איך בוחרים גריל גז

גרילי הגז הפכו לפופולאריים במיוחד בשנים האחרונות, ואנשים רבים שברשותם גינה או חצר בוחרים לפנק את עצמם בגריל שכזה. אם תהיתם איך בוחרים גריל גז, הרי שהתשובה צריכה להיות מותאמת אליכם ולצרכים שלכם. במאמר הבא תמצאו סקירה קצרה על יתרונותיהם של גרילי הגז, וגם מספר טיפים לגבי איך בוחרים גריל גז. גלו כיצד לבחור גריל גז אשר יתאים בדיוק לצרכים שלכם. התאימו את גריל הגז אשר יוכל לספק לכם חוויה שלמה של ניחוחות וטעמים.

ראשית בבואכם לבחור גריל גז חשוב שתגדירו לעצמכם מספר דברים:

1. כמה אנשים הגריל הולך לשמש
2. לאיזה מקום הוא מיועד, מרפסת חצר, גינה קטנה?
3. וכמובן תקציב.
  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל
בבחירת גריל גז , האלמנט המרכזי שאנחנו חייבים לקחת בחשבון זה מי היצרן ומה מידת האחריות הניתנת על המוצר. לרוב, מידת האחריות שהיצרן נותן תשקף את מידת ביטחונו באיכות ויעילות המוצר.
דבר שני ולא פחות חשוב הוא שהמשווק יהיה בעל מוניטין כאחד המחזיק חלקי חילוף למוצרים אותם הוא מוכר.
בגרילי גז חלקים ושרות הם דברים נצרכים חשובים ביותר ולא כדאי לזלזל בהם, שהרי המוצר צריך להחזיק מעמד בתנאי מזג אויר קשים, במעבר בין חום לקור, בין גשם לשמש וכדו’… לכן סביר להניח שבמרוצת הזמן תזדקקו לאותם חלקי חילוף.
חשוב לדעת כי קנייה של גריל מאיזה יצרן אנונימי או יבואן בלתי מורשה עשויה אולי לחסוך את אותם כמה שקלים במעמד הקניה, אך מאוחר יותר ככל הנראה תגרור שירות תיקונים יקר. או גרוע מכך, אתם עלולים בכלל לא למצוא חלקים לברבקיו שלכם ותאלצו להעמידו כאנדרטה במרפסת, שתעיד על החיסכון שעשיתם…
ועכשיו לעניין:

מה אנחנו צריכים לחפש כשאנחנו באים לקנות גריל גז?

אז כמובן, קודם כל פונים אל הלב. המבער הוא הלב של הגריל.
אם הלב לא עובד בצורה תקינה, כל הגריל לא שווה כלום!
בשוק קיימים מספר סוגים ורמות של מבערים.
1. הראשון והטוב ביותר הוא מבער הנירוסטה.
מבערים אלה לרוב, מחזיקים מעמד לאורך שנים ארוכות ומספקים את האש בצורה הטובה ביותר.
 2. מבערים נוספים שקיימים בשוק אלה הם המבערים היצוקים. המבער היצוק אומנם מספק את האש בעצמה הרצויה. אך החומר ממנו הוא עשוי מחליד מהר מאוד, שהרי אין אפשרות להגן על הברזל בעזרת שומן או כל דבר אחר המונע חלודה, מחשש להתפרצות להבות.
3. שלישי ואחרון אלה מבערי הפח. מבערים אלה אינם יעילים. רובם מחלידים תוך פחות משנה. הם מתקשים לספק את כמות האש הרצויה. ואף מוציאים פיח שהורס את הבשר.

אחרי שבדקנו את המבערים נעבור לפיזור חום

פיזור חום אחיד ויעיל הוא הסוד לבשר עסיסי וטעים.
אם הפיזור החום לא נעשה בצורה טובה ואחידה, אנחנו עלולים להיתקל בבעיה הידועה שבשר הנמצא בצידו השמאלי של הגריל עדיין לא חומם, לעומת הבשר בצידו הימני של הגריל שכבר מזמן נשרף…
גם כאן כמו במבערים קיימים מספר סוגים בשוק הגרילים.
1. בעבר היינו משתמשים באבני לבה לפזר את החום. ולא. האבנים לא נותנות שום טעם!
הבעיה באבנים הייתה שכל אבן הייתה מתלהטת מצד עצמה ובאותה מידה הייתה מפזרת את החום לפי כוחה. מה שהיה מוביל לחום לא אחיד, בזבוז של גז וחוסר יעילות. דבר נוסף, אבן, סופגת שומן, אשר עלול להוביל להתפרצות להבות ושריפה מיותרת של הבשר…
2. ברזל יצוק. כידוע ברזל קולט חום, אוגר חום ובסופו של דבר גם פולט את החום. מה שעושה את הפיזור חום להרבה יותר יעיל, הרבה יותר מהיר והכי חשוב מבחינתנו הרבה יותר אחיד.
זאת אומרת, אם הרשת של הרגיל אותו אנחנו רוצים לרכוש עשויה מברזל יצוק זה סימן טוב.
3. משולשים. לאחר שעברנו את תקופת האבן אנחנו מגיעים לשיטה החדשה בה משתמשים רוב הגרילים היום. וזו כפי שבטח כבר הבנתם, שיטת המשולשים.
הצורה הקונית, מלשון קונוס של המשולש קולטת בדפנות את החום ומשגרת אותו בצורה ישירה למעלה. ככל שהמשולש יותר חד וללא חורים, פיזור החום יעשה בצורה יותר טובה ויעילה.
הידעת? בעבר כולם למעט חברת הגרילים Weber השתמשו באבנים, חברת Weber המציאו לראשונה את שיטת הפיזור ע”י משולשים, וכיום כמעט כל היצרנים מנסים אף הם לחקות את שיטת הפזור של Weber. אך מסתבר שללא הצלחה…
שכן, על מנת שפיזור החום יהיה נכון וטוב, חשוב מאוד התכנון המדויק של המוצר בהתחשב במרחק של האש מהבשר.
לאחר שבדקנו את שני הדברים העיקרים ומצאנו שאנחנו בדרך הנכונה, אפשר להמשיך ולבחון את כל שאר חלקי הגריל.
חשוב לבחון ממה עשוי הגוף, בגריל איכותי האמבטיה עשויה מיציקת אלומניום, דבר המקנה ליחידת הבישול אריכות ימים ושנים.
בגרילים איכותיים פחות, ככל הנראה האמבטיה תהיה עשויה מפח. דבר שכאמור עלול להביא במרוצת הזמן להחלדה מלאה של כל הגריל. ויתרה מזאת, כתוצאה מכך טעם הבשר עלול להיפגם.

רשתות הגריל

רשתות יצוקות הם המומלצות להעברת החום בצורה המקסימלית, (עיין לעיל, פיזור חום.).
לרשתות נירוסטה יש יתרון נחמד שניתן לנקותם  בקלות רבה..
קיימות גם רשתות מסיביות מנירוסטה, המספקת גם הנאה של ניקיון וגם קליטת חום טובה!
רשתות אמייל לא משמשות שום תפקיד חוץ מלהניח עליהם את הבשר.

ניקוז שומנים

מערכת ניקוז שומנים היא דבר חיוני מאוד לשמירה על הגריל, ולמניעת תופעה לא רצויה של התפרצות להבות ושרפת הבשר. עלינו לוודא שקיימת בגריל אפשרות לרוקן את השומנים על ידי החלפת קעריות חד פעמיות. או לכל הפחות גישה נוחה לניקיון התקופתי אותו כמובן נבצע.

מרחק מרשתות הצלייה

יש חשיבות רבה במיוחד לכך שרשת הצלייה תהיה רחוקה דייה מהמבערים, לדבר זה שתי משמעויות.
האחת, כאשר להבה פורצת מהמבער אסור שהיא תחרוך את הבשר! אנחנו רוצים לצלות. לא לשרוף!
והנקודה השנייה היא, שעל מנת שהאש תהיה אחידה ותתפזר היטב, עליה להיות במרחק מדויק מהרשת. לא חלילה קרובה מידיי וודאי שלא רחוקה מידיי.

גריל גז – נוחות ללא פשרות

בעבר רוב האנשים היו משתמשים בגרילי פחם פשוטים, ואלו העמידו אותנו בפני אתגרים כאלו ואחרים. כולנו בוודאי זוכרים את המאבק בפחמים המסרבים להידלק, את הנפנוף המאומץ, ואת האוכל העשוי למחצה… ובכן, גרילי הגז נועדו כדי להפוך את חיינו להרבה יותר פשוטים! גריל גז טומן בחובו מספר יתרונות משמעותיים, שהופכים אותו לנפוץ במיוחד בקרב חובבי הצלייה:

 

הצתה פשוטה

גריל גז פוטר אותנו מהמאמץ שבהדלקת הפחמים, מכיוון שהוא פועל על גז וניתן להצתה ברגע. ברגע שנחליט להפעיל את הגריל, נוכל לעשות זאת מיד – וזה יחסוך לנו זמן רב בהכנת המזון ובהמתנה לו.

 

אין צורך בנפנוף

גרילי הפחמים הוותיקים התאפיינו בנפנוף שנדרש על מנת ללבות את הגחלים, ואילו גריל הגז אינו מצריך זאת. מרגע הצתת הגריל, הוא יפעל בזרימת גז קבועה שנכתיב לו, וביכולתנו להחליש ולחזק את עוצמת האש כרצוננו.

 

צלייה אחידה

אופן הפעולה של גרילי הגז, מאפשר צלייה אחידה של בשר, עופות ודגים. מבערי הנירוסטה הפולטים את עוצמת החום – מעבירים אותה אל משולשי האמייל שמטרתם ליצור פיזור חום אחיד על גבי רשתות הצלייה, וכך אנו מקבלים צלייה אחידה המונעת מצבים שבהם יש חלקים עשויים יותר או פחות.

 

איך בוחרים גריל גז

תודות ליתרונות הרבים שצוינו – אנשים רבים מעוניינים לרכוש לעצמם גריל גז, אך ניצבים מבולבלים אל מול המגוון הגדול של גרילי הגז בשוק. אם תהיתם איך בוחרים גריל גז, ריכזנו עבורכם מספר כללי אצבע פשוטים שיעזרו לכם בבחירה:

 

בחנו את דפוסי השימוש שלכם

יש דרך מעולה להבין איזה גריל גז אתם מחפשים, והיא באמצעות בחינת דפוסי השימוש שלנו. בעוד אנשים מסוימים נוטים לערוך אירועי ברביקיו בכל שבוע, אחרים עושים זאת בתדירות נמוכה הרבה יותר. מי שנוטה לפתוח גריל בתדירות גבוהה ולארח מספר אנשים גדול יחסית – כנראה מחפש גריל גז מקצועי וגדוליחסית. גריל גדול מאפשר עבודה נוחה במיוחד, והכנת מזון סימולטנית לאנשים רבים בו זמנית. לעומת זאת, מי שירכוש גריל גז קומפקטי ונייד– יוכל למצוא בו תועלת בטיולי שטח, גינות קטנות ומרפסות.

 

עיינו בחוות דעת אמינות

חוות הדעת בעידן הדיגיטלי הן זמינות במיוחד, אך אמינותן לעתים מוטלת בספק. כשאנו קוראים חוות דעת אינטרנטית קשה לנו לדעת מי כתב אותה ומה כוונותיו, ומשום כך ההמלצה היא להצליב חוות דעת ממספר מקורות, ולא להסתמך על מקור אחד בלבד. כשאנו קוראים חוות דעת על מוצר מסוים באתרים שונים, דפי פייסבוק וכו’ – אנו יכולים לקבל תמונה רחבה הרבה יותר על אותו מוצר.

 

העדיפו חברה מובילה

רכישת גריל גז של מותג מוביל, תבטיח לכם ראש שקט בכל הנוגע לבעיות ותקלות עתידיות. גם אם תשלמו קצת יותר ברכישה הראשונית, עליכם תמיד לחשוב לטווח הארוך – ולבחור במוצר איכותי ככל האפשר. אנשים שמתפתים לרכוש מוצר זול מאיכות ירודה, לרוב ישלמו על כך בתיקונים והחלפות.

 

בדקו את נושא האחריות

חברות מובילות לרוב מעניקות אחריות מורחבת על גרילי הגז שלהן, וכשאנו מתלבטים איך לבחור גריל גז – עלינו להתחשב גם בעניין זה!

 

לסיכום

קניית גריל מחברה אמינה, וותיקה ובעלת חלקי חילוף, מסירות וכמובן אחריות, תבטיח לכם הנאה מושלמת לאורך שנים ארוכות וטובות!
בתאבון!!!
*להמלצה על גריל שיתאים בדיוק בשבילכם. פנו לכל אחד מהסניפים שלנו ב טופס צור קשר או דרך האתר.
בהצלחה!
רוצה לחזור למשהו מסוים בעמוד?
Weber ישראל
Weber ישראל

חברת די.אנד.אס עוסקת כ-30 שנה ביבוא ושיווק של גרילי גז, גרילי פחמים, מעשנות וריהוט גן מעץ וממתכת ומוצרי Outdoor נוספים, החברה צברה עד היום עשרות אלפי לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ.

בנוסף משמשת ושמשה החברה כספקית של תחום הגרילים ברשתות שיווק רבות ברחבי הארץ.

החברה מהקמתה שמה לעצמה מטרה להביא את תרבות ה OUTDOOR האמריקאית לישראל, במשך השנים הביאה עשרות מוצרים חדשניים החל משולחנות וכסאות ברידג' אמריקאים מתקפלים ועד מעשנות אמריקאיות ייחודיות.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה