ההבדל העיקרי בין מעשנות הפלט הוותיקות ומעשנות הגז החדשניות יותר איננו רק בטיב המנה המתקבלת או בטעמה, אלא בהשקפת העולם שלכם כיצד בישול באמצעות מעשנת צריך להיות ולהראות. בעוד שמעשנת הבשרים הקלאסית הפועלת בשיטת הפלט זקוקה לשבבי עץ אותם יש לבחור בקפידה ולנקות היטב את כולה אחרי כל פעולה, מעשנת הגז עושה את החיים הרבה יותר קלים באמצעות חימום מהיר מאד וניקוי קליל בלבד לאחר מכן, וכמובן שאין צורך בשבבי עץ אלא רק בבלון גז מתחלף. מה עדיף? זה לגמרי תלוי בכם.

 

מעשנת בשרים 

מעשנת בשרים הינה גריל סגור בעל ארובה אשר באמצעות פחם, עץ או גז מעביר את הבשר תהליך של עישון אשר מעניק לו טעם מדהים ומיוחד במינו. הבשרים המומלצים לעישון יהיו עופות שלמים, דגים, נתחי בשר גדולים כגון רוסטביף, קורנביף, חזה בקר ועוד, וניתן גם לעשן גבינות וירקות.

מעדנים רבים מבוססים על בשר מעושן כמו למשל לקס (מחית של דג סלמון מעושן ושמנת) מקרל מעושן שניתן למרוח על הלחם לתענוג נימוח ומושלם, פרוסות בשר מעושן בכריך חם עם מלפפון חמוץ וחרדל, או חזה הודו שלם שמוגש לשולחן. זוהי דרך מעולה להכין אינספור מנות טעימות ולהפוך כל אירוח אצלכם לחגיגה של ממש, אך במידה ואתם מתלבטים האם לקנות מעשנת פלט (שבבי עץ) או מעשנת גז, אתם צריכים להבין שהבחירה איננה רק בטעם ובניחוח אלא גם בהתעסקות הכללית ובמשך הזמן שתשקיעו בה. 

 

מעשנת הפלט 

מעשנת הפלט מורכבת מגריל, ארובה ומתקן לאיסוף שבבי העץ אשר בוערים בטמפרטורה שבחרתם עבורם ועוטפים את הבשר בארומה ייחודית בהתאם לסוג שבבי העץ שבחרתם. המנה המתקבלת תהיה עשויה היטב ובטעם ובניחוח מדהימים שאי אפשר להשיג באמצעות גריל רגיל.

בנוסף, מעשנת אופקית יכולה לתפקד גם בתור גריל גז “רגיל” שעליו מכינים המבורגרים, קבבים, סטייקים ועוד. מעשנות הפלט פולטות עשן, לעיתים הן יפלטו כמות גדולה של עשן אם השבבים הינם לחים יחסית, ולפעמים כמעט ולא, הכל תלוי באיך ומה אתם מכינים. 

יתרונות: מעשנת בשרים קלאסית, עם טעם וניחוח מוכר ואהוב, בכל פעם שתזינו אותה בשבבי עץ מסוג אחר תוכלו לקבל טעם וארומה שונים לגיוון וליצירת עניין באוכל. 

חסרונות: זקוקה לניקוי יסודי של פיח, שומן שרוף ושבבי עץ משומשים בכל הפעלה. שבבי העץ אינם זולים ויש לקנותם בנפרד. 

למי זה מתאים: מעשנת הפלט הקלאסית מעניקה לכם טעם וארומה שאין כדוגמתו במקום אחר, ובכל פעם שתזינו אותה בשבבי עץ חדשים ושונים תקבלו טעם אחר ליצירת גיוון ועניין באוכל. מעשנת הפלט דורשת נסיון, התמדה, מיומנות, בחירת שבבי עץ מתאימים לכל מנה, טיפול ותחזוקה. זה מתאים למי שיש לו די זמן פנוי כדי להפוך אותה לתחביב שלו, להתייעץ עם חברים חובבי עישון, לנסות ולגלות טעמים חדשים וליהנות משעות של תעסוקה סביבה.

 

מעשנת הגז 

מעשנת הגז אינה נזקקת לשבבי עץ אלא לבלון גז ( ותמיד מומלץ שיהיה בהישג ידכם גם בלון גז רזרבי ) היא חסרה את הניחוח והעשן שיוצרים את הטעם הייחודי של מעשנת הפלט אבל היא מגיעה לטמפרטורות גבוהות מהר מאד יחסית. התחזוקה והניקוי קלים הרבה יותר, והיא מסוגלת להכין גם נתחים גדולים במהירות גדולה יותר. 

יתרונות: נקי, חסכוני, מהיר

חסרונות: חסרה את הטעם המעושן המקורי של מעשנת הפלט. 

למי זה מתאים: לכל מי שמאד רוצה ליהנות מטעם של בשר מעושן אבל אין לו את הזמן הדרוש להתעסקות בשבבי עץ, בחירתם וברירתם, אלא פשוט להניח את הנתח בתבנית ולקבל אותו מוכן מהר ככל האפשר. בלוני הגז קלים מאד להשגה והינם זולים משמעותית משבבי עץ. 

 

מעשנות הפלט והגז של וובר 

וובר מייצרת סוגים שונים של מעשנות ברמה ובאיכות גבוהים במיוחד, להלן מספר דגמים מומלצים המתאימים לכל חצר ולכל מרפסת:

 

לסיכום 

ההבדלים בין מעשנות הגז המודרניות לבין מעשנות הפלט הקלאסיות בטעם ובריח הינם מובנים, המעשנת הקלאסית הנעזרת בשבבי עץ מעניקה למזון המעושן טעם וריח ייחודיים ומאפשרת הרבה יותר גמישות בבחירת הטעם והארומה, ישנם סוגים רבים מאד של שבבי עץ וכל אחד מהם הוא חגיגה בפני עצמו, המעניק לאותו הנתח שאתם הכי אוהבים טעמים וניחוחות שונים לחלוטין.

מעשנת הגז אמנם איננה נעזרת בשבבי עץ אך מכינה את המזון מהר יותר ובנוחות גדולה יותר, רק בלחיצת כפתור. מכך ניתן להסיק שמעשנות הפלט מתאימות יותר למי שרוצה להפוך את עישון הבשר לתחביב טעים, להתנסות בטעמים שונים, להיות עסוק בעשיית הבשר במשך חלק ניכר מן היום, לבחור שבבי עץ וללמוד כיצד להתאים אותם וליהנות משעות של הנאה.

מעשנת הגז מתאימה יותר למי שמעוניין לקבל הכל בלחיצת כפתור אחת, לא להתעסק עם תחזוקה ורכישה יקרה של שבבי עץ, אלא פשוט לחזור הביתה מיום עבודה ארוך, להניח את הנתח וליהנות מכוס בירה קרה עד שהוא מוכן בלי לעבוד יותר מדי קשה.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה

    עדכון זמנים חשוב!

    ביום הזיכרון (13/05/24) הסניפים יהיו פתוחים עד השעה 16:00

     

    ביום העצמאות (14/05/24) הסניפים יהיו סגורים