האם ניתן לעשן בשר על גריל גז

למרות שעישון בשר הומצא לצרכים פרקטיים, כיום הוא משמש בעיקר לגיוון התפריט שלנו!

תחביב עישון הבשר הפך להיות פופולארי במיוחד, והוא מהווה סמל סטטוס בקרב חובבי הצלייה המסורים. האם ניתן לעשן בשר על גריל גז, או שחובה לרכוש מעשנת בשרים מקצועית?

תשובות לשאלה זו ושאלות נוספות – במאמר הבא!

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

 

ההיסטוריה של הבשר המעושן


מתי בעצם התחלנו לעשן בשר? ובכן, עישון בשר מלווה את האנושות כבר מאות שנים, ובמקור הוא שימש כשיטה למניעת קלקול הבשר בעת מסעות ארוכים!

מי שהיה מעשן בשר הם בעיקר מלחים שיצאו למסעות ארוכים בלב ים, וחיילים שיצאו למלחמות ארוכות.

עישון הבשר מונע ריקבון וקלקול שלו, ולכן מדובר בשיטה המאפשרת ליהנות ממנו זמן רב גם כשהוא לא בקירור.

בימינו, עישון הבשר משמש בעיקר כטכניקה קולינארית שמטרתה לגוון את הטעמים בתפריט שלנו. האם ניתן לעשן בשר על גריל גז, או שאנו חייבים לרכוש מעשנת בשרים מיוחדת?

 

גריל גז – נוחות ללא פשרות

לפני שנענה על השאלה הזו, חשוב להבין מספר דברים על דרך פעולתם של גרילי הגז. גרילי הגז נכנסו לאופנה בשנים האחרונות, ואנשים רבים בוחרים בהם תודות לנוחות שהם מעניקים בעת הצלייה. גריל גז מבוסס על מבערי נירוסטה עוצמתיים, המעבירים את חום הבערה אל משולשי אמייל המונחים בתחתית משטח הצלייה. משולשי האמייל מפזרים את החום בצורה אחידה על גבי רשת הצלייה – ומעניקים לנו מזון עשוי היטב.

 

האם ניתן לעשן בשר על גריל גז?


למרות שגריל גז מיועד לצלייה קצרה יחסית, ניתן לבצע בו גם עישון בשר – במידה ונבין מהם התנאים הדרושים לצורך תהליך זה. עישון הוא תהליך איטי, והוא מצריך ייצור עשן רב שייספג בבשר. איך נבצע עישון בשר באמצעות גריל גז?

 

מכסה הגריל ויתרונותיו

המכסה הפונקציונלי המותקן בגרילי הגז, מאפשר לנו את שמירת העשן בתוך הגריל – כך שהוא נספג בבשר באופן מיטבי!  זהו אחד האלמנטים המאפשרים עישון בשר בגריל הגז שלנו.

שימוש בקופסת עישון

אם אתם מעוניינים לעשן בשר בגריל הגז שלכם, עליכם לייצר עשן רב באמצעים מלאכותיים, ומה שיעזור לכם לעשות זאת – היא קופסת עישון מקצועית.

קופסת עישון יוצרת בערה איטית במיוחד של שביבי עץ, והיא תעניק לכם שעה של עשן סמיך בכל פעם שתמלאו אותה בכפיסי עץ.

ניתן לבחור את כפיסי העץ בהתאם לארומה שאנו מעוניינים להעניק לבשר המעושן שלנו, ופירוט על כך תוכלו למצוא בקטלוגים של היצרניות המובילות לציוד פנאי וקמפינג.

 

עוצמת צלייה נכונה

כשאנו מעשנים בשר על גריל הגז שלנו, חשוב לזכור שמדובר בתהליך עקיף – ולכן אסור לנו לצלות את נתח הבשר באמצעות גריל הגז. עלינו להניח את נתח הבשר במקום שבו הוא יספוג עשן, אך כמעט ולא ייצלה כתוצאה מבערת הגז.

 

רכישת גריל גז עבורנו

כשאנו רוכשים לעצמנו גריל גז שבו אנו מעוניינים גם לעשן בשר, כדאי לברר מול היצרן האם הדבר אפשרי.

חשוב לבחון את דפוסי השימוש שלנו עוד טרם רכישת גריל גז, וזאת על מנת להימנע מרכישת מוצר שאינו מתאים עבורנו. בשלב הבא, רצוי לעיין בחוות דעת על המוצר, ומומלץ להצליב חוות דעת ממספר מקורות שונים.

זכרו שהעדפת מותג מוביל, תאפשר לנו ראש שקט במהלך השנים הבאות, וזה בהחלט שווה את ההוצאה ההתחלתית הגבוהה יותר. ולסיכום, לפני שאתם מבצעים את הרכישה – הקפידו לוודא שאתם מקבלים מוצר עם אחריות! 

רוצה לחזור למשהו מסוים בעמוד?
Weber ישראל
Weber ישראל

חברת די.אנד.אס עוסקת כ-30 שנה ביבוא ושיווק של גרילי גז, גרילי פחמים, מעשנות וריהוט גן מעץ וממתכת ומוצרי Outdoor נוספים, החברה צברה עד היום עשרות אלפי לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ.

בנוסף משמשת ושמשה החברה כספקית של תחום הגרילים ברשתות שיווק רבות ברחבי הארץ.

החברה מהקמתה שמה לעצמה מטרה להביא את תרבות ה OUTDOOR האמריקאית לישראל, במשך השנים הביאה עשרות מוצרים חדשניים החל משולחנות וכסאות ברידג' אמריקאים מתקפלים ועד מעשנות אמריקאיות ייחודיות.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה