גריל נקי יותר, חוויה טובה יותר: המדריך האולטימטיבי למברשות לניקוי גריל

נהניתם מארוחה טובה? עכשיו הגיע הזמן לנקות! חשוב מאד לנקות את הגריל שלכם מדי שימוש על מנת לשמור על היגיינה וגם למנוע הופעת ריחות לא נעימים, אל תניחו שהחום הגבוה ממילא הורג את כל החיידקים משום שלא מדובר רק בהם. חלקיקים של שומן שרוף ואפר החודרים למנת המזון הבאה שלכם יכולים להוות זיהום של ממש ולפגום בטעם המנה שלכם. לכן, אם סיימתם לאכול והכלים כבר שטופים, הגיע הזמן להפשיל שרוולים לעוד משימת ניקוי אחת אחרונה – ניקוי יסודי וציחצוח של הגריל. 

 

גריל נקי יותר – חוויה טובה יותר

בין אם יש לכם גריל פחמים, גז או מעשנת בשרים, חשוב מאד לנקות היטב את כל חלקי הגריל לרבות הארובה ( במעשנת ) המגשים לאיסוף השומן וגם את גוף הגריל לחווית בישול אסתטית ונעימה. זוהי עובדה נכונה שהחיידקים מתים בלהט החום הרב, אך לא די בכך. לכלוך ואבק המצטבר בגריל עלול להגיע לצלחת שלכם ולגרום לזיהום או לאלרגיות, לא נעים בכלל. ובינינו, כפי שלא הייתם מבשלים בסיר מלוכלך, כך אל תבשלו בגריל שלא נוקה היטב מן הפעם האחרונה שהשתמשתם בו. ניתן לרכוש בקלות סוגים רבים מאד של מברשות ניקוי שיסייעו לכם לנקות בקלות וללא מאמץ גם איזורים קשים לנגישות וגם שומן שרוף. אז קדימה, להפשיל שרוולים ולהתחיל לנקות את הגריל כדי שגם הארוחה הבאה שלכם תהיה מדהימה, עסיסית וטעימה, ובעיקר בריאה לכם ולכל המשפחה. 

 

מדוע כה חשוב לנקות היטב את הגריל?

מעבר לעובדה שהרבה יותר נעים לגשת לגריל נקי ומצוחצח כדי לבשל עליו את הארוחה הבאה שלכם, חשוב לנקות היטב את הגריל מהסיבות הבאות:

  • חיידקים – כל חיידק אשר נמצא בסמוך ללהבה ימות, זו עובדה, אך מה לגבי החיידקים שנמצאים בדפנות, במקומות נסתרים ובאיזורים שהחום אינו מגיע אליהם ועושים את דרכם אל הצלחת שלכם? בנוסף, אפר, אבק, לכלוך וחלקיקי שומן שרוף הם לא מעדן רצוי כל כך ועלולים לגרום לזיהום ולמחלות, לכן הקפידו על גריל נקי. 
  • משיכה של בעלי חיים – לבעלי חיים יש חוש ריח מצויין, ואם השארתם את הגריל שלכם מלא בשומן שרוף, חלקי מזון לא אכולים או שאריות מפוזרות סביבו, הם יבואו וישמחו לחגוג על כל מה שהשארתם להם. מעבר לכך שהם מהווים מקור למחלות ולזיהום אצלכם במרפסת או בחצר, המזון השרוף והמעובד אינו בריא להם ואף עלול לסכן את חייהם. נמלים, תיקנים, שועלים, קיפודים, תנים, עורבים, מכרסמים שונים ויונים אינם צריכים למצוא את מזונם בין חלקי הגריל שלכם, אלא בטבע, שם מקומם. 
  • ריח רע – גריל שלא נוקה זמן מה עשוי להדיף ריחות רעים. הסיבה לכך היא תהליכי הריקבון של שאריות מזון או שומן שנותרו מיותמים, ולהפריע לכם ולשכנים. פעולת ניקוי הגריל אולי מעייפת, במיוחד לאחר יום שלם של הכנות ואירוח לתוך הלילה, כך גם למחרת בבוקר זה בסדר, אבל אל תשאירו את הגריל שלכם מלוכלכך למשך כמה ימים ויותר, חבל על הבריאות ועל אי הנעימות. 

 

המדריך האולטימטיבי למברשות לניקוי גריל 

כיום קיימות בשוק מברשות גריל רבות המיועדות לניקוי כללי, לניקוי גוף הגריל, לניקוי שומן שרוף, לניקוי רשת הגריל, לניקוי הארובה ולניקוי ברזי הגז או החשמל. חשוב להקפיד כי אתם נעזרים במברשת מתאימה לכל חלק של הגריל כדי למנוע נזק וגם כדי להקל עליכם את העבודה. אלו הן המברשות הנפוצות והמתאימות ביותר לניקוי גריל:

  • מברשת T – מברשת רכה זו מאפשרת ניקוי עדין אך יסודי של חלקים פנימיים של הגריל להסרת אפר, לכלוך שרוף ושומן. 
  • מברשת Y –  מברשת אידיאלית לניקוי רשתות הגריל ולהסרה של לכלוך שנדבק אליהן בקלות רבה. 
  • מברשת II– מברשת זו הבעלת שני צדדים מנקה בקלות ובעדינות איזורים קשים לנגישות להסרת כל ליכלוך, גם קשה, ממקומות צרים וקשים. 
  • מברשת קרצוף – מברשת זו עשויה מסיבים קשים ומיועדת לגירוד וניקוי של איזורים קשים במיוחד. שימו לב שלא כל חלק בגריל מתאים לקרצוף, במיוחד אם יש לו ציפוי עדין של צבע, לכן הקפידו לנסות את המברשת במקום נסתר תחילה לוודא שהיא מתאימה. 
  • מרית גירוד לתבניות ואמבטיה – מרית זו יכולה לגרד בעדינות שאריות של לכלוך דביק ושומן שרוף בקלות וביעילות רבה כדי לחסוך לכם מאמצי שיפשוף, עם זאת, היא לא מתאימה לכל חלק של הגריל ויש להזהר בה. 

 

איך מנקים נכון את הגריל?

כל גריל מגיע עם הוראות והנחיות מן היצרן המציינות גם את דרכי הניקוי המומלצות ביותר. חשוב מאד לעקוב אחר הוראות היצרן כדי שלא לפגום בגוף הגריל או בחלקיו השונים ובכך לפגוע במראה שלו ובתפקודו. כעיקרון, החומרים המומלצים ביותר לניקוי גריל הם חומרים כלליים ועדינים שבהם אתם נעזרים כדי לנקות את המטבח בבית כל עוד הם אינם מכילים אקונומיקה או חומרים חריפים. אם הגריל שלכם עשוי מנירוסטה הוא יהיה עמיד כנגד רוב החומרים, אך אם הוא משולב עם ברזל יצוק או חומרים נוספים, ייתכן שכדאי לשקול שימוש בחומרים עדינים במיוחד כדי למנוע החלדה ופגיעה בצבע או במראה הכללי. 

 

שימוש בחומרים טבעיים 

האם ידעתם שתוכלו להכין את חומרי הניקוי שלכם לבדכם בבית? פירות הדר דוגמת אשכולית, תפוז ולימון מכילים כמות גבוהה של חומצה טבעית, ובשילוב עם סודה לשתיה ניתן ליצור חומר ניקוי ידידותי לסביבה, עדין לידיים ובלתי מזיק. תוכלו להכין תערובת של מיץ פרי וסודה לשתיה ולמזוג אותו לבקבוקי ספריי או לשפשף באמצעות קליפת הפרי עצמה בעדינות את החלקים שלא תרצו לשרוט עם מברשת. 

רוצה לחזור למשהו מסוים בעמוד?
Weber ישראל
Weber ישראל

חברת די.אנד.אס עוסקת כ-30 שנה ביבוא ושיווק של גרילי גז, גרילי פחמים, מעשנות וריהוט גן מעץ וממתכת ומוצרי Outdoor נוספים, החברה צברה עד היום עשרות אלפי לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ.

בנוסף משמשת ושמשה החברה כספקית של תחום הגרילים ברשתות שיווק רבות ברחבי הארץ.

החברה מהקמתה שמה לעצמה מטרה להביא את תרבות ה OUTDOOR האמריקאית לישראל, במשך השנים הביאה עשרות מוצרים חדשניים החל משולחנות וכסאות ברידג' אמריקאים מתקפלים ועד מעשנות אמריקאיות ייחודיות.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה