איך לבחור מעשנה

מעשנות הבשר הפכו לתחביב הלוהט ביותר בשנים האחרונות, יותר ויותר שיחות סלון נסובות סביב שבבי עץ מומלצים, טמפרטורות ותבלינים, וכמעט לכל אחד היום יש בטלפון הנייד אפליקציה שמאפשרת לו לברר מה שלום הנתח שהניח בבוקר לעישון בזמן שהוא מבלה עם הילדים בפארק. לא סתם הפכה המעשנת לחביבה כל כך על הישראלים, היא מאפשרת טעם ייחודי ומיוחד של בשר הנשמר מעט יותר זמן מאשר סטייק או שישליק ( עד ארבעה ימים בקירור ) וניתן להכין איתו מבחר גדול כל כך של מאכלים – מסלטים ועד למתאבנים. במאמר זה נדריך אתכם צעד צעד כיצד לבחור את המעשנה המושלמת ולהפוך בתוך זמן קצר לאשפי עישון בשר.

 

עישון בשרים 

עישון בשרים הינו דרך הבישול העתיקה ביותר בעולם. בימי קדם היתה חשיבות מכרעת למיומנות בעישון בשרים שאיפשרו לבשר הצייד או לבשר שנלקח מן המשק להשאר טרי יותר זמן ואיפשר לנוודים לנדוד רחוק יותר בלי תלות במזון טרי, ולעבור ימי חורף קשים במיוחד. הטעם הייחודי של הבשר המעושן מוכר לנו במיוחד מהדג המעושן לקרדה, ממרח הלקס ( סלמון מעושן עם שמנת ) או מנתח איכותי של בריסקט, פאר היצירה של מלאכת העישון. המעשנות המודרניות כבר אינן דומות לתהליך העישון העתיק שנעשה בעיקר מעל מדורה פתוחה, אך הוא מורכב מגריל איכותי אשר יכול להגיע בצורה אופקית או אנכית וארובה לפליטת העשן. את האש מזינים בשבבי עץ איכותיים שמגיעים במגוון עצום של ניחוחות וטעמים החל מעצי פרי וכלה בחביות ויסקי, ותמיד יש משהו חדש לנסות. 

 

יתרונות המעשנה 

המעשנה נותנת לכם משהו אחד שהגריל הרגיל לא יכול לספק לכם – תענוג עישון הבשרים. ישראלים רבים כבר אימצו את תחביב עישון הבשרים שהפך לאמנות של ממש. ניתן לעשן במעשנה נתחי בשר בקר, עוף, דגים, ירקות וגם לאפות בה מאפים. כך שאתם מרחיבים את היכולות הקולינריות שלכם ויכולים להפתיע את המשפחה והאורחים במזון בריא יותר, מזין יותר וטעים הרבה יותר. דוגמאות לנתחים ומנות שניתן להכין במעשנה:

  • נתחי בשר מעושנים למנה עיקרית – לא חייבים לקפוץ ישר לבריסקט, אבל בהחלט אפשר להתחיל עם עוף שלם מעושן, עם נתחי דג סלמון ואפילו נתחי בשר בקר. 
  • נתחי בשר לנשנוש – ניתן לעשן במעשנה נתח בשר בקר ואז לפרוס אותו דק דק. את הפרוסות הדקות ניתן להגיש כמתאבנים לפני האוכל, ככריכים חמים עם רטבים טעימים או סתם לנשנש מול הטלויזיה. ניתן לשמור במקרר עד ארבעה – חמישה ימים. 
  • סלטים – סלט לקס, סלט טונה מעושנת, סלט חצילים, ממרח כרובית או פלפלים קלויים עם טעם של עוד? יש אינספור סלטים מבוססי בשר או ירקות שתוכלו להכין בקלות רבה באמצעות עישונם במעשנת. 

 

איך לבחור מעשנה?

על מנת לבחור מעשנה חשוב להתייחס למספר גורמים: מעשנת אופקית או אנכית? גדולה או קטנה? להלן היתרונות של כל אחד מסוגי המעשנות:

  • מעשנת אופקית – למעשנת אופקית יש גוף מאורך כמו של גריל רגיל, והיא אכן יכולה לתפקד הן כגריל והן כמעשנת בכל רגע נתון ( אבל לא ביחד ) כלומר, כשאתם רוכשים מעשנת אופקית אתם יכולים לצלות עליה בשרים, ירקות, דגים וכל מה שתרצו כגריל רגיל, ואם תרצו תוכלו להשתמש בה לעישון בשרים, ירקות, דגים ועופות וגם להשתמש בה כדי לאפות קינוחים ומאפים, ארוחה שלמה במוצר אחד. 
  • מעשנת אנכית – מעשנת אנכית מתאימה לכל מי שכבר יש לו גריל איכותי והוא לא מעוניין לוותר עליו, והיא בעצם מהווה תוספת. בדרך זו תוכלו גם לצלות וגם לעשן בשר במקביל על הגריל ובמעשנת ביחד ולספק לאורחים שלכם מגוון של טעמים אהובים ומוכרים. המעשנת האופקית מתאימה גם לעישון ירקות ואפיה.
  • מעשנת גדולה –  מעשנת גדולה יכולה לספק לכם כמות גדולה יותר של מנות ולנסות נתחים גדולים במיוחד. היא מתאימה למי שאוהב לארח הרבה ויש לו משפחה גדולה, ומחפש דרך לגוון ולהעשיר את הארוחות שהוא מפיק מהגריל/ מעשנת שלו לעוד ארוחות בריאות ומזינות. 
  • מעשנת קטנה – מעשנת קטנה מתאימה ליחידים או למשפחות קטנות, שעושים את צעדיהם הראשונים עם מעשנת בשרים ומעוניינים להתנסות בהיקף קטן. מעשנת קטנה לא תתפוס לכם מקום רב בגינה או במרפסת ותאפשר לכם לטעום טעמים חדשים ומלהיבים. 

 

דגמים מומלצים למעשנת בשרים 

על מנת לאפשר לכם חווית משתמש מדהימה ממעשנת הבשרים החדשה שלכם, להלן שלושה דגמים מנצחים:

  • מעשנת בשר Summit charcoal grillמעשנת בשרים זו מגיעה עם שלוש פונקציות עיקריות: גריל פחמים רגיל, מעשנה, טאבון. מעשנת ייחודית ומתקדמת טכנולוגית זו מאפשרת לכם לגוון את המזון שאתם מגישים לארוחה ולהכין גם את הפיתות וגם את הקבבים במכשיר אחד. היתרון הגדול שלה הוא שהיא מאפשרת שימוש בכלי בישול נוספים ( ברכישה בנפרד ) כגון ווק סקנדינבי או קוריאני, מגש פיצה, סיר יצוק ועוד כדי לאפשר לכם חווית בישול מגוונת אפילו יותר. 
  • מעשנת בשרים Weber Smokey Mountain 37Ø + כיסויזוהי מעשנת אנכית המעוצבת בצורה מודרנית ועכשווית שמשתלבת נהדר בעיצוב הגינה והמרפסת, היא עובדת על פחם ומאפשרת עישון רטוב של בשר בקר, עופות ודגים וכמו כן גם ירקות שונים. ניתן גם לאפות עם המוצר. האידיאל המושלם לעישון אשר אינו תופס שטח רב ומתאחסן בקלות בארון. 
  • מעשנת פלט SMOKEFIRE EX4זוהי מעשנת הפועלת על שבבי עץ אותם רוכשים בנפרד, זוהי מעשנת אופקית המתפקדת גם כגריל רגיל לכל דבר. ניתן לצלות, לאפות, לבשל ולצרוב עליה כל דבר…אהה, וכמובן גם לעשן. זהו הגריל/מעשנת המושלם למי שרוצה חווית משתמש מעולה מן המוצר שרכש ותמורה מלאה לכספו. 
רוצה לחזור למשהו מסוים בעמוד?
Weber ישראל
Weber ישראל

חברת די.אנד.אס עוסקת כ-30 שנה ביבוא ושיווק של גרילי גז, גרילי פחמים, מעשנות וריהוט גן מעץ וממתכת ומוצרי Outdoor נוספים, החברה צברה עד היום עשרות אלפי לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ.

בנוסף משמשת ושמשה החברה כספקית של תחום הגרילים ברשתות שיווק רבות ברחבי הארץ.

החברה מהקמתה שמה לעצמה מטרה להביא את תרבות ה OUTDOOR האמריקאית לישראל, במשך השנים הביאה עשרות מוצרים חדשניים החל משולחנות וכסאות ברידג' אמריקאים מתקפלים ועד מעשנות אמריקאיות ייחודיות.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה