מתכון לשישליק הודו בגריל גז

אין כמו שישליק הודו בגריל גז לחגוג שבת קיצית ויפה עם החברים והמשפחה. המנה העממית והטעימה בטירוף הופכת כל בילוי לחוויה של ממש. גריל הגז של וובר מאפשר לכם ליהנות מצליית בשר על האש בלי העשן הסמיך במרפסת או בגינה בקלות ובנוחות רבה, כשהארומה והטעם של הבשר כה עסיסי, עשיר ונפלא.

 

שישליק הודו מעולה בגריל גז

שישליק הודו בגריל גז הוא מנה עממית ואהובה במיוחד המתאימה לכל אירוח ולכל חג. לרוב הוא עשוי מבשר כבש או מתערובת של הודו ושומן כבש, ולעיתים גם מבשר חזיר. הוא נחשב למאכל רחוב בערים רבות ויש דרכים שונות לתבל אותו באמצעות רטבים.

אך המשותף לכולם הוא השיפוד הלוהט שעליו נצלה הבשר ומעניק לו את החום הפנימי שמבשל את קוביות הבשר בצורה המיטבית ביותר. השישליק שייך למשפחת המאכלים הבלקניים שהתפשטו ברחבי העולם מבולגריה ועד מונגוליה, מטורקיה ועד אירן ומיוון ועד עד פרס.

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

בשר ההודו

מומלץ לאכול בשר הודו כחלק מתפריט מאוזן, הכנת שישליק הודו בגריל גז היא דרך נפלאה וטעימה לצרוך אותו כחלק מאימוץ אורח חיים בריא. בשר ההודו הוא מקור מעולה לחלבון ודל בשומן, זוהי מנה בריאה, מאוזנת ומזינה במיוחד שהולכת נהדר עם תוספות דלות שומן כגון כרובית צלויה, מנת דגן כגון אורז או סלט ירקות טרי.

 

אופן הגשת השישליק

כאשר אתם מכינים את מנת שישליק הודו בגריל גז העזרו בשיפודי מתכת על מנת להביא להולכה טובה יותר של החום. אולם הזהרו מאד על האצבעות כשאתם מורידים אותם מן האש. ניתן להשיג כיסויי מגן לקצות השיפוד וניתן גם להסיר את קוביות הבשר המוכנות מן השיפוד ולהגישן בקערה. השישליק ילך מעולה עם סלטי חצילים, חומוס וטחינה, צי’פס, ופיתה טרייה.

 

מרינדה לשישליק הודו

בשר השישליק לקוח מנתח שנקרא חזה הודו נקבה. זהו בשר דל בשומן הנוטה להתייבש אך בעל תכונה מופלאה לספוג טעמים, ולכן מומלץ מאד להשרות את הבשר במרינדה ערב קודם לצלייתו על שיפודים.

המרינדה היא למעשה הדרך שלכם להפגין יצירתיות וכישורים במטבח, וכל דבר הולך, מחריף ועד מתוק, מחמצמץ ועד קלאסי כמו שאוכלים אצלכם במשפחה לפני המתכון של סבתא עזיזה. להלן סוגי מרינדות שיהפכו שישליק הודו בגריל גז  לתאווה של ממש ויהפכו כל אירוח אצלכם למפתיע ומרגש במיוחד.

 

מרכיבים למרינדת שומר, אננס ותפוזים

מנה קיצית ומרעננת במיוחד של שישליק הודו בגריל גז המאזן את טעמו של בשר ההודו ומעניק לו ניחוח וטעם נפלאים.

בשר קילוגרם אחד חזה הודו נקבה חתוך לקוביות גדולות
מרינדה יחידה אחת אננס טרי
ארבע שיניים שום
חצי כפית זרעי שומר
שני תפוזים קליפה מגוררת
שני שומרי בר
יחידה אחת פלפל אדום חריף
שתי כפיות כוסברה קצוצה
רבע כפית זעפרן
רבע כפית כמון
חצי כוס שמן

 

אופן ההכנה

מערבבים בקערה את כל חומרי המרינדה, מקפיצים בתוך המרינדה את קוביות ההודו עד לכיסוי מלא, מניחים במקרר ללילה שלם להתייצבות הטעמים. כחצי שעה לפני הצלייה מוציאים החוצה להבאה לטמפרטורת החדר, ולאחר מכן מרכיבים את קוביות ההודו על גבי שיפודי מתכת, צולים היטב מכל הצדדים עד לרמת הצלייה הרצויה, מסירים מעל השיפוד ומגישים בתוך פיתה חמה עם חומוס וסלט.

 

מרכיבים למרינדת צ’ילי מתוק ודבש

מנה שלוקחת שישליק הודו בגריל גז למחוזות המזרח הרחוק והופכות אותו לגרסה מתקתקה מעניינת במיוחד.

בשר קילוגרם אחד חזה הודו נקבה חתוך לקוביות גדולות
מרינדה שתי כפות חרדל דיז’ון
חמש כפות דבש
ארבע כפות רוטב צ’ילי מתוק
ארבע שיניים שום כתוש
שתי כפות שמן

 

אופן ההכנה

מערבבים בקערה את כל חומרי המרינדה, מקפיצים בתוך המרינדה את קוביות ההודו עד לכיסוי מלא, מניחים במקרר ללילה שלם להתייצבות הטעמים. כחצי שעה לפני הצלייה מוציאים החוצה להבאה לטמפרטורת החדר, ולאחר מכן מרכיבים את קוביות ההודו על גבי שיפודי מתכת, צולים היטב מכל הצדדים עד לרמת הצלייה הרצויה ומניחים על מצע אורז לב וקלחי תירס צלויים על האש

 

מרכיבים למרינדת ברביקיו קלאסית

מרינדה שאהובה במיוחד על ילדים וגם על מבוגרים, עסיסית וטעימה כל כך שתצטרכו להכין מנה כפולה של שישליק הודו בגריל גז, מומלץ להגיש עם צ’יפס קריספי אפוי בתנור .

בשר קילוגרם אחד חזה הודו נקבה חתוך לקוביות גדולות
מרינדה עשר כפות קטשופ*
ארבע שיניים שום כתוש
שלוש כפות רוטב סילאן
כף חומץ בלסמי
חצי כוס רוטב צ’ילי מתוק
חצי כוס שמן זית
כוס מים
צ’יפס ארבעה תפוחי אדמה
רבע כפית כורכום
חמש כפות שמן זית
רבע כף תבלין צ’ילי מיובש גרוס
קמצוץ מלח גס
קמצוץ פלפל שחור טחון דק

 

* לכל מי שסולד מקטשופ תעשייתי ורוצה ארוחה מעט יותר ביתית, יכול להכין בקלות קטשופ ביתי מקופסא של 200 גרם רסק עגבניות, שתי כפות סוכר, כפית מלח וכף מיץ לימון או חומץ, ניתן גם לטפטף שתיים שלוש טיפות שמן זית למראה מבריק.

 

אופן ההכנה

מקפיצים בתוך המרינדה את קוביות ההודו עד לכיסוי מלא, מניחים במקרר ללילה שלם להתייצבות הטעמים. כחצי שעה לפני הצלייה מוציאים החוצה להבאה לטמפרטורת החדר ומתחילים מהצ’יפס.

שוטפים, מייבשים ופורסים את תפוחי האדמה בקליפתם ומניחים את הפלחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה, מפזרים מעליהם את הכורכום, השמן, הפלפל והמלח והצ’ילי המיובש ואופים בתנור בחום גבוה של 200 מעלות למשך חצי שעה. ולאחר מכן מרכיבים את קוביות ההודו על גבי שיפודי מתכת, צולים היטב מכל הצדדים עד לרמת הצלייה הרצויה, מגישים את הצ’יפס לצד שישליק הודו בגריל גז.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה