איך מכשירים גריל גז לפסח?

פסח מתקרב ואתם רוצים גריל כשר למהדרין? אין שום בעיה, במאמר זה נדריך אתכם צעד אחר צעד איך מכשירים גריל גז לפסח ומכינים אותו לקראת החג, כדי שאפשר יהיה להכין איתו מטעמים לכל האורחים שמגיעים לחגוג איתכם השנה. עם דגש על חומרים טבעיים ולא רעילים, הצמדות לכללי הכשרות והכי חשוב – עבודה קלה ללא מאמצים מיותרים.

 

איך מכשירים גריל גז לפסח?

בתלמוד הבבלי, מסכת פסחים דף ל’ נאמר כי כבולעו כך פולטו, כלומר, כל כלי שאנחנו רוצים להכשיר לפסח, צריך לגרום לו לפלוט את החמץ בדיוק כמו שהוא בולע אותו. הגריל אינו סופג את החמץ מאחר והוא כלי יבש, ולכן הדרך הנכונה ביותר להכשיר אותו לפסח הוא להבעיר אותו בעוצמה גדולה שתשרוף את כל חלקיקי החמץ שדבקו בו במהלך השנה. בעוד הגריל עצמו יכול לעמוד בחום הגדול, השאלה שנשארת פתוחה היא עד כמה הרשתות שלכם יכולות לעמוד בו? על מנת שהן יהיו כשרות לפסח עליהן לעמוד בליבון, ליבון פירושו שהן יהפכו אדומות מרוב חום, אך למרבה הצער, ייתכן וחום זה יפגע בהן עד שהן יתעקמו ויהרסו.

 

רשתות – חדשות או לא?

המהדרין ממליצים מראש לרכוש רשתות חדשות ובכלל לא להתעסק עם ליבון מסוכן שעלול לגרום לכוויות. מומלץ לכם לפעול על פי הרגשתכם, במידה ואתם חושבים שליבון יהיה מספיק והרשתות שלכם יעמדו בו, זה מצוין, ואם תרצו להזמין רשתות חדשות על מנת לעמוד בתקן המחמיר ביותר של כשרות, גם זה רצוי ותוכלו להזמין אותן באופן מקוון באתר של גריל.

 

ניקיון פסח!

מרגע שנכנס חג הפסח חל איסור לאכול חמץ, וזאת מהסיבה שבני ישראל יצאו ממצרים מבלי שהלחם שלהם הספיק לתפוח ולכן יכלו ליצור ממנו רק מצות. המצות מסמלות את הסבל שעברו בני ישראל במצרים ( לחם צר ) ומזכירים לנו שגם אנחנו יכולים לצאת ממשברים ומאסונות על ידי יציאה לחופשי, פיזית ונפשית. איסור אכילת חמץ מתחיל בניקיון יסודי של הבית על כל חלליו, ובמיוחד את המטבח שם נמצא החמץ דרך שגרה. הגריל שלנו בא לאורך כל השנה עם חמץ גלוי, כלומר עם חלקי פיתות, פיצות, לאפות וכל מה שאנחנו אופים עליו או מחממים עליו לקראת הארוחה, וגם חמץ סמוי אשר נמצא בדרך כלל בבשרים מעובדים ( עוד סיבה טובה לקנות רק בשר טרי ) בקציצות, בקבב, ובכל מה שאנחנו צולים בהנאה רבה על הגריל וכלל לא מודעים שיש בו חמץ. חשוב לזכור לנקות לא רק את הגריל היטב, אלא גם את כל הכלים, הרשתות והאביזרים שבהם אנחנו נעזרים כדי להכין את המזון ולהגיש אותו לאורחים.

 

צעד אחר צעד – הכשרת הגריל שלכם לפסח

על מנת לנקות את הגריל שלכם היטב תזקקו למברשות ניקוי איכותיות ולמעט חומר ניקוי עדין. אם אתם חסידי הניקיון הטבעי, מיץ לימון או תפוזים סחוט ומדולל במים עם קצת אבקת סודה לשתייה בתוך שפריצר הינו חומר ניקוי מעולה.

אז איך מכשירים גריל גז לפסח? להלן כל הצעדים:

  • צעד ראשון: פירוק לחלקים – נתקו את הגריל מצינור הגז או מיכל הגז והחלו לפרק אותו לחלקיו השונים. הסירו את הרשתות, את האביזרים השונים, את המשולשים וכל מה שיש בתוכו. את החלקים הקטנים ניתן לרחוץ וגם להשרות בגיגית מלאה מים חמימים ומעט סבון כלים, תיכף נטפל בהם בצורה יותר דרמטית.
  • צעד שני: ניקוי גוף הגריל – נקו את פנים הגריל באמצעות המברשות ומעט סבון עד שלא ניתן יהיה לראות יותר בעין שומן שרוף, אפר או חלקיקים. נשפו על הגריל לראות אם עדיין מתעופפים חלקיקים שלא ראיתם.
  • צעד שלישי: ניקוי ברזים – הקפידו לקרוא את הוראות היצרן לפני שאתם מנקים ברזים, ואף פעם אל תשפכו עליהם מים רבים, נקו את הברזים בזהירות באמצעות סמרטוט לח והניחו לייבוש.
  • צעד רביעי: הרכבה מחדש – הרכיבו מחדש את הברזים, החלקים השונים ואת הרשת. אם יש לכם אביזרים שהם עמידים בפני חום גבוה מאד כגון פלטות, רשתות צלייה וכדומה, הניחו אותם גם בפנים.
  • צעד חמישי: ניקוי חיצוני – באמצעות סמרטוט טבול במים חמימים ומעט סבון כלים נקו בעדינות את משטחי העבודה, את גוף הגריל ואת המכסה. העמידו להתייבש בשמש למשך מספר דקות.
  • צעד שישי: בערה בחום גבוה – לאחר שהגריל נקי, הגיע הזמן להבעיר אותו באש הגבוהה ביותר שהוא מסוגל להגיע אליה. זכרו שאם האביזרים שלכם אינם עמידים בכך, ייתכן והם ייהרסו, ולכן שקלו היטב מה להכניס בפנים ומה לא. הבעירו את הגריל במשך חמש עשרה דקות עד לחום הגבוה ביותר, זה אמור להספיק בשביל לשרוף כל זכר לחמץ שלא ראיתם או נספג בדרך כלשהי.
  • הכשרת כלי האוכל וההגשה – גם כלי האוכל וההגשה זקוקים להכשרה. על פי המסורת מקובל להעמיד סיר עם מים רותחים ולטבול בתוכו את הכלים, שימו לב שאם מדובר בכלי פלסטיק חד פעמיים זה לא מומלץ. כלים חד פעמיים עדיף לזרוק ולקנות חדשים במקומם. באמצעות מלקחיים טלו וטבלו למשך מספר שניות כל כלי, מכל צדדיו, גם מזלגות וסכינים, שיפודים וכלי עזר שונים, משטחי חיתוך וכל כלי אחר שמשמש לכם לעבודה על הגריל.

 

ניקיון בחוץ וגם בפנים

אם רק עצם המחשבה על ניקיון מעייפת אתכם, זכרו שניקיון הפסח חשוב גם לניקיון החיצוני, אך גם לזה הפנימי. העיסוק בניקיון בזמן הפסח, במיוחד תוך מלמול תפילה או שתיים, יעזור לכם לחוות גם תחושה של ניקיון נפשי ופנימי. זוהי גם הזדמנות נהדרת לבחון מה נחוץ לכם ומה לא, מה התבלה וצריך חדש במקומו ומה אפשר לקנות כדי להתחדש בו לחג.

רוצה לחזור למשהו מסוים בעמוד?
Weber ישראל
Weber ישראל

חברת די.אנד.אס עוסקת כ-30 שנה ביבוא ושיווק של גרילי גז, גרילי פחמים, מעשנות וריהוט גן מעץ וממתכת ומוצרי Outdoor נוספים, החברה צברה עד היום עשרות אלפי לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ.

בנוסף משמשת ושמשה החברה כספקית של תחום הגרילים ברשתות שיווק רבות ברחבי הארץ.

החברה מהקמתה שמה לעצמה מטרה להביא את תרבות ה OUTDOOR האמריקאית לישראל, במשך השנים הביאה עשרות מוצרים חדשניים החל משולחנות וכסאות ברידג' אמריקאים מתקפלים ועד מעשנות אמריקאיות ייחודיות.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה