איך לצלות ירקות על גריל גז

למרות שעבור רוב האנשים המילה “גריל גז” עושה אסוציאציות לצליית בשרים, ניתן למצוא מתכונים נהדרים המסבירים איך לצלות ירקות על גריל גז! ירקות מהווים תוספת או מנת פתיחה נהדרת לארוחה, הם מרעננים, ובעלי ערכים תזונתיים גבוהים. לכל מי שתהה איך לצלות ירקות על גריל גז – המאמר הבא הוא בשבילכם!

 

גריל גז – יתרונות ונוחות

גרילי הגז כבשו את ענף הצלייה בסערה, והפכו לפופולאריים במיוחד בשנים האחרונות. כל מי שאוהב צלייה וברשותו גינה או חצר – מחזיק מתקן צלייה כלשהו, וברוב המקרים מדובר בכזה הפועל על בערת גז. גרילי הגז טומנים בחובם מספר יתרונות משמעותיים:

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

 

הצתה פשוטה

בשונה מגרילי הפחם של פעם, גריל גז ניתן להצתה מהירה ופשוטה. ברגע שנחליט להדליק אותו, עלינו רק לפתוח את הברז ולהצית – ואנחנו כבר יכולים להתחיל להכין את המזון.

 

אין צורך בנפנוף

הנפנוף מעניק לנו שרירי ידיים וכתפיים מפותחים ללא ספק, אך חלקנו בכל זאת מעדיפים להפריד בין אימון כושר ובין הכנת אוכל. גרילי הפחמים של פעם הצריכו נפנוף מאומץ שמטרתו ללבות את הגחלים, ואילו גרילי הגז מאפשרים בערה קבועה ללא צורך בשום מאמץ מצידנו!

 

מזון עשוי בצורה אחידה

גרילי הגז מצוידים במשולשי אמייל, שתפקידם לפזר את החום המגיע מהמבערים באופן אחיד. החום מתפזר על רשתות הצלייה בצורה כזו, המאפשרת הכנת מזון אחידה וללא חלקים עשויים יותר או פחות.

 

איך לצלות ירקות על גריל גז

ירקות הופכים את הארוחה שלנו למעניינת ובריאה, וסעודה בלעדיהם תמיד מרגישה חסרה. בין אם אתם משתמשים בירקות במנת צד, ובין אם זוהי המנה העיקרית שלכם – אספנו עבורכם מספר אופציות מעניינות וקלילות לצליית ירקות על גריל גז.

 

שיפודי ירקות

שיפודי ירקות מלווים כל ברביקיו מוצלח, וכמו רוב מתכוני צליית הירקות – הם פשוטים מאוד להכנה. על שיפודי עץ ניתן לשפד ירקות שונים דוגמת בצל, עגבנייה, פטריות, קישואים, חצילים ועוד, ואותם לצלות מעל הגריל ולסובב מדי פעם. כשנקבל פסי חריכה עדינים על גבי הירקות, ניתן להוריד אותם מהגריל ולאכול בהנאה.

 

חציל בלאדי

החציל הוא אחד הירקות הבריאים והטעימים שיש בנמצא, ומסתבר שהוא גם די פשוט להכנה. כל שעלינו לעשות, הוא להניח את החציל כמו שהוא על גבי רשת הצלייה, ולתת לו להיצלות עד לחריכה מכל הצדדים. לאחר שהחציל נחרך היטב, נוכל להוריד אותו מהגריל, לחצות אותו, ולתבל בשמן זית, מלח גז, לימון, טחינה, או כל דבר אחר שאנחנו אוהבים!

 

תירס צלוי

מי לא אוהב תירס? ובכן, כנראה שכולנו אוהבים תירס בצורה כלשהי, וגם כשאנו מתלבטים איך לצלות ירקות בגריל גז – תירס הוא תשובה מעולה! את התירס מניחים על גבי רשת הצלייה למשך 10 דקות והופכים מדי פעם כדי לקבל חריכה בכל הצדדים. לאחר שסיימנו לצלות את התירס, ניתן למרוח עליו חמאה (או “מחמאה” אם נרצה לקבל מאכל שאינו חלבי), לבזוק מעט מלח ולאכול!

 

כמה עובדות נחמדות על ירקות

ירקות צלויים מהווים תוספת בריאה לארוחה, מכיוון שהם מכילים סיבים, ויטמינים ומינרלים. אם אנו מעוניינים לשמר את הוויטמינים שבירק – עלינו לצלות אותו חלקית ולא להביא אותו למצב שכולו עשוי. המינרלים שבירק יישארו בו בכל מקרה, גם במצב שבו הוא ייצלה עד למצב של חריכה! לגבי הסיבים – דינם דומה לזה של המינרלים, וגם הם יוותרו בירקות הצלויים שלנו בכל מצב. הערכים התזונתיים שבירקות מעניקים איזון לארוחה, משפרים את העיכול, ותורמים לכל תפקודי הגוף שלנו!

איך לצלות ירקות על גריל גז

רוצה לחזור למשהו מסוים בעמוד?
Weber ישראל
Weber ישראל

חברת די.אנד.אס עוסקת כ-30 שנה ביבוא ושיווק של גרילי גז, גרילי פחמים, מעשנות וריהוט גן מעץ וממתכת ומוצרי Outdoor נוספים, החברה צברה עד היום עשרות אלפי לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ.

בנוסף משמשת ושמשה החברה כספקית של תחום הגרילים ברשתות שיווק רבות ברחבי הארץ.

החברה מהקמתה שמה לעצמה מטרה להביא את תרבות ה OUTDOOR האמריקאית לישראל, במשך השנים הביאה עשרות מוצרים חדשניים החל משולחנות וכסאות ברידג' אמריקאים מתקפלים ועד מעשנות אמריקאיות ייחודיות.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה