מה זה BTU ? ואיך זה קשור לגריל גז?

גם לכם יצא לקרוא כתבה על כך שגריל גז צריך BTU מסויים פר סנטימטר? גם אתם שאלתם את עצמכם מה זה BTU? אז בואו ננסה להבין….

מה זה בעצם BTU ?

BTU (ראשי תיבות של British Thermal Units – פרושו “יחידות תרמיות בריטיות”) זה בעצם מציין יחידת מידה לחום ואנרגיה הדרושה לחימום 1 פאונד של מים (כ- 0.45 ק”ג) במעלת פרנהייט אחת (0.56 מעלות צלזיוס). להמסת פאונד אחד של קרח נדרשים 143 BTU.

השימושים הנפוצים יותר של ה-BTU הם בתחום מיזוג האוויר, גרילי גז לצלייה ודלק.

ועכשיו ניגש לעניין.

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

 

BTU היא מידה המודדת הספק צריכה. או בכל מה שקשור לגרילים, כמה גז הגריל שורף בזמן העבודה. למעשה, אנחנו מחפשים גריל שייתן ניצולת מקסימלית של הBTU.

ננסה להמשיל את הדברים למשהו שאנחנו אולי מבינים בו יותר:

רכב, ככל שאנחנו סוחטים את דוושת הגז, הרכב נוסע מהר יותר אך באותה מידה גם צריכת הדלק עולה.

אולם בכל זאת ניתן למצוא בשוק רכבים חסכוניים בדלק שנוסעים בצורה טובה יותר מאלה הזוללים דלק וזה אודות למנוע יותר משוכלל ומתקדם.

אותו הדבר גם בעולם הגרילים. נכון שגריל שצורך 90,000 BTU מגיע לרמת חום מאוד גבוהה. אך האם אנחנו קונים רתכת? למעשה אנחנו קונים גריל! מכשיר המספק עוצמת חום גבוהה מידי כדוגמת מבערי ה”אינפרה אדום”, עלולה לגרום לסטייק העסיסי להפוך לבשר מיובש.

אם פיזור החום של הגריל לא נעשה בצורה טובה ויעילה – האוכל יישרף. לעומת זאת, גריל העשוי בצורה נכונה שפיזור החום שלו עובד בצורה חכמה ויעילה, יכול לחסוך בצריכת הגז ולהגיע לרמת חום גבוה, מהירה, טובה ומתאימה לצלייה, תוך תרגום מקסימלי של האנרגיה לחום.

בשורה התחתונה, BTU = צריכת הגז של הגריל!

לכן, ברכישת גריל, BTU גבוה אינו פקטור המעיד על איכות הצלייה וכיוצא בזה…

דרך אגב, המבחן האמתי לגריל גז טוב, זה היכולת שלו לשמור על עוצמת חום אחידה, קבועה ודווקא נמוכה לאורך זמן. שהרי מי שמבין בצלייה יודע, שבשר טוב צריך לצלות בטמפרטורה מדויקת ואחידה כך שאין דבר יותר מבאס מגריל ששורף את הבשר, או בשר שיוצא יבש לאחר שימוש בגריל לא איכותי…

ישנם סוגים של גריל גז שמספקים רמת חום גבוהה במיוחד אך פיזור החום האחיד והרצון לצלות את הבשר זמן קצר
משחקים לטובתם.

בהצלחה!

רוצה לחזור למשהו מסוים בעמוד?
Weber ישראל
Weber ישראל

חברת די.אנד.אס עוסקת כ-30 שנה ביבוא ושיווק של גרילי גז, גרילי פחמים, מעשנות וריהוט גן מעץ וממתכת ומוצרי Outdoor נוספים, החברה צברה עד היום עשרות אלפי לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ.

בנוסף משמשת ושמשה החברה כספקית של תחום הגרילים ברשתות שיווק רבות ברחבי הארץ.

החברה מהקמתה שמה לעצמה מטרה להביא את תרבות ה OUTDOOR האמריקאית לישראל, במשך השנים הביאה עשרות מוצרים חדשניים החל משולחנות וכסאות ברידג' אמריקאים מתקפלים ועד מעשנות אמריקאיות ייחודיות.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה