סוגי הבשר הטובים ביותר לצלייה על גריל גז

סוגי הבשר הטובים לצלייה על הגריל זה נושא פשוט לדיון אבל האם יש הבדל כאשר מדובר בגריל גז? גריל הגז משתלט לאט לאט יותר ויותר על חיינו, ומוכיח את עצמו כתחליף ראוי והולם לגריל הפחמים הכה מפורסם שאנו מכירים. השימוש בגריל גז הפך לכה נפוץ ושכיח בהרבה בתי משק בישראל ובהרבה חברות גדולות, מכיוון שהוא טומן בחובו יתרונות רבים ומגוונים, שמאפשרים להשתמש בו ולא בגריל הפחם שאנו מכירים.

בין היתרונות הרבים: נוחות ההדלקה (את גריל הגז הרבה יותר קל להדליק, ללא כל מאמץ של הדלקת פחמים ועוד), שמירה על איכות הסביבה (גריל שעובד על פחמים פולט כמויות גדולות של רעלים לאוויר הפתוח, בעוד שגריל על גז לא), שליטה ובקרה על עוצמת האש (בגריל גז ניתן לווסת ולשלוט בעוצמת האש כפי שאתם רואים לנכון, דבר שקשה עד בלתי אפשרי לעשות במנגל על פחמים) וכמובן ניקיון (ניקיון גריל גז דורש הרבה פחות מאמץ- אין פחמים וכתמים שחורים לניקיון מחלקי המנגל).

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

 

לאורך העמוד הקרוב נתמקד בשיטות העבודה השונות עם גריל הגז- נצא למסע ובו נסביר את עקרונות העבודה הנכונים ביותר לעבודה עם גריל גז, ונתמקד בסוגי הבשרים הטובים והמומלצים ביותר לצלייה על גריל זה. כמו כן, נתאים כל סוג בשר לשיטת עבודה שונה ונבין את העקרונות מאחורי כל דבר ודבר.

 

אילו סוגי הבשר הטובים לצלייה על גריל הגז?

ראשית, אנו צריכים לדעת לעשות הפרדה בין סוגי הבשר הטובים לצלייה והמוכרים והמפורסמים שאנו כה אוהבים לאכול. ישנם נתחים שדורשים צלייה מהירה מאוד (שתיים עד שתיים וחצי דקות כל צד), מזונות ונתחים יותר עדינים שדורשים צלייה ארוכה יותר (צלייה ממושכת של עד עשר דקות כל צד) וישנם נתחי בשר שונים שמיועדים לצלייה ארוכה זמן (צלייה שלעיתים יכולה להגיע למספר שעות).

היתרון בשימוש בגריל גז, הוא שאנו יכולים לווסת בצורה עצמאית וכפי שאנו רוצים את עוצמת האש, ולכן כמעט כל סוג בשר שנרצה לשים על הגריל ייצא בצורה טובה (בהנחה ואנו עובדים בצורה נכונה).

נתחים כמו צלי או אסאדו, הם נתחים גדולים ושמנים שדורשים צלייה ארוכה. נתח האסאדו לדוגמא, הינו נתח שניתן וצריך להשאיר על הגריל למשך מספר שעות על מנת להוציא ממנו את כל הטעמים שאנו רוצים. בשיטה זו אנו דואגים להשאיר את מכסה המנגל סגור כל הזמן, על מנת להשאיר את הטמפרטורה גבוהה ולמנוע שינויי טמפרטורה לא רצויים.

בדרך כלל נוהגים להניח על הנתחים ומסביבם רוזמרין או עשבי תיבול אחרים, שמשתלבים עם טעם הבשר בצורה נהדרת ומקנים לבשר טעם טוב יותר. טיפול בנתחים כאלה דורש שימוש באש לא גבוהה מדי, על מנת למנוע מהבשר להישרף (כזכור מדובר בצלייה שנמשכת מספר שעות). בשרים מהסוג הזה רצוי לצלות ברשת העליונה של המנגל, על מנת שהבשר לא יישרף.

נתחים דקים יותר כמו סינטה, פילה, המבורגרים או כבש – הם נתחים רזים מאוד ודורשים בישול מהיר בטמפרטורה גבוהה. כאשר בוחרים לצלות בשר מהסוג הזה (נתח דק), חשוב לשים לב ולהיות ערניים למצב הבשר שלא יישרף או יתייבש יתר על המידה.

כך לדוגמא, נתח בשר כמו אנטריקוט, שמידת צלייתו הרצויה תהייה מדיום, דורש צלייה של לא יותר משתיים וחצי דקות לכל כיוון (חשוב לציין שהזמן אינו מדד מדויק מכיוון שלעיתים הבשר יכול לקבל מכות חום מהמנגל ולכן צריך להיות ערניים לבשר). בשרים מהסוג הזה מומלץ ורצוי לצלות ברשת התחתונה של המנגל, על מנת שהבשר יתחמם מהר.

 

טיפים לסוגי הבשר הטובים לצלייה – כיצד לעשות את זה נכון?

צלייה על גריל מסוג גז, נתפסת בעיני רבים כתהליך מאוד פשוט שלא מצריך השקעה כלל. ישנם לא מעט אנשים שסבורים שהחלק הקשה והמרכזי בתהליך הצלייה של בשר על האש, הוא תהליך הדלקת הפחמים והפיכת האש לחזקה, ולמעשה כאשר אנו מדברים על גריל שפועל על בסיס גז- תהליך העבודה הינו פשוט מאוד. סברה זו שגויה מן היסוד, ואנו ננמק מדוע.

עקרונות העבודה עם גריל עשוי גז או גריל עשוי פחמים הינם זהים ברובם. ישנם מספר עקרונות חשובים לביצוע בצלייה של בשר על גריל הגז, עליהם נרחיב ונפרט.

ראשית, מומלץ מאוד עם פתיחת הגריל להדליק אותו ולהבהיר את האש על העוצמה הכי גבוהה. לאחר שביצעתם פעולה זו, תנו לגריל לנוח בין עשר דקות לרבע שעה, עד שהאש תיתפס בצורה טובה וגם המנגל יתחמם כמו שאנו רוצים.

אינדיקציה נוספת מעבר למספר הדקות שאנו ממתינים הוא מחוג הטמפרטורה- כאשר המחוג מורה על טמפרטורה בין 250 מעלות צלזיוס ל-280 מעליות צלזיוס, הגריל נמצא במצב המושלם לעבודה- רשתות הגריל לוהטות דיין (חשיבות הרשתות הלוהטות נובעת מכך שהמגע הראשוני של הבשר עם הרשתות היא זו שמעניקה לבשר את איכות הצריבה שאנו רוצים, ולבסוף זו שאחראית בצורה משמעותית על טעם הבשר).

לאחר שנתנו לגריל להגיע לטמפרטורה ולמצב שאנו רוצים אותו, ניתן לפתוח את הגריל ולהתחיל להניח עליו את חתיכות הבשר. כאשר הנחנו את הבשר/עוף מתחילים לעבוד. ההמלצה שלנו היא שכאשר מדובר בבשר בקר, לאחר דקה עד דקה וחצי יש להחליף את מקום הבשר על הגריל.

מדוע אתם שואלים? כאשר סוגי הבשר הטובים לצלייה נמצאים על רשתות הגריל, החלק הזה מתקרר והטמפרטורה שאליה שאפנו מלכתחילה- יורדת. הפעולה של החלפת מיקום הבשר על הגריל, מאפשרת לנו לשמור בצורה תמידית על טמפרטורה גבוהה של רשתות הגריל- להזכירכם זה מה שיעניק לנו לבסוף את הטעמים הטובים שאנו רוצים.

השלב הבא הוא קצב הפיכת הבשר. קצב הפיכת הבשר משתנה בהתאם למידת הצריבה הרצויה. האידיאל מדבר על הפיכת הבשר לאחר דקה מרגע שינוי מקומו (במילים אחרות- בין שתי דקות לשתיים וחצי דקות מרגע שהנחנו את הבשר). העדיפות וההמלצה שלנו היא לשמור על המנגל סגור לאורך רוב תהליכי הצלייה של הבשר, על מנת לשמר את החום הגבוה עד כמה שניתן.

 

לסיכום- גריל הגז הינו הבחירה המנצחת עבורכם!

מכל האמור לעיל ניתן להסיק המון דברים. הדבר המרכזי ביותר שצריך להסיק ולשם כיוונו כאשר כתבנו את המאמר הזה, הוא שבאמצעות גריל הגז שלכם תוכלו לצלות כל סוגי הבשר הטובים לצלייה שתרצו. היתרון הגדול שמאפשר לנו גריל הגז- ויסות עוצמת האש על פי רצוננו, הוא שמאפשר לנו לצלות כל סוג בשר שיעלה על דעתנו. על מנת שהבשר ייצא בצורה המיטבית והטובה ביותר כפי שאנו רוצים, חשוב לפעול על פי העקרונות שנתנו וכתבנו לאורך העמוד.

בין אם אנו רוצים לצלות בשר דק יותר- חתיכות סינטה, פילה, אנטריקוט או בכלל המבורגר, ובין אם אנו רוצים לצלות צלי בשר או אסאדו, הטיפים שנתנו לאורך העמוד יסייעו לכם לצלוח את המשימה ולהוציא עבורכם ועבור הסועדים איתכם את הבשר הטוב ביותר שהכנתם.

חשוב לנו להזכיר ולהדגיש את עניין הזמנים- אין זה תורה מסיני שצריך לפעול על פיה בצורה עיוורת: חשוב מאוד להיות ערניים למצב הבשר, שכן לעיתים ישנן מכות אש שהמנגל מוציא ללא שליטתנו (נדירות הפעמים אך עדיין צריך להיות ערניים למתרחש). בתיאבון!

סוגי הבשר הטובים לצלייה

רוצה לחזור למשהו מסוים בעמוד?
Weber ישראל
Weber ישראל

חברת די.אנד.אס עוסקת כ-30 שנה ביבוא ושיווק של גרילי גז, גרילי פחמים, מעשנות וריהוט גן מעץ וממתכת ומוצרי Outdoor נוספים, החברה צברה עד היום עשרות אלפי לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ.

בנוסף משמשת ושמשה החברה כספקית של תחום הגרילים ברשתות שיווק רבות ברחבי הארץ.

החברה מהקמתה שמה לעצמה מטרה להביא את תרבות ה OUTDOOR האמריקאית לישראל, במשך השנים הביאה עשרות מוצרים חדשניים החל משולחנות וכסאות ברידג' אמריקאים מתקפלים ועד מעשנות אמריקאיות ייחודיות.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה