מתכון לחטיפי אסאדו בגריל גז

מה יותר מושלם מלפנק את המשפחה והחברים בחטיפי אסאדו בגריל גז שהוכנו ממש הרגע? פריכים וקריספיים ומתפצחים בפה בטעם נפלא כל כך כמנה ראשונה או כנשנוש לפני הארוחה לאחר צהריים מושלם של אירוח מכל סיבה. באמצעות גריל הגז של וובר תוכלו להעניק לחברים ולמשפחה חוויה אמיתית של על האש עם הטעם המוכר והאהוב וללא העשן.

 

חטיפי אסאדו קריספיים בגריל גז

גריל הגז מאפשר לכם את כל היתרונות בהכנת בשרים, ירקות ודגים ללא החסרונות. גריל הגז אינו פולט עשן הנגרם משריפת הפחם והריח היחיד שתריחו יהיה ניחוח הבשר הנצלה. גריל הגז נוח מאד לשימוש ולאחסון ומאפשר הכנת מגוון ארוחות גם במרפסת או בגינה קטנה. חטיפי אסאדו בגריל גז היא אחת המנות הקלות ביותר להכנה באמצעותו ודוגמא מצוינת לאיכות ולטעם אבל לא רק.

על גבי גריל הגז תוכלו להכין מגוון רחב מאד של ארוחות בריאות יותר, טעימות יותר ובנוחות הרבה יותר גבוהה. לא תצטרכו להתעסק עם הפחם המלכלך והמזהם אלא פשוט להדליק, לקבוע טמפרטורה וליהנות מחום קבוע ויציב בנוחות רבה.

 

מהם חטיפי אסאדו?

אסאדו הינו דרכם של האל גאוצ’וס, הבוקרים הדרום אמריקאים, לצלות בשר בשטח הפתוח על גבי מדורה. שדרת הצלעות של הפרה נצלית בשלמותה על גבי מתקן ברזל מיוחד במשך מספר שעות עד לפריכיות מושלמת. מאחר שסוג צליה זה אינו אפשרי בבית, האסאדו בגרסתו הישראלית כולל נתחי בשר עם עצם שניתן להניח על המנגל.

חטיפי האסאדו הם פרוסות דקיקות בעובי של חצי סנטימטר של נתח הצלעות שמקבל מרקם קריספי ופריך ועשיר מאד בטעם. הוא נפלא כמנת צד, כחטיף לאירוח או כנשנוש בזמן שהאורחים מחכים למנה העיקרית, במיוחד עם מטבלים מעניינים כמו צ’ילי או גוואקמולי. הדרך הטובה ביותר ליהנות מהם היא לבקש מהקצב שיפרוס לכם אותן על המקום, טריות ומשובחות. בקשו מהקצב נתח מספר 9 הנקרא בארץ קשתית, או בלעז “שפונדרה” או שורט ריבס.

  • 10%
    הנחה
    SPIRIT 310

    גריל גז דגם SPIRIT II E310 שחור

    3,599.00
    הוספה לסל

חטיפי אסאדו קפואים לעומת טריים – מה מומלץ?

בשל הפופולאריות הרבה של חטיפי אסאדו בגריל גז ניתן להשיג מארזים קפואים לשמור במקפיא עד לשעת השימוש. זה מאפשר לכם להיות ספונטניים גם אם מגיעים אליכם אורחים במפתיע או שאתם צריכים להכין ארוחה משביעה בתוך זמן קצר יחסית.

הבעיה עם החטיפים הקפואים שצריך להפשיר אותם היטב לפני ההכנה ולהביא אותם לטמפרטורת החדר טרם ההכנה. אם זה בסדר מצידכם אז אין שום בעיה, אולם אנחנו תמיד ממליצים לקפוץ לקצבייה השכונתית ולבקש מן הקצב לפרוס לכם פרוסות דקיקות וטריות כדי שהטעם והארומה המיוחדים שלכם יהיו הכי מושלמים.

 

חטיפי אסאדו כמנה עיקרית

אף על פי שחטיפי האסאדו הם דקיקים כנקניק, ניתן להפוך את חטיפי אסאדו בגריל גז  בקלות למנה העיקרית כשהם מוגשים בתוך פרוסות לחם אריפה עם ירקות טריים, רוטב צ’ימיצ’ורי, סלסה, צ’ילי מתוק, מה שבא לכם. הלחם הדרום אמריקאי, האריפה, הוא למעשה מעין פיתה מקמח תירס. כשמחממים אותה היא מתנפחת ואז אפשר למלא אותה בכל טוב. להלן מתכונים להכנת חטיפי האסאדו, רוטב סלסה ולחם האריפה בהכנה ביתית טעימה ועסיסית.

 

מרכיבים של חטיפי אסאדו בגריל גז

קילוגרם אחד פרוסות נתח מספר 9 בעובי של לא יותר מחצי סנטימטר. ניתן להשיג קפוא, רצוי להשיג טרי
כפית מלח
כפית פלפל שחור

 

אופן ההכנה

מניחים את בשר חטיפי האסאדו כחצי שעה לפני ההכנה מחוץ למקרר כדי להגיע לטמפרטורת החדר. אם יש נוזלים, יש לנגבם. בינתיים מכוונים את גריל הגז לטמפרטורה גבוהה וצולים את הפרוסות כשלוש עד ארבע דקות מכל צד עד לקריספיות זהובה.

 

מרכיבים לאריפה

מתאים לשש מנות

שתי כוסות קמח תירס לבן ( יש להקפיד על הלבן ולהימנע מן הצהוב )
שתיים וחצי כוסות מים פושרים
כפית מלח
כף שמן קנולה

 

אופן ההכנה

תחילה נערבב את השמן, המלח והמים ונתחיל להוסיף את הקמח בהדרגה, נערבב למניעת גושים ונלוש עד לקבלת בצק רך וגמיש. את הבצק מחלקים לשישה כדורים ומשטחים אותם לפיתה עגולה. במחבת מחממים את שמן הקנולה וקולים את האריפאס עד להזהבה משני הצדדים, כמו שעושים לדוגמא עם מלאווח. לאחר שהאריפה מוכנה, בעודה חמה פותחים אותה עם סכין וממלאים מלוא הכיס חטיפי אסאדו בגריל גז, ירקות טריים ורוטב סלסה.

 

מרכיבים לרוטב סלסה

חמש עגבניות בשלות
אחד בצל סגול או לבן פרוס לפרוסות
חצי פלפל ירוק חריף
שתי כפות + שלוש וחצי כפות שמן זית
3/4 כפית מלח
1/3 כפית סוכר
1/2 צרור כוסברה
שבע שיניים שום
כפית וחצי פפריקה
כף מיץ לימון

 

אופן ההכנה

את העגבניות חוצים לחצאים או לרבעים, לאחר מכן מניחים את פרוסות העגבנייה, הבצל והפלפל החריף בתבנית מרופדת בנייר אפיה, לערבב עם שתי כפות שמן זית ולהכניס לתנור למשך כחצי שעה בחום של 200 מעלות עד שהירקות מתרככים.

נוציא את התבנית מן התנור ולאחר שהירקות מתקררים מעט, נקלוף את קליפת העגבנייה ונעביר את הירקות הקלויים למעבד מזון ביחד עם כל שאר המצרכים, נטחן אותם עד לקבלת נוזל סמיך ונמזוג על גבי חטיפי אסאדו בגריל גז.

 

לסיכום

חטיפי אסאדו בגריל גז הם חטיפים קלים להכנה שיכולים לשמש הן כמנת צד או כחטיף לאורחים, והן כמנה העיקרית כשהם מוגשים כמילוי לאריפה טרייה וחמה. מתאים במיוחד לאירוח קליל וספונטני שאינו דורש זמן הכנה מרובה או כארוחת ערב משביעה במיוחד. כך או כך התוצאה תהיה פינוק משמעותי לאורחים ולמשפחה. זוהי דוגמא נפלאה לעוד מנה טעימה שניתן להכין על גריל הגז ללא עשן וללא התעסקות עם פחם.

תוכן עניינים
Weber ישראל

Weber ישראל

וובר (weber) היא חברת הגרילים הגדולה והטובה בעולם.

וובר חוגגים מנגלים מושלמים מאז 1952 עם הידע, מגוון המוצרים הייחודים והמגוון הענק מכל הסוגים, חשמל, גז ופחם.

אף יצרן ברביקיו אחר אינו יכול להתפאר בעל ניסיון וידע כה רב כמו WEBER. באותו אופן שהמציאו את גריל הפחמים הראשון עם מכסה בשיקגו שנוצר ממצוף ימי פשוט, ועד היום לגרילים ברמות הגבוהות ביותר עם 10 שנות אחריות. וובר ממשיכים לפתח את כל עולם הברביקיו מדי יום.

חברת D&S הינה היבואן המקורי של מוצרי WEBER מזה 25 שנה.

0
    0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקה