איך מנקים גריל גז וובר

הזמנתם את כל המשפחה והחברים לארוחת ‘על האש’ נפלאה ועכשיו הגריל נראה כמו אחרי מלחמה? טביעות אצבע שומניות בכל מקום, שומן שרוף על הרשתות, שאריות מזון מושלכות בכל מקום וחצי פיתה שהייתם בטוחים שתסיימו עדיין ממתינה לכם במתקן הרשת העליונה? אז רגע לפני שאתם שוקעים לספה אחרי ארוחה דשנה, אתם מוזמנים להפשיל שרוולים ולעקוב אחר הטיפים שלנו כדי לדעת איך מנקים גריל גז וובר כמו שצריך, וזה הרבה יותר קל ופשוט ממה שאתם חושבים.

 

שמירה על תחזוקה והיגיינה במוצרי הגריל של וובר

גרילי הגז של וובר הם מוצרים חזקים, עמידים ואמינים מאד, אבל גם מוצר חזק ואמין זקוק לתחזוקה שוטפת ואיכותית על מנת להמשיך ולשרת אתכם שנים ארוכות. אחת הפעולות הבסיסיות שיש לעשות אחר כל שימוש מבלי להמתין יותר מדי זמן לאחר שהגריל כבר קר ומוכן לפעולת ניקוי. דחייה מוגזמת של מועד הניקוי עלולה לגרום לשומן להקרש ולהיות קשה יותר להסרה, וזה גם לא ממש היגייני להחזיק בחצר גריל עם שאריות וניחוחות של מזון, זה מושך כל מיני גורמים לא רצויים ומזיקים כגון מכרסמים וחרקים וגם אולי שועל או תן שעדיף שיישארו במקומם בטבע ולא יזיקו לעצמם בנסיון ללקק שאריות, ובינינו, זה גם מסריח.

 

איך מנקים גריל גז וובר?

להלן מספר טיפים חשובים לנקיון איכותי ויסודי של גריל גז וובר שגם יחסוך לכם זמן ומאמץ וגם יעזור לכם להבין איך לנקות את הגריל בצורה נכונה כדי שהוא תמיד יהיה מוכן לשימוש לפעם הבאה:

  • נקו אותו סמוך ככל האפשר לסיום הארוחה, אך לא סמוך מדי – גריל הגז חייב להיות קר למגע כשאתם מתחילים לנקות אותו, אחרת אתם מסתכנים בהבערת חומרי הניקוי או כוויות. לעולם אל תנסו לנקות גריל גז שלא התקרר דיו, זה יכול להיות מסוכן ממש. בנוסף, דאגו לנתק אותו מן הגז כדי שלא תלחצו בטעות על כפתור ההצתה ותשרפו לעצמכם את הסמרטוטים הטבולים בחומרי ניקוי, זה מסוכן מאד לשאוף את החומרים הכימיים המתאדים.
  • קראו את הוראות היצרן – אל תתחילו לנקות בלי קריאה ממצה של הוראות היצרן, הוראות היצרן מגדירות באופן מיטבי מה מותר ומה אסור מבחינת מגע עם מים, חומרי ניקוי שונים, פירוק והרכבה של חלקים וכמו כן כללים בסיסיים של תחזוקה. אם איבדתם את דף ההוראות שקיבלתם עם המוצר היכנסו לאתר האינטרנט של היצרן, סביר להניח שיש שם עותק מקוון.
  • העזרו בחומרי ניקוי עדינים – חומרי ניקוי כגון אקונומיקה אמנם מותרים לשימוש על מוצרי נירוסטה עמידים, אך לא מומלץ להשתמש בה על משטחים רגישים או צבועים. העדיפו תמיד חומרי ניקוי כלליים ועדינים ואם תרצו, תמיד תוכלו להשתמש בתערובת של מיץ תפוזים או לימונים בשילוב של סודה לשתיה לניקוי טבעי השומר על משטחים רגישים.
  • העזרו רק במברשות מקצועיות – באתר מוצעות מברשות מקצועיות לניקוי בטוח של הגריל, מברשות אלו עוצבו ותוכננו במיוחד עבור הגריל שלכם והן מיועדות לשמור על כל חלקיו ולנקותו בצורה יסודית אבל בלי שריטות ושיפשופים, היזהרו מניקוי באמצעות סקוצ’ים וצמר ברזל על גבי החלק החיצוני של הגריל אשר ייתכן וצבוע בשכבה דקה של צבע רגיש לשיפשופים.

 

מברשות מומלצות לניקוי

דאגו שיהיו ברשותכם מברשות בגדלים שונים ומסוגים שונים אשר מתאימות למשטחים וחלקים שונים ויקלו עליכם מאד את העבודה. ככל שתתאימו טוב יותר את המברשת למשטח אותו אתם רוצים לנקות, כך תהיה העבודה קלה ומהירה יותר. המברשות המומלצות ביותר הן:

  • מברשת T – מברשת זו מתאימה לעבודה במשטחים גדולים ורחבים, מגרדת את הלכלוך השרוף והדביק בזהירות וביעילות מבלי להותיר שריטות ובלי מאמץ כמעט. מקצרת את משך זמן הנקיון ומייעלת אותו.
  • מברשת Y – מברשת כפולה לנקיון כפול במחצית הזמן! עדינה אך נחושה לסלק גם את הליכלוך הדביק והקשה ביותר.
  • מברשת U – מברשת המשימות המיוחדות לאיזורים שקשה מאד להגיע אליהם, עובדת בצורה חלקה ויעילה ומאפשרת לכם ניקוי יסודי ביותר של כל חלק בגריל שלכם.

 

חומרי נקיון מומלצים

בעקרון כל חומר ניקוי כללי מדולל במעט מים יכול להיות טוב, אבל אם אתם רוצים גם לשמור על הסביבה אנו ממליצים להניח על גבי הגריל בעודו מתקרר מספר פלחים של תפוז או לימון, שפכו עליהם מעט אבקת סודה לשתייה והחלו לשפשף איתם את כל חלקי הגריל, התוצאות יפתיעו גם אתכם, והריח יהיה כמו גן עדן.

 

מה שלא יהיה, לעולם אל תעשו את זה!

בנוסף לטיפים שלעיל, חשוב לנו למנוע ממכם לעשות טעויות שיהיו עלולות לפגוע בגריל שלכם ולפגום בחווית המשתמש שלכם בו, לכן לעולם אל תעשו את זה:

אף פעם אל תשפכו דלי מים על הגריל! גם אם הוא מלוכלך מאד, המים עלולים לחלחל למקומות עם מתגים חשמליים ולגרום לקצרים.

נתקו אותו מהחשמל והגז! אף פעם אל תנקו גריל כשהוא עדיין מחובר לחשמל או לגז, זה מסוכן ולא בטיחותי.

היזהרו עם מסירי שומנים! אל תרססו את הגריל שלכם עם חומר לניקוי שומנים ותניחו לו להתייבש מבלי לנגבו, מסיר השומנים עשוי חומר חריף שעלול לאכל את הציפוי של הגריל שלכם.

אל תשכחו את המבערים! על פי הוראות היצרן נקו גם את המבערים לעיתים קרובות כדי שלא ייסתמו ויגרמו להתלקחות.

לא לשפוך מים רותחים!  שפיכת מים רותחים, עם או בלי חומרי ניקוי מהולים, עלולה לסכן משמעותית גם אתכם וגם את הציפויים העדינים של הגריל, אם יש לכם עסק עם שומן עקשן, המיסו אותו באמצעות חומץ טבעי משולב עם סודה לשתיה ומיץ לימון.

רוצה לחזור למשהו מסוים בעמוד?
Weber ישראל
Weber ישראל

חברת די.אנד.אס עוסקת כ-30 שנה ביבוא ושיווק של גרילי גז, גרילי פחמים, מעשנות וריהוט גן מעץ וממתכת ומוצרי Outdoor נוספים, החברה צברה עד היום עשרות אלפי לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ.

בנוסף משמשת ושמשה החברה כספקית של תחום הגרילים ברשתות שיווק רבות ברחבי הארץ.

החברה מהקמתה שמה לעצמה מטרה להביא את תרבות ה OUTDOOR האמריקאית לישראל, במשך השנים הביאה עשרות מוצרים חדשניים החל משולחנות וכסאות ברידג' אמריקאים מתקפלים ועד מעשנות אמריקאיות ייחודיות.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה