כל מי שמבין דבר או שניים באוכל, ויודע ליהנות מבשר איכותי שנעשה כמו שצריך, כבר הבין מזמן שהוא צריך להתקדם לגריל גז. מדובר על פיתוח נהדר מבחינתם של כל הקרניבורים וחובבי הבשר. גריל גז מאפשר לנו להכין נתחי בשר מעולים בבית בצורה נקייה ופשוטה, בלי הרבה מאמץ ולכלוך, תוך שליטה מדויקת על טמפרטורת הגריל ופיזור החום שלו.

אחד מן המרכיבים האינטגרליים שיש ברוב הדגמים של גרילי הגז שנמצאים כיום בשוק, היא מערכת כלשהי לניקוז ואיסוף השומן של הבשר. הכנו לכם כאן מדריך מפורט שבו תוכלו למצוא כל מה שצריך על מגשים לניקוז שומן: מה התפקיד שלהם בגריל, מה החשיבות שלהם, איך צריך לטפל בהם, ועוד. אתם מוכנים? בואו נצא לדרך!

 

שומן ובשר

שומן הוא חלק בלתי נפרד מגופם של כל בעלי החיים בעולם הזה. השומן מעניק לגוף שלנו את עתודות האנרגיה שלו, ואפשר לומר שהוא מעין ‘דלק סילוני לגוף’. השומן ידוע גם כדבר מזין מאוד, וידוע שבעלי חיים שגרים באזורים צפוניים וקרים מאוד שבהם קשה להשיג מזון לאורך כל השנה מתאפיינים בשכבת שומן עבה מאוד, שגם מבודדת אותם ומגנה עליהם מפני הקור.

ברוב נתחי הבשר הטובים שנרכוש על מנת לצלות על המנגל יש גם שומן, בכמות משתנה כמובן על פי הנתח הספציפי. יש אנשים שיותר אוהבים לאכול שומן, ויש כאלה שמעדיפים לקבל את הנתח שלהם בלי שומן.

 

שומן בגריל

כאשר אנו צולים את הבשר, השומן נוטה לטפטף ממנו. ניתן לראות על הנתחים את השומן יוצא מהם, וכולנו מכירים את הרעש האופייני שנשמע במעין ‘תססס’ כאשר טיפת שומן מטפטפת אל תוך הגחלים הבוערים של הגריל. טפטוף השומן הזה יכול לגרום לשתי בעיות עיקריות.

הבעיה הראשונה היא איבוד של חלק מהטעם בבשר, מכיוון ששומן הוא מרכיב חשוב מאוד בטעם של הבשר. הבעיה השנייה והחמורה יותר מבחינה בטיחותית היא ששומן הוא בסופו של דבר חומר דלק. אם כמות גדולה מדי של שומן תטפטף את תוך המנגל הלהבה עלולה ‘לקפוץ’ ולפגוע במי שעומד ליד המנגל.

גם אם אף אחד לא נפגע, אין ספק שהכנת הבשר תיפגע. חוץ מזה, שומן, כמו כל נוזל מטפטף אל תוך האש, מגביר את כמות העשן. כמות עשן גדולה מדי תפגע גם היא בטעם של הנתח שנצלה עכשיו על המנגל, וכמובן תהווה מטרד מבחינת כל מי שנמצא באזור.

 

מגש ניקוז שומן

מגש ניקוז שומן, המהווה למעשה חלק בלתי נפרד מלא מעט דגמים של גריל גז, הוא פתרון מעולה לשתי הבעיות הללו שהצגנו כאן קודם. שימו לב שהמגש צריך לכסות את כל השטח שעליו אתם צולים בשר, מכיוון שאם זה לא יהיה המצב, תישאר לכם שלולית של שומן בחלק התחתון של גריל הגז, או שהיא תצטבר במשטח שעליו עומד גריל הגז.

 

מה הרעיון במגש לניקוז שומן?

בגריל גז כמו שאתם בטח יודעים יש מבערים. המעברים הללו יכולים להינזק ולהיפגע אם שומן יטפטף לתוכם, מה שיפגע בכושר ייצור החום והצלייה של הגריל שלכם וימנע מכם לצלות את הבשר כמו שצריך. בעיה נוספת היא כמובן בעיית הלכלוך, כאשר מגש ניקוז השומן אוסף עבורכם את כל השומן ואתם רק צריכים לנקות אותו אחת לזמן מסוים.

ישנם דגמים שונים של גרילי גז שבהם אין מגש לניקוז שומן אלא כלי קטן, אך הרעיון כאן הוא זהה. מגש ניקוז השומן בא למנוע גם קפיצה פתאומית של הלהבה.

 

ריקון המגש

חשוב מאוד לא לשכוח לרוקן את מגש ניקוז השומן בתדירות גבוהה. אי אפשר לומר כל כמה זמן בדיוק צריך לרוקן אותו, מכיוון שהדבר תלוי בכם. כמה פעמים בשבוע אתם צולים בשר על הגריל, באילו חלקי בשר אתם משתמשים, וכמובן איזו כמות של בשר אתם צולים.

בכל אופן, חשוב מאוד לרוקן את מגש ניקוז השומן עוד לפני שהוא מתמלא. ברגע שמגש ניקוז השומן של הגריל שלכם מתמלא הוא יוצא משימוש, ואתם חשופים לכל הבעיות שסיפרנו לכם עליהן קודם. מלבד זאת, אנו ממליצים לכם בחום לבדוק מה המצב של מגש ניקוז השומן לפני כל פעם שאתם מתחילים לצלות בשר על הגריל.

 

ניקוי המגש

חשוב להקפיד על ניקוי יסודי של מגש ניקוז השומן אחת לפרק זמן מסוים. כמובן, תעשו את זה אך ורק כאשר הגריל קר ושעבר מספיק זמן מאז צליית הבשר כדי שלא תקבלו חלילה כוויה ולא תיפגעו. את מגש ניקוז השומן צריך לשטוף טוב עם מים רותחים וסבון, אל תחזירו אותו למקום לפני שהוא יבש לחלוטין.

אחד הטיפים הטובים והקלילים שאנו יכולים לתת לכם בקשר למגש ניקוז השומן, שגם מאוד יעזרו לכם לשמור על הניקיון שלו הוא פשוט לצפות את המגש בנייר כסף. כך, בכל פעם כל מה שתצטרכו לעשות הוא פשוט לצפות אותו בנייר כסף חדש במקום לקרצף אותו ולהילחם בשומן השרוף העקשני.

טיפים נוספים הם לפזר חול על המגש, על מנת שהחול יספוג את השמן, או לשפוך עליו שכבה דקיקה של מים כך שהשמן יצוף מעליהם. בכל מקרה חשוב מאוד גם לזכור לא לשפוך את השמן היישר לכיור של המטבח מכיוון שהשמן יכול לגרום לסתימות ולבעיות בצנרת, וחוץ מזה הוא יכול לחדור אל מי התהום ולזהם אותם.

 

סיכום

מגש ניקוז שומן הוא חלק סופר חשוב בכל גריל גז. מדובר על מערכת פשוטה ואמינה אך כזו שפשוט אי אפשר להסתדר בלעדיה. תפקידו הוא למנוע טפטופי שומן וכך למנוע פגיעה במבערים או קפיצה של הלהבות.

 

שאלות ותשובות

יש כמה שאלות שאנו שומעים בכל פעם שאנו עוסקים בנושא הזה, ולכן הכנו לכם כבר מראש תשובות אליהן:

ברמה הטכנית אפשר. אנו ממש לא ממליצים על זה מכיוון שלרוב התבנית לא מתאימה לגודל, וכמובן מכיוון שהיא לא נועדה לכך. אם המגש שלכם נהרס פשוט קנו אחד חדש.

אין כאן תשובה ברורה ואחידה, הכל תלוי ברמת השימוש שלכם בגריל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה

    עדכון זמנים חשוב!

    ביום הזיכרון (13/05/24) הסניפים יהיו פתוחים עד השעה 16:00

     

    ביום העצמאות (14/05/24) הסניפים יהיו סגורים