במספר מחלות הנגרמות מאכילת מזון צרוב, וכדי להמנע ממגע עם הפחם או עם העשן הבלתי נמנע של האש הפתוחה ניתן להשתמש בגז ללא חשש.

מתאים במיוחד למי שגר בדירה בבניין מגורים או בעל גינה קטנה ומוקפת שכנים כדי למנוע ריחות כבדים ותלונות על עשן. הטעם המתקבל מצלייה וצריבה של ירקות, דגים, בשר או עוף על גבי גריל הגז טעים ועסיסי, קל ונוח לשמור על הטמפרטורה הרצויה. הכנת קבב עיראקי בגריל גז היא דוגמא מצויינת לשימוש שתוכלו לעשות בו.

 

מתכון מנצח לקבב עיראקי בגריל גז

כאשר אתם רוכשים תבלינים עבור הקבב העיראקי בגריל גז, שימו לב להרכב שלו. תבלינים אשר נמכרים בעמדת התבלינים מכילים לעיתים תערובות שאינן רצויות לכם מבחינת הטעם, לכן תמיד מומלץ לרכוש תבלינים מחנויות מקצועיות אשר מכינות תערובות מסורתיות באופן מדוייק יותר. הבשר שאתם בוחרים עבור הקבב העיראקי צריך להיות שומני וטרי.

לא מומלץ להכין קבב עם בשר קפוא בגלל המים האצורים בו. כמו כן, מומלץ מאד לבקש את הנתח מן הקצב שיטחן אותו במקום ולא להסתפק בבשר טחון מן המעדניה. הבשר צריך להיות טחון דק דק עם כל שכבת השומן שלו.

 

מרכיבים

ארבע מנות

1 קילוגרם עגל טחון מנתח פלדה/צוואר/ צלעות
200 גרם שומן כבש טחון
שניים בצלים קצוצים דק
חצי צרור פטרוזיליה קצוצה דק
1 כפית מלח
1 כפית כמון
1 כפית פלפל שחור גרוס דק
חצי כפית שום כתוש

 

אופן ההכנה

בידיים מעט משומנות מערבבים את כל המצרכים בקערה ולשים עד לתערובת אחידה. יוצרים קציצות קבב בנות עשר סנטימטר באורך ושניים עד שלושה סנטמטרים ברוחב, משחילים על שיפודי מתכת ( רצוי להמנע משיפודי עץ אשר לא מעבירים את החום באותה יעילות כמו המתכת ). מניחים במקרר לשעה עד שיתייצבו הטעמים. כחצי שעה לפני הצלייה מניחים בחוץ כדי להגיע לטמפרטורת חדר וצולים על חום בינוני עד למידת העשייה הרצויה.

 

לאפה עיראקית בניחוח ביתי

אין דבר יותר נפלא מלהפתיע את האורחים שלכם בלאפה שאפיתם לבד כדי לאכול איתה את הקבב העיראקי בגריל גז. הפיתה העיראקית קלה מאד להכנה והטעם, פשוט נפלא.

 

מרכיבים

ארבע כוסות קמח לבן
כף וחצי שמרים
כפית סוכר
כפית דבש
רבע כוס שמן
חצי כוס מי סודה לשתייה
כוס מים
כף מלח

אופן ההכנה

בקערה לשים את הקמח, השמרים והסוכר היטב. בהדרגה מוסיפים את מי הסודה, את המים, ואת המלח בסוף. לאחר לישה נוספת מכדררים את הבצק לכדור, מורחים בשמן ועוטפים בניילון נצמד ומגבת. ממתינים כשעה עד לתפיחה המביאה להכפלת נפחו. מחלקים את הבצק התפוח לעשרה כדורונים קטנים ומביאים לתפיחה שניה.

מרדדים כל כדור לעלה דקיק ועגול, מחממים מחבת גדולה, 28 ס”מ קוטר, עם ציפוי טפלון, ומניחים בכל פעם עלה אחד לזמן קצר מאד, לא יותר משתי דקות לכל צד. בכל פעם שאנו מוציאים עלה מתוך המחבת, יש לעטוף אותו מיד במגבת כדי לשמור אותו לח וחם. מומלץ להכין את הלאפות ממש רגע לפני שהאורחים מגיעים לזלול את הקבב העיראקי בגריל גז כדי שיהיו חמות וטריות.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה